Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

vervangen startonderbreking en sleutels

Filluar nga olaf, Shtator 15, 2020, 06:09:10 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

olaf

Beste Mensen,


Wij zitten op Curacao en hebben al enige tijd geleden een uit nederland afkomstige space star 1.6i family Diamond gekocht.
Er zat maar 1 sleutel incl. chip bij, maar hebben uit nederland een kale tweede sleutel laten komen echter zonder chip die hier lokaal aangepast is, ze konden de nieuwe chip hier niet prgrammeren.


Je voelt hem al aankomen, nu is de sleutel verloren incl. de enige chip.


Auto opgehaald met andere sleutel (gesleept) echter hij start dus niet zonder de chip.


Toeval wil dat ik enige tijd geleden in verband met schade een complete sleutel set heb laten komen, incl. alle cilinders, contactslot, de start onderbrekingsring rond contact slot, twee sleutels en de rode startonderbrekingstransponder.


Echter, na montage van alle nieuwe onderdelen start de auto niet!


Wat is het probleem moet de ECU opnieuw geprogrammeerd worden?


Wie kan mij helpen?


Groeten,


Olaf


 

Entharion

Citim nga: olaf ne Shtator 15, 2020, 06:09:10 MD
Beste Mensen,


Wij zitten op Curacao en hebben al enige tijd geleden een uit nederland afkomstige space star 1.6i family Diamond gekocht.
Er zat maar 1 sleutel incl. chip bij, maar hebben uit nederland een kale tweede sleutel laten komen echter zonder chip die hier lokaal aangepast is, ze konden de nieuwe chip hier niet prgrammeren.


Je voelt hem al aankomen, nu is de sleutel verloren incl. de enige chip.


Auto opgehaald met andere sleutel (gesleept) echter hij start dus niet zonder de chip.


Toeval wil dat ik enige tijd geleden in verband met schade een complete sleutel set heb laten komen, incl. alle cilinders, contactslot, de start onderbrekingsring rond contact slot, twee sleutels en de rode startonderbrekingstransponder.


Echter, na montage van alle nieuwe onderdelen start de auto niet!


Wat is het probleem moet de ECU opnieuw geprogrammeerd worden?


Wie kan mij helpen?


Groeten,


Olaf


Hallo Olaf,

De sleutel en transponder moeten inderdaad ingeleerd worden, ik weet niet of daar een procedure voor is of dat dat met een MUT3 van de dealer moet...
Ik zie dat er wel al een discussie over is, je zou eens kunnen kijken: https://www.mitsubishi-owners-club.nl/forum/index.php?topic=6417.0

Groetjes,

Rens



Nobodie14

De ECU moet geprogrammeerd worden om de nieuwe startblokkering te accepteren. Dit kan alleen de dealer doen of iemand met een MUT3.


Je zou nog op zoek kunnen gaan naar iemand / een bedrijf die de hele startblokkering uit de ECU verwijderd / omzeilt.



Tip voor de volgende keer: haal de startblokkering chip uit de sleutel en plak deze in de buurt van het contactslot.
Maar daar heb je nu weinig aan.

olaf

Beste Mensen,


Je wilt het niet geloven maar de sleutel is terug gevonden!
Nu probeer ik echter, zoals aangegeven, de chip op of bij de start onderbrekingsring te lijmen, maar hoe ik de chip ook draai, hoger of lager, links of rechts hij start niet.
Chip weer in de sleutel en hij start direct?


Waar moet de chip gelijmd worden?


Groeten,


Olaf