Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Me ff voorstellen

Filluar nga Pinin, Dhjetor 25, 2010, 12:26:26 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Pinin

Ik ben Ron geboren en getogen in Leiden, ben in het bezit sinds 2 jaar van een Pinin.Daarvoor een Feroza gehad die ik toch nog wel eens mis (was een onwijs werkpaard) maar tja, als ze de koker balken dicht smeren met plamuur valt tie natuurlijk met de volgende keuring door de mand. Zo ook deze keer, maar netjes afgehandeld en kreeg het aankoop bedrag retour had wel bepaalde kosten gemaakt lekke koppakking, 4 nieuwe muds, bullbar flinke kaarsen (schijnwerpers). Maar tja.......... ze hadden een Pinin staan maar daar moest financieel nog wat bij €€€€€€ maar oke daar zijn we uit gekomen. Eerste jaar geen problemen maar na nog net geen jaar de Dynamo naar de kl*ten, toen de uitlaat kost ook maar zo ff 500 euri's en tot overmaat van ramp bleek er een remklauw naar de filistijnen te zijn ook weer €600,-  ach al met al........

Zuipen kan de Pinin prima in de stad zeker 1:9 op de snelweg met 120km per uurtjes ook 1 op 8 maar als je netjes rijd bv 80 doet tie het 1 op 13 en heel soms 1 op 14...... en ik rijd voor mijn werk vaak met aan aanhanger (wat dat betreft trekt tie het makkelijk)

tja het is een lekkere  kar, sneeuw geen probleem 4 wheel aangedreven en het gaat rustig max 90-95 km per uur.
Maar het klopt er is weinig voor te vinden om te pimpen. Wat ik me afvraag wat is de uiterste wiel maat wat er op kan (nu 215/65/16) kan er breder op......wat is het maximum?????  

Al met al een hoop verhaal, binnenkort komen er foto's ik zit nu bij mijn vriendin en die woont in Haarlem. Mijn andere hobby is mijn Nikon D60 dus fotografie is mijn andere passie.

Ik weet nog niet hoe hier alles reilt en zeilt maar sta open voor ideeën en doen jullie wel eens aan meetingen?

Nu wens jullie allen in ieder geval een fijne kerst toe.

Groet Ron  

MiTsU

#1
Welkom op het forum! En foto's zijn natuurlijk altijd welkom op het forum  :mrgreen:

sp1046mhs1

#2
Welkom!

Qua verbruik vind ik het netjes voor een Pinin. Mitsubishi vind ik persoonlijk sowieso dorstige klanten. Alhoewel mijn Partner (1.4 LPG-G3), het ook doorgaans met 1:8 fors doet...  :roll:

Rob41nl

#3
welkom.... en een mooie auto heb je.

Evo driver

#4
Hallo Ron

Welkom hier.

Enneh heb je bericht even aangepast voor de foto. Misschien een tip voor de volgende keer als je een foto hebt zet het ipv een link (url) maar dan de foto/plaatjes knop (img) dan is het wat overzichtelijker dan een link.

gr. remco

cooottju

Goeiedag! Ik ben Marco en ik ben van plan om een pinin te kopen.... Iemand tips? Ik begreep vanmiddag van een mitsubishi monteur dat de pinin bijzonder roestgevoelig is !?? Dit weekend ga ik een Pinin bekijken en een proefritje maken. Het gaat om een korte 1.8 GDI.


Ik heb een caravan in de stalling staan en daar wil ik de Pinin voor gebruiken... Is het een werkpaard? Hebben ze slechte punten?
Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties, ik hoor heel wisselende verhalen... Maar het is wel een prachtige auto!

Evo driver

Hoi

Het zijn op zich wel goede werkpaarden vermogen zat. Maar idd wel erg roest gevoelig maar dat ligt er ook net aan waar hij heeft gereden en op wat voor ondergrond. Check ook de vulpijp maar die zit achter de binnenscherm die rotten vrij snel door. Netals bij de veerpoot bevestigingen voor onder de motorkap en kijk goed of er niet meer roest is. Voor het mooie even op de brug zetten en goed kijken bij de frontbalk en algehele staat van de onderzijde.

Technisch zijn het goede auto's alleen moet je wel opletten dat je 98 gaat tankten dat is een stuk beter voor je auto.

gr. remco

Chaoth

Misschien een idee om meteen te onderhandelen wat betreft een tectylbehandeling?

De roestgevoeligheid lijkt me wel een sterk argument om dat voor elkaar te krijgen. Wil hem wel kopen, maar dan moet de auto wel een tectylbehandeling krijgen. :)