Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

voorstellen colt 1.6 GLXI

Filluar nga deduud1, Gusht 11, 2015, 10:35:40 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

deduud1

 Even voorstellen,

Ik ben Maarten 25 jaar en dit is mijn 2e Mitsubishi Colt.
Mijn eerste Colt was een 1.3 GLXI ui 96. Na 4 jaar trouwe dienst werd het tijd voor iets anders. Aangezien de Colt goed beviel ben ik gaan kijken naar een iets nieuwere. Het werd een 1.6 GLXI SE edition. Deze heeft, C.V., stuurbekrachtiging, elektrische ramen, elektrische en verwarmde buitenspiegels en airco.

De eerste dag nadat ik de auto gekocht had heb ik gelijk nieuwe ruiterwissers gehaald. Flatblades van action en die doen het prima. Bij de auto zat helaas geen reservesleutel dus deze heb ik direct laten bijmaken.

Ook heb ik de airco laten vullen omdat die het niet deed. Na een week stopte de airco er weer mee. Bij de garage werd geconstateerd dat de condensor lek was, reparatie 400 euro :o . Op internet heb ik een condensor gevonden voor 90 euro en mijn pa heeft deze gemonteerd. Het vullen koste mij tijdens een actie maar 50 euro. Om de condensor te beschermen is ervoor een aluminium plaat met kleine gaatjes erin gemonteerd.

In de auto hing een lichte rooklucht. Deze wilde ik natuurlijk uit de auto hebben. Daarom heb ik de oude matten weggegooid, hele auto gestofzuigd. Hierna heb ik het interieur verwijderd en schoongemaakt met interieur reiniger.

Omdat het interieur nu buiten de auto lag kon ik ook heel makkelijk een draad trekken naar de achterbak. Rechtsachter zit nu een extra 12volt aansluiting.

De centrale deurvergrendeling die de auto zou hebben werkte niet. Na enig uitzoeken samen met een maatje van mij kwamen we er achter dat het motortje aan een kant miste. Na een bezoek na de sloop en enige tijd later hebben we de C.V. werkend gekregen.

Er zijn 4 nieuwe banden (continental ecocontact 5) en 4 nieuwe stalen velgen (14 inch) onder gezet.
Doordat de stabilisatorstangen en spoorstanguiteinden zijn vervangen heb ik de auto ook laten uitlijnen.

Van onderkant is de auto behandeld met anti roest. Ook is er roest verwijderd en hierna is RX5 en RX10 gebruikt en is de auto in de tectyl gezet. Alle holle ruimtes zijn behandeld met ML, zodat de kokers die nu nog gaaf zijn dat ook blijven. Om de achterkant van de auto te beschermen is er ook een trekhaak gemonteerd.

Van de sloop heb ik ook een aantal dingen gehaald,
het subframe (balk midden voor onder). De mijne was in slechte staat en moest vervangen worden. Nieuw middenconsole dekseltje omdat deze bij het scharnier was afgebroken. Je ziet ze niet heel veel maar het is best prettig omdat je daardoor spullen "onzichtbaar" kunt wegleggen.
Een slot van de motorkap want de mijne werkte niet helemaal meer lekker.       
Benzinemeter omdat de mijne zo nu en dan zakte tot onder het 0 punt zonder verklaarbare reden.
Nieuwe einddemper omdat deze mooi verchroomd eindstuk heeft.

De auto is voorzien van nieuwe olie, bougies, luchtfilter en koelvloeistof. Een paar weken terug heb ik mistlampen en dubbele schakelaar op de kop weten te tikken.

Er staan nog een aantal dingen op planning
-Roest weghalen onder rechter buitenspiegel (done)
-scheur in voorbumper repareren
- monteren van beschermkappen voorremmen
-monteren mistlampen en schakelaar (done)
- remvloeistof verversen

Op termijn andere remschijven en blokken (blokken heb ik al).
Binnenkort zet ik wel een paar foto's van de auto online.

Ik heb nog een vraag over de mistlampen, namelij. Op welke manier kunnen deze gemonteerd worden en moet er nog iets van een relais worden geïnstalleerd en draad worden getrokken? Zijn er beugels om de mistlampen aan de bumper te monteren? Het betreffen ronde mistlampen en face-lift bumper.

Een andere vraag is op welke manier zou je een scheur in voorbumper het beste kunnen repareren?



Marcuz77

volgens mij moeten de originele lampen plug en play zijn, er hangen volgens mij al stekkers in de buurt die je zou moeten gebruiken, zelfde geldt voor de knop.
Wat is de naam van de special edition?
Goed om te horen dat er weer een nette Colt rondrijdt.
Welk bouwjaar heeft deze?

Chaoth

Waarschijnlijk moet je nog wel een relais bijplaatsen.

