Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

ff voorstellen

Filluar nga H v Lieshout, Korrik 30, 2012, 11:41:53 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

H v Lieshout

hey hi hallo ik ben Henry van Lieshout uit Eindhoven
ik ben in het bezit van een mitsubishi spacestar 1.9 DI-D uit 2002
heb em nu al 4 jaar ben zeer tevreden
alleen heb nu het probleem dat hij geen vermogen heeft kan het gaspedaal helemaal inkicken
maar hij komt langzaam op toeren.
heb een beetje rondgekeken op het net en kwam hier terecht
het probleem is denk ik zelf na wat symptomen bestudeerd te hebben de egr klep vervuild
heb de dealer gebeld voor een indicatie prijs voor het verhelpen kosten 83,- incl.
ik weet dat kan veel goedkoper
tips omgeving Eindhoven zijn welkom
BVD H


[verwijderd door de beheerder]

KissMyExhaust

Hoi Henry,

Welkom hier.

Mooie Space Star heb je :)

Geen idee wat het kan zijn, dat gaat boven mijn nog kleine kennis uit.
Heb wel paar keer gelezen dat je bij een Space Star zo weinig mogelijk moet schoonmaken, aangezien dat niet hoort/moet.
Andere zullen je hier zeker verder mee kunnen helpen ;)
Have fun op het forum, ga je nog wat verder aan de auto veranderen??

Gr Mark

H v Lieshout

veranderen nog niet zit er aan te denken om volgend jaar een grandis te kopen
hoorde net trouwens dat het ook de turbo kon liggen dan ben ik f#*&@

Eagle1982

Hallo Harry,


En welkom hier.


Het zou idd aan de turbo kunnen liggen.
Hoeft niet meteen te betekenen dat de turbo defect is, maar alleen een lekke slang kan al voor problemen zorgen, hierdoor verlies je ook turbodruk.
Gaat je motormanagment lampje ook branden?
Zo ja, dan loopt je motor in noodloop en kan de dealer de ECU uitlezen.
Kans is groot dat het in het turbotraject zit.


H v Lieshout

toen we we de auto aan de kant reden brande het motor lampje ja
nu niet meer
maar een lekke slang ok hoe kan ik dat zelf constateren?
want ik heb zoiets bij vele monteurs vragen meteen de hoofdprijs heb ik al gemerkt
ik had net een monteur aan de lijn die vroeg nog meer als de dealer zelf  >:(
als ik em nu start komt er een flinke pluim zwarte rook uit
ik las ook dat er ook egr cleaners bestaan om het zelf te doen als ik wist hoe dit werkte ????
ik weet niet eens waar de egr klep zit

H v Lieshout

kan iemand mij aanwijzen door een tekening of foto waar de egr klep zit

Eagle1982

Controleren van de slangen even met zn tweeën doen:



- Motorkap open en motor stationair laten lopen.
- Goed luisteren of je ergens lucht hoort aanzuigen.
- Vervolgens de tweede persoon een beetje gas laten geven en luisteren of er ergens lucht wordt aangezogen waar dit niet hoort.




Het verhaal van de EGR zou kunnen, maar op zich lijkt het me niet echt logisch aangezien heel vaak de EGR wordt afgedopt en in de meeste gevallen niet voor problemen zorgt.
Daarbij het feit dat het tijdens het rijden gebeurde en de motor waarschijnlijk al een mooi eind op temperatuur was.
EGR klep is voornamelijk "van waarde" wanneer de motor koud is.


Waar de klep zit weet ik niet exact bij deze motoren.




H v Lieshout

heb er een monteur ff na laten kijken
hij zegt 90% ligt aan de lucht massa meter

KissMyExhaust

Citim nga: H v Lieshout ne Korrik 30, 2012, 08:13:14 MD
heb er een monteur ff na laten kijken
hij zegt 90% ligt aan de lucht massa meter

Ik heb op dit moment ook dat hij soms ff in houd.. Alleen als ik hem volledig in trap.
Dat lijkt de lucht massa meter te zijn.
Wat jij aangeeft niet.
Hoe verklaart de monteur de zwarte rook dan? Dat kan de lucht massa meter niet veroorzaken!

Eagle1982

Hmmm dan zijn er al 3 mogelijkheden gegeven  :-X
En hoe langer je vraagt hoe meer het kán zijn.
LMM zou je kunnen proberen door de stekker tijdens stationair lopen eraf te trekken, de motor moet anders gaan lopen of zelfs afslaan.
Veranderd er niets, dan is de kans groot dat de LMM de boosdoener is.


Wat je eerst zou kunnen proberen is de ECU resetten (je bent dan wel eventuele storingscodes kwijt)


- Neem de - pool los en laat deze tenminste 10 min los.
- Sluit de pool weer aan
- Start de motor zonder gas te geven
- Schakel verbruikers als radio en airco uit
- Laat de motor dan ca. 15 min stationair lopen.





H v Lieshout

lmm stekker had ik losgemaakt toen onstond er veel pluimen rook
anders maar een beetje
en er zaten geen zilverdeeltjes in de rook dat zijn de symptomen dat de turbo stuk is
ik ga morgen eens proberen een andere lmm erop te zetten
kan proberen toch?

H v Lieshout

Citim nga: Eagle1982 ne Korrik 30, 2012, 08:31:05 MD

LMM zou je kunnen proberen door de stekker tijdens stationair lopen eraf te trekken, de motor moet anders gaan lopen of zelfs afslaan.
Veranderd er niets, dan is de kans groot dat de LMM de boosdoener is.

met de stekker eraan loopt ie al niet stationair haal ik er hem eraf dan geeft ie veel rook en trekt ie wel beter

Evo driver

Lmm meters komen idd vaker voor. De egr klep vervangen voor 80 euro ik zou het doen want die krengen zitten mega vast en het kan zelfs zijn dat hij zo vast zit dat je ook een inlaatspruitstuk moet vervangen.

H v Lieshout

egr klep schoonmaken kost 83 excl. vernieuwen kost duurder
en ik krijg steeds weer een ander euvel van een ieder
dus ik wacht gewoon en laat em uitlezen want ik heb al
turbo,egr kleppen zuiver maken of vervangen,lmm ,intercooler en sensor dat al geroepen is
dus teveel
geduld dus
en uitlezen kost ook 40 euro aaaargh hehe

Evo driver

turbo kapot hebben we nog maar 1 keer gehad van de vele die bij ons rijden. Lmm al vaker geen vermogen en soms een max toerental van 3000 rpm.
Egr kleppen hebben we ook al gedaan en gaf hij storing op.
Schoonmaken heeft meestal geen zin zijn al vaak stuk.