Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Even voorstelllen, binnenkort Outlander bezitter?

Filluar nga foxxx1969, Tetor 06, 2013, 10:39:09 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

foxxx1969

Beste leden,


Ik heb me als eerste instantie aangemeld op dit forum in de hoop een juiste keuze te kunnen maken voor aanschaf. Uiteraard ben ik een blijvertje als ik de Mitsubishi heb aangeschaft ;)


Ik woon in het zuiden des lands (Zeeland) met vrouw en 2 draakjes (18 en 13), ben zelf 44.
Als hobby/sport houden/hebben wij honden (dus enige ruimte in een auto is elementair).
Heb nog nooit Mitsubishi gereden, maar zitten hier wel serieus over te denken (eigenlijk is de keus al gemaakt).


Vooraf, ik ben een complete leek op autogebied, ik kan wel de knopjes binnenin bedienen en weet waar de brandstof in moet.


Heb hiervoor 4 maanden kunnen genieten van een Kia Sorento totdat de aandrijfstang brak en een mooie opening in het motorblok achterliet.
Onze andere en nu enige auto, een Focus MK1 uit 1999 met 175k op te teller is binnenkort aan vervanging toe. Deze hebben wij destijds nieuw gekocht[size=78%]. [/size]


Onze keus is gevallen op een Outlander (model 2007-2010) en we denken hiermee voldoende praktische ruimte en comfort te krijgen voor het hele gezin en de hobby/sport.[/size] Met een budget van ongeveer 15k (liefst minder) denk ik een heel eind te komen. Ik wil hiermee 20k per jaar rijden. [size=78%]
Alleen...... (als deze vraag in een andere topic moet of mogelijk al eerder is gesteld, dan bij voorbaat mijn excuses).


Heb internet af zitten struinen naar mogelijke problemen met de Outlander en zo ook dit forum, heb hier weinig van kunnen vinden ;D 
Een echt antwoord op mijn vragen heb ik nog niet kunnen vinden, namelijk:

       
  • [/size]Moet ik me zorgen maken over een (hoge) kilometerstand bij aanschaf?[size=78%]
  • [/size]Welke betrouwbaarheidsperikelen komen om de hoek bij een bepaalde kilometrage (koppeling, remmen, etc.)[size=78%]
Ik besef me dat het uitgevoerde onderhoud wel degelijk invloed heeft op de betrouwbaarheid irt de kilometerstand, maar toch.
Reden dat ik dit vraag, beneden de €15k zie ik kilometerstanden boven de 130/140k en aangezien ik van plan ben om 20.000 per jaar erbij te zetten vraag ik me af of het verstandig is om een auto te kopen met een kilometerstand boven de 140.000. ik wil er minimaal nog 4-5 jaar van genieten.


Mogelijk dat de leden hier me kunnen bijstaan in mijn keuze en het geven van antwoord op mijn vragen.


Thnx in advance.

Chaoth

Ik ben van mening dat de kilometerstand niet zoveel zegt over de betrouwbaarheid van een auto. Goed onderhoud is veel belangrijker. Hier zou ik zeker op letten bij de aanschaf van een nieuwe auto. Je kunt beter een auto aanschaffen met wat meer kilometers die keurig op tijd zijn beurten gehad heeft, dan een auto die weinig kilometers heeft en de garage weinig tot nooit meer gezien heeft voor onderhoud.

Bekijk dus ook altijd de onderhoudsboekjes van een auto.

Ik weet niet of de Outlander een distributie riem of ketting heeft, maar controleer of deze (als het een riem betreft) op tijd vervangen is.

Zelf ff goed de auto inspecteren en letten op afwijkende zaken is belangrijk. Hoe de auto er uitziet kan ook al wat zeggen over hoe de vorige eigenaar met de auto is omgegaan.

Volgens mij zijn de Outlanders super degelijke wagens met weinig problemen. Zeer geschikt als gezins/hobbyauto.

robsel

De Outlander motoren zijn in principe goed en zeer betrouwbaar. Wat Chaot zegt over het onderhoud is absoluut doorslaggevend. Het onderhoudsboekje is een must als je een goede auto wil hebben.
Bij hoge kilometerstanden is de wissel van de distributieriem echt noodzakelijk om geen risico te lopen.


De 2.4 Mivec vanaf 2007 heeft een distributie ketting en deze is (bijna) onderhoudsvrij
De 2.0 en 2.2 diesels hebben een distributie riem die bij circa 120.000 meestal vervangen moet worden.

De rest van de Outlander is degelijk en er komen weinig echte mankementen voor.
Als je de wagen bij een garage koopt gewoon laten keuren en desnoods een ANWB keuring aanvragen, kost een paar euros maar geeft wat meer zekerheid zeker als je een LEEK bent.
De 2.2 diesel versie heeft in het begin wat problemen met de koppeling gehad maar bij de meeste zijn deze problemen binnen de 4 jaar garantie termijn opgelost (koppeling vervangen)
De carrosserie is ijzersterk.

Voor 15K kan je zeker iets heel moois kopen.......!!!

Succes

foxxx1969

Bedankt voor de info.


Het model wat ik op het oog heb (2007-2010), 2.4 benzine, Intro Edition, is volgens mij de G2, deze heeft geen riem maar een ketting, hij lijkt dus niet op de Outlander Sport.


Ik zal de aankoopkeuring zeer zeker doen en kijken of het onderhoud op tijd is uitgevoerd bij een erkende Mitsh. garage. Ik heb het onderhoudsschema gedownload en kan kijken of eea is uitgevoerd en traceerbaar is.


