Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Airbag lampje

Filluar nga wanbeheer, Tetor 13, 2021, 11:45:36 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

wanbeheer

Hoi,
Ik heb pas een Colt Z30 gekocht uit 2008 (92HFP9), fijne wagen, maar ik krijg constant een rood airbag lampje dat aanblijft.
Ik heb bij de Profile de code laten uitlezen, en deze geeft aan dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de stuur airbag.
Ik heb de wikkelveer besteld, helaas bleek dat de evrkeerde stekekr aan te zitten, maar het stelde me wel in de gelegenheid om de oude, en nieuwe door te meten, en met elkaar te vergelijken, en voor zover ik kan bepalen is de oude, helemaal in orde, heb hem ook opengemaakt, en hij is tiptop in orde.
Nu lees ik van alles, over kontakten onder stoelen, maar volgens wat ik kan zien is er alleen maar 1 stekker, en die is voor de detectie van de gordel, en of er gewicht op de stoel zit.
De passagierskant, is hetzelfe.
Ik wil het graag oplossen, maar zou willen weten waar de stekkers zitten, en of ik daarbij kan, zonder het hele dashboard te ontmantelen.
En kan het bijvoorbeeld de airbag zelf zijn, ik zie eigenlijk maar 2 stekkertjes, 1 voor de massa, (bestaat uit 2 draden, die op 1 massaklem komen.
En midden op de airbag een stekker ook 2 draads, en 2 pinnetjes, maar als ik in de wikkelveer meet, zijn beide pinnetjes met elkaar doorverbonden, zowel bij de oude, als de vervangende wikkelveer.
Ik heb sowieso bij het vervangen van de wikkelveer, de accu 30 Minuten losgekoppeld.
Maar ja, kan het met de bedrading van de stoel of gordels te maken hebben, dat weet ik niet, ik ga er van uit dat akls de code zegt dat er geen verbinding is met de stuurairbag, het gedeelte stoelen en gordels wel in orde zou moeten zijn, anders had er toch een andere code moeten staan.
Dus wat zit er precies in de stoel??
Aan het eind van de kabel zie ik 2 stekekrs waarvan er 1 niet gebruikt wordt, vermoedelijk voor stoelverwarming of iets dergelijks
Met vriendelijke groet Peter Fest

michiel16

heb dit nu ook dat het lampje brand moet hem nog laten uitlezen weet u al meer is het in orde

wanbeheer

Hoi, ik had net een heel verhaal geschreven, met een foto erbij.
Bleek de foto te groot, en als je terug gaat is alles weg.
Ik weet niet hoe ik een prive bericht moet sturen naar je, dan kan ik het uitleggen.
Waarschijnlijk heb ik de klokring/sleepring die je nodig hebt, thuis liggen, we moeten alleen uitvinden of de stekker klopt,
Als je me een privebericht sturen kunt, leg ik het uit, wat misschien de oorzaak is, en hoe je het op kunt lossen