Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Bougiedop gaat vanzelf omhoog 1.6

Filluar nga Jwb, Gusht 29, 2020, 04:09:35 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Jwb

Ik heb een gek probleem, de linker bougiedop gaat steeds vanzelf omhoog. Hij gaat er sowieso heel moeilijk in. Ze zijn nieuw, omdat hij steeds op 3 cylinders liep en er een kabel stuk was. Het is de linker, dat is degene zonder bobine. Het lijkt wel iets van druk die hem omhoog duwt....?

Nobodie14


Jwb

Ik heb niet de juiste sleutel om dat te checken, maar de dop komt wel 10 cm omhoog...... en dan gaat ie op 3 cylinders lopen.....

Jwb

Herstel, juiste pijpsleutel gevonden, ja de bougie zit goed vast

Nobodie14

Het enige dat ik me dan nog kan voorstellen is dat de ring van de kleppendekselpakking lekt.
Er moet ergens genoeg druk opgebouwd worden om een bougiedop opgelicht te krijgen.
Ligt er olie onderin het bougiegat?

Nobodie14

Hou je hand eens boven het bougiegat om te voelen of het inderdaad de kleppendekselpakking is.
Er zou dan ook olie rondom de bougie moeten zitten..


Zet er anders eens een van de oude bougiekabels op..

Nobodie14

Bedenk net: zit er wel de juiste bougie in?

Entharion

Klinkt niet best idd, al eens in het gat gekeken?

Jwb

Even voor de goede orde, de bougie blijft gewoon in de cilinder kop zitten, de dop komt omhoog

Jwb

#9
Zal wel een pakking zijn, er ligt inderdaad wat olie bij...... :(


Met de oude kabel erop lijkt het nu goed te gaan. De nieuwe kabel (beru) gaat er ook heel moeilijk op, erg hard aanduwen...... we gaan het zien

Nobodie14

Er moet meer aan de hand zijn..
Alleen een lekkende kleppendekselpakking kan nooit genoeg druk opbouwen om een goed zittende bougiekabel omhoog te drukken tenzij er een enorme onderdruk in het motorblok is.

Ik denk dan ook dat die nieuwe bougiekabel niet in orde is.


Ik zou persoonlijk de kleppendeksel pakking laten vervangen zodat er geen olie meer bij de bougie(s) kan komen. Deze kunnen daardoor door slaan met misfires tot gevolg.