Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Stripedkrijn stelt zich voor

Filluar nga Stripedkrijn, Gusht 19, 2020, 08:42:59 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Stripedkrijn

Goeiemorgen! Stripedkrijn stelt zich voor. Sinds enkele dagen de blijde bezitter van een Space Star van 2002 met 183K op de teller. In mijn al wat langere leven heb ik heel wat auto's gehad. Op één na allemaal occasions. Begonnen met 2CV van 1959 waarmee ik zowel Noordkaap als Gibraltar heb bezocht en daarna een Peugeot 404, 504, 104, 604. Toen Volvo Stations, zelfs een Simca 1301. Alfa 164 en 166 diesel -zeer fijne en complete auto's trouwens. Ook een Audi A2. Het wordt al wat moderner... Het was daarna een Renault Laguna Grandtour diesel, Renault VelSatis 3.5L -pure luxe deze wagen. Mijn laatste auto was een Skoda Fabia Combi die helaas de strijd opgaf bij 330K. Als zomerauto heb ik nog een Mercedes 300SL van 1991. Allemaal oudjes dus en nu dan een Space Star. Mijn eerste Japanner.
Eerste indruk van deze auto is positief. Weliswaar een "kaal" uitgevoerd exemplaar vergeleken met mijn Fabia1 maar dat went wel. Wat opvalt aan de Space Star is dat deze zo zacht geveerd is. En het verbruik... Dat is erg zuinig. Ik hang tegen 1:16 aan en dat is MET behoorlijk airco gebruik! En dat voor een 1600 motor.
Ik ga eerst maar eens grasduinen in het forum. Waar ik in eerste instantie naar op zoek ben is een werkplaatshandboek. Als tweede is mijn cigarettenaansteker nogal wankel. Dit ivm stroomvoorziening voor mijn navi. Klopt het dat het merendeel van het dashboard geklikt zit zodat ik daar relatief makkelijk bij kan??

bob00105

Welkom,
Ik heb een het werkplaatshandboek van een Russische site af gehaald, maar deze kan ik zo even niet terug vinden.
Mogelijk komt hier nog iemand anders mee, anders zou ik het ook naar u kunnen versturen via WeTransfer.


Wat betreft de omlijsting van de radio/airco unit, die zat bij mij (ook een space star uit 2002), inderdaad enkel vastgeklikt. Voorzichtig onderaan beginnen met loshalen en zo je een weg naar boven werken. De ventilatie kanalen zitten vast aan de omlijsting, je moet oppassen om voorzichtig de omlijsting recht naar voren te halen, anders kunnen deze afbreken.
In sommige modellen zitten er 2 schroeven achter de linker en rechter bedienknoppen van het ventilatie systeem welke eerst los moeten, maar ik weet niet zeker bij welke modellen dit het geval is.
Bijgevoegd een foto uit het handboek van de omlijsting.

DennisN

Leuk dat er weer wat meer Space Star rijders zich melden via dit forum.
Ik heb de manuals op mijn Google Drive staan, via deze link zou je erbij moeten kunnen.
Ik vind de documentatie niet heel erg overzichtelijk, maar met een beetje puzzelen kom je een heel eind.
Succes!!