Marcuz77


deduud1

@Marcuz77 Wat bedoel je met wat is de naam van de Special Edition?
De stekkers van de lampen zitten er. Heb alleen geen idee hoe ik de lampen zou moeten bevestigen. Zijn hier beugels voor ofzo?
Deze Colt komt uit 99

@Chaoth Heb je meer informatie over het relais? Wat voor type, zou ik er ook een van de sloop kunnen halen en maakt het uit welke je daar uit het motorcompartiment haalt?

Chaoth

Je verwijdert de afdekkapjes (zitten met schroefjes vast) dan zit daarachter de bevestigingspunten voor de mistlampen.

Relais weet ik zo niet meer. Heb ik toen besteld bij de dealer.

deduud1

Ik heb de afdekkapjes verwijdert en de schroefgaten kwamen niet overheen met de mistlampen die ik heb. Heb ze van marktplaats en ze komen wel onder een Colt vandaan. Daarom vind ik het ook zo vreemd dat het niet past. Maak morgen wel even foto's van de mistlampen die ik heb.

Marcuz77

@deduud

Ik nam aan dat SE stond voor special edition.
Ik heb bijvoorbeeld de special edition: xpression

weet jij onder welt type colt de lampen vandaag kwamen?
Zitten de beugels er wel op?

deduud1

Nee Markuz77, ik mis dus de beugels. De Mitsu Dealer kon mij er niet aan helpen. Daar wisten ze mij ook niet te vertellen wat voor relais er in moest. Enig idee waar ik die beugels zou kunnen krijgen? Heb die lampen via marktplaats opgestuurd gekregen uit Venlo. Aangezien dat niet naast de deur ligt rij ik ook niet zo even heen. Misschien moet ik toch nog maar een belletje wagen of diegene ook de beugels nog heeft of dat hij weet van welke sloop colt ze komen.

Ik heb zelf geen idee wat voor Special Edition het is ;D , waar zou ik zoiets kunnen opzoeken of herkennen aan bepaalde accessoires?

Marcuz77

Ik heb andere stootlijsten, asbak met genummerd plaatje, accenten op raam stijl van deur, velgen horen bij het officiele pakket.
Enige wat ik mis is de officiele sleutel hanger en mijn grille hoort chromen lijstje te hebben.
Binnen het xpression pakket zit er ook weer verschil. Ik heb op een auto andere stootlijsten gezien met de xpression ipv colt.
Soms zitten er ook een andere schakelpook knop en handremhendel op of accenten rond de roosters en radio.

Eventueel als de vorige eigenaar ze niet heeft, zoeken naar kapotte mistlampen zodat je de beugels over kan zetten.
Bijvoorbeeld op een sloop.
Ik zal bij mij in de buurt eens een oogje open houden.

deduud1

De mistlampen zijn geplaatst. Ze zijn vastgezet door iets te fabriceren met de afdekplaatjes. Ze moeten nog wel werkend worden gemaakt. Ook nog even wat foto's geupload. Iemand nog enig idee hoe je de scheur in de voorbumper kan repareren?

[verwijderd door de beheerder]

Marcuz77

Ziet er goed uit!
Zie meteen de grille, meegespoten spiegels en bumperhoeken en vermoed dat die dingen bij t Special edition pakket behoren.
Je hebt ook Facelift achterlichten.

deduud1

even een update.

Gisteren de mistlampen aan de praat gekregen met een maatje van mij. Het was een beste uitzoekerij. Een tijdje terug al via marktplaats de dubbele schakelaar voor de mistlampen kunnen kopen.

De stekkers voor de mistlampen hingen er al. Om onder de auto te kunnen werken waren de oprijplaten echt een uitkomst. We zijn begonnen met het meten van spanning op draden en kijken of er iets in de zekeringenbox in de motorruimte uit kwam wat wij nodig hadden. Dit bleek niet het geval. Na wat lezen ben ik een ander topic tegengekomen op dit forum en daar las ik waar ik moest zijn.

Links van de stuurkolom zit boven de zekeringkast binnen de auto nog 1 relais met rechts ervan nog een lege plek voor nog een relais. Op deze plek moet nog een relais worden geplaatst. Tijdelijk hebben we het relais van het mistachterlicht gepakt. Nu deed alleen de linker mistlamp het. Wat blijkt aan de rechterkant zijn 2 stekkeraansluitingen waar je de mistlamp op kan aansluiten. Het was in dit geval de stekker die meer in het midden van de auto zat. Toen werkte beide mistlampen uiteindelijk  :D

Daarna ben ik nog naar de sloop gereden om een relais te halen voor het mistachterlicht. Heb gelijk er eentje reserve meegenomen. Ik mocht het zo gratis meenemen  ;D Het was een geslaagde dag.

[verwijderd door de beheerder]

deduud1

Hier een foto van de werkende mistlampen

[verwijderd door de beheerder]

Marcuz77

blij dat alles werkt
Ik heb ook een paar relais reserve klaar liggen