Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Nieuw op forum

Filluar nga Chaoth, Tetor 27, 2008, 10:32:51 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 3 Vizitore po shikojne kete teme.

Chaoth

#285
Even een vraagje:

Waarvoor dient het rood omlijnde ding?



Kan deze afgedopt worden? Want met een CAI is zo'n ding niet echt handig.

Robbert

#286
Citim nga: "Chaoth"Even een vraagje:

Waarvoor dient het rood omlijnde ding?



Kan deze afgedopt worden? Want met een CAI is zo'n ding niet echt handig.


Hallo Kim,

Mooie droge motor zo te zien :D  Het ding wat jij bedoelt is een inlaat geluid demper, die dempt de aangezogen lucht. Je kunt hem wel demonteren en afdoppen volgens mij.

Groeten Robbert

Chaoth

#287
Hallo Robbert,

Bedankt voor de snelle reactie. Motorruimte ziet er inderdaad nog erg goed uit. Het enige dat er niet zo goed meer uit ziet is de radiateur, maar de rest is super :)

Een luchtinlaatdemper.. Hoe verzinnen ze het?  :lol: Heb zoiets nog niet zo vaak gezien.

Ik ben wel benieuwd naar het effect als dat ding afgedopt wordt. Moet wel goed gebeuren, want zit na het luchtfilter. Als hij daar (valse) lucht aanzuigt, dan is het op een gegeven moment schadelijk.

Edit: Volgens mij heeft dit blokje ook 2 carterontluchtingen? Één rechts en één links? Is te zien op de foto. De één komt uit voor het gasklephuis, net na de 'demper' en één na het gasklephuis.  :roll:

Evo driver

#288
ey kim dat is idd een soort opvang bakje om de lucht die in het inlaat traject zit op te slaan als de gasklep gesloten wordt. Deze kan je gwoon achterwege laten en een CAI er op zetten. Let wel op dat je je carterontluchting weer aansluit of zo een klein filtertje er op zet. Het nadeel is alleen dat je oliedampen kan ruiken in het interieur als je aan het rijden bent of anders op je CAI aansluiten.

De lancer wagon heeft trouwens ook 2 carterontluchtingen en vele meerdere motoren zelfs  :ugeek:

Chaoth

#289
Citim nga: "Evo driver"De lancer wagon heeft trouwens ook 2 carterontluchtingen en vele meerdere motoren zelfs  :ugeek:

Dat is mij nog nooit eerder opgevallen.  :oops:

Als er een CAI op komt, dan zal ik die carterontluchting daar weer op aansluiten :)

Wieger

#290
ik dacht dat het bakje voor back fire was en niet je hele luchtfilter huis laat knallen  :oops:

Chaoth

Met een backfire helpt zo'n klein bakje ook niet echt veel denk ik :P

Chaoth

Hallo Dimitri.


Daarvoor zul je echt even een eigen topic aan moeten maken. Dit is namelijk mijn eigen voorsteltopic :P


Remco, kun je bovenstaand bericht even verplaatsen?

dimitri

oke sorry dacht dat het een algemene was :P