Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Colt linker koplamp valt regelmatig uit

Filluar nga Joran, Nentor 24, 2021, 10:02:28 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Joran

Hallo,


Ik heb een Colt uit 2010. Bevalt verder prima. Maar sinds een tijdje valt mijn linker koplamp regelmatig uit. Bijvoorbeeld over een drempel. Het grote licht werkt dan nog wel. Soms springt de lamp weer aan. En als ik de lamp een tik geef springt hij ook weer aan. Vanzelfsprekend heb ik de pitten al vervongen.


Zou het aan de koplamp zelf liggen? Of aan de bedrading? Zelf ben ik zeer slecht met bedrading maar ik ben bang dat ik de hoofdprijs moet betalen bij een garage omdat de oorzaak niet bekend is.


Heeft iemand tips?


Met vriendelijke groet,


Joran


Nobodie14

Normaal gesproken zou ik aan de massa aansluiting van de linker koplamp denken.
Maar je zegt dat tikken op de koplamp het probleem tijdelijk oplost.
Als het wolfraam draadje in het lampje gebroken is, helpt het tikken tegen de koplamp soms omdat het dan (met wat geluk) net weer contact maakt.
Maar je zegt dat het vervangen van het lampje niet geholpen heeft!?!
Als het verwering van de stekker zou zijn geweest, dan zou dit bij het vervangen van het lampje dan toch (in ieder geval voorlopig) op gelost moeten zijn.
Dat is het dus ook niet.

Je zegt dat het grootlicht het wel altijd doet.
Het zou kunnen dat het net wat hogere wattage van het groot licht ervoor zorgt dat er toch een massa contact gemaakt kan worden.

Ik zou alsnog de massa aansluiting van de linker koplamp loshalen, schoonmaken en weer vastzetten.
Baat het niet, het schaadt ook niet.
Werkt het dan nog steeds niet naar behoren, dan moet je het toch in het electrische circuit zoeken.

Keezx

Zoiets heb ik ook wel eens gehad, was een stekker die niet 100% solide contact maakte met het lampje zelf.Beetje gebogen aan de aansluitlipjes en opgelost...Zoiets simpels zal het zijn, niet te moeilijk gaan denken.