Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

wiellager

Filluar nga Delpa, Tetor 26, 2021, 01:58:10 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Delpa

Beste mensen,


Ik heb een Colt 1,3L uit 2010 met ruim 120.000 km op de teller.
Een klein jaar geleden maakte het wiellager rechts-achter geluid, ik heb het toen bij de off. dealer laten vervangen.
Het lager inclusief de naaf is één geheel.
Voor dat het wiellager is vervangen, heb ik achter 2 all seasonbanden merk Vredestein quatrac 4 laten monteren.
Dit was een miskoop, de banden hebben allebei "hoogslag" wat de auto enigzins qua wegligging onrustig maakt.
Het wiellager is vervangen en nu een klein jaartje later heb ik weer het zelfde euvel, het rechter achterwiellager maakt weer geluid en zal straks voor de APK vervangen moeten worden.
Kan het snel stuk gaan van het wiellager te maken kunnen hebben met de hoogslag van de banden?
Volgens de garage niet.
Heeft iemand van jullie ervaring er mee dat de wiellagers van een Colt vaker dan gebruikelijk is, stuk gaan?
Ik hoor graag jullie mening.


groet, Peter

Keezx

Naar mijn mening heeft hoogteslag ook geen merkbare invloed op wiellagers, wat wel invloed kan hebben is de ET waarde van de velgen en de bandbreedte, maar zelfs met nogal afwijkende waarden zou het toch langer moeten meegaan dan een jaar......Ik denk aan imitatiespul van slechte kwaliteit.Originele wiellagers gaan enorm lang mee....