Waar ik benieuwd naar ben of er hier leden zijn die een Outlander G2 hebben met een kilometerstand van boven de 130/140.000k en iets kunnen zeggen over "grote reparaties" die ze hebben gehad buiten de beurten.


Tot 15k is redelijk veel keuze, tot 12.5k zijn de kilometerstanden vaak boven de 130/140k, budget overhouden is altijd fijn lijkt me.


grtz Peter

Chrisje

Beste Peter

Als je verder op het internet kijkt zie je Outlanders staan met meer dan 200000 km dus op zich moet dat geen probleem zijn.
Je woont in Zeeland zoals ik en ik heb goede ervaring met de dealer daar dus als de auto daar in onderhoud is geweest zal je zeker geen probleem hebben.

Succes met je aankoop
Chris

foxxx1969

Hoi Chris,


Tramper heeft momenteel niet veel staan. Zal toch het land in moeten, maar als ik een keuze heb gemaakt vraag ik toch Tramper of de Outlander niet via hem geleverd kan worden.


De Mits gaat daar toch in onderhoud, dus kan hij gelijk meekijken.


Peter

Chrisje


foxxx1969

heb een outlander op het oog, weinig kilometers en uit 11-2008 en binnen budget.


Enige waar ik aan twijfel, de auto staat op 19 inch nankang zomerbanden en wordt ook geleverd met 19 inch winterbanden (zonder velg).


Heb hier op het forum zitten wroeten en ik weet dat Continentals de voorkeur hebben, maar kom er niet uit hoe het zit met ervaringen op de 19 inch.


Hebben er leden ervaring met 19 inch zomerbanden en 19 inch winterbanden en hoe rijdt dit? Comfort e.d.?


grtz
Peter

robsel

Peter,
De meest gebruikte maten bij Outlander rijders zijn:

- Zomerbanden 18 inches
- Winterbanden 16 inches

De 19 inches velgen/banden zullen zeker geen probleem geven en staan ook zeker mooi. Indien je twijfelt worden er regelmatig originele 16 en 18 inches winterbanden met velg aangeboden op Marktplaats van leaserijders die de wagen ingeruild hebben en de banden als een extra zakcentje verkopen.
Zet eens een foto van de velgen op dit forum als je tijd hebt.

P.s. Ik heb wel eens gehoord dat winterbanden op kleinere velgen een betere grip geven !?!?

gr

foxxx1969

Robsel,


Heb dit ook op het forum gezien dat de meeste op 16 inch winter zitten. Aangezien de winterbanden bij de prijs zitten moet ik even de balans opmaken en internet afstruinen naar meer info.


Ook de 19 inch zomerbanden moet ik reviewen, 19 inch is mooi maar comfort wil ik ook houden, ik wil niet dat het een stuiterbal wordt :D

OutlandEric

Ik heb 18" voor zowel zomer- als winterbanden. De reden is dat ik een 16" velg met band te klein vind ogen in de wielkasten. Aangezien dat het gehele jaar geldt heb ik dus niet alleen voor zomervelgen en -banden in maat 18" gekozen  ;)

Een grote(re) diameter winterbanden heeft twee nadelen t.o.v. een kleinere diameter. Dat is niet het verschil in grip, want een kleinere diameter geeft niet meer grip. Een smallere band wel!  :)
De nadelen zijn prijs en beschikbaarheid! Een 18" winterband is véél duurder dan een vergelijkbare 16" winterband en slechts beperkt leverbaar. Voor 19" zal dat verschil t.o.v. 16" waarschijnlijk nóg groter zijn  ::)

foxxx1969

Topic wordt veranderd in.... Nieuwe Outlander bezitter.


Vandaag overeenstemming bereikt, ga er vrijdag om. :P


Intro Edition 2WD
Wit metallic
11-2008
90.000 km
MMCS
19 inch Black Edition
2 kleine lakbeschadigingen.


Zag wel dat het harde kunststof van het dashboardkastje en kofferbak wat (diepe) krassen vertonen.
Iemand een idee hoe dit te camoufleren?



[verwijderd door de beheerder]

robsel

Mooie wagen,mooie foto's en zeker de kleur wit spreekt mij ook aan.
De Outlander heeft erg veel plastic aan boord wat met goede onderhoudsmiddelen behandeld moet worden. Krassen zijn bijna niet te voorkomen maar wel redelijk te behandelen.

gr
Rob.

Waterkastanje

Inderdaad een mooie wagen, met voor zijn leeftijd weinig kilometers, hij ziet er goed onderhouden uit, heb je zicht op de (technische) onderhoud historiek?
Heb lange tijd overwogen om die velgen onder mijn wagen te zetten. (goede raad zet er wielbeveiligingsbouten op, ingeval die er nog niet opzitten!)
Veel rijplezier!

foxxx1969

Thnx voor de reactie kastanje.


Heb onderhoudsboekje ingezien, was netjes afgestempeld en ook de desbetreffende garage gebeld. De garage gaf aan dat alleen normaal onderhoud volgens boekje is gedaan.
Wat ik wel te horen kreeg is dat bij 40.000 km de remblokken zijn vervangen, lijkt me aardig vroeg, mijn ervaring met andere auto's is >100.000 km.


ik had me nog voorgenomen om inderdaad te kijken naar de wielbouten maar is aan de aandacht ontsnapt, moet er vrijdag om, maar neemt niet weg dat als ze er niet op zitten het alsnog moet gebeuren.


grtz
Peter