Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

2de mitsubishi Carisma :D Even voorstellen

Filluar nga Denko Knight, Tetor 19, 2019, 12:04:55 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Denko Knight

Hoi, Ik ben Dennis en sinds een weekje rijd ik weer een Carisma.
Ik zeg weer omdat ik al eerder een Carisma heb gehad en er nu weer een heb kunnen bemachtigen :D.
Dit keer een Hatchback (vorige was een Sedan) 1.6 met 99pk uit 2000 en uiteraard heeft ie wat werk :D. eigenlijk allemaal kleine dingetjes die gewoon gefixt moeten worden om weer uit zn schulpje te komen.
kort lijstje wat er moet gebeuren;
- knipperlicht bestuurders kant heeft condens dus die moet ik ff uitblazen of als dat niet lukt gewoon een nieuwe erop.
- bestuurderskant (hmm patroon misschien? :P:P) elektrish raam werkt niet...misschien is de knop defect...zal later en update doen wat ik bevonden heb :D
- Banden zijn nodig aan vervanging toe. heb ondertussen een set michilin alpin's klaarliggen om te monteren :D. ik denk volgend weekend ofzo. moet toch voor de apk eind november.
- Speling in de schakelpook (bekend fenomeen heb ik begrepen :P) heb ik volgende week een setje vervangings rubbertjes voor.. ga ik lekker zelf doen :P
- Rechterbuitenspiegel gaat niet meer naar rechts elektrisch...(kabeltje los in het binnenwerk van de spiegel misschien? omhoog omlaag en naar links gaat wel...)
- hier en daar een interieur lampje die niet werkt. moet ik allemaal toch nalopen.
- 3de remlicht zit ietsjes los aan de klep. misschien een plastic schroefje eruit/los.
- afstandbediening werkt niet.. misschien batterij op. maar eens kijken wat dat probleem kan zijn.
- Rechter zijbumper heeft ooit schade gehad. lak is beschadigd en kleine deukjes net naast t knipperlicht. ook de voorbumper zit een scheur in. misschien dat ik een set kan vinden of anders misschien dat ik een tunerbumper regel ter vervanging. (ook laten spuiten etc etc)
- ik heb t onderhouds boekje niet, die is verloren na verloop van tijd blijkbaar maar de riemen in de motor zullen misschien wel een keertje vervangen moeten worden. huidige km stand is 220000 en volgens de sticker bij de radiateur is die bij 180k vervangen. als ik t goed begrijp kan een distributieriem etc zo'n 100k mee dus dan zou ik nog 60k kunnen rijden.
- ik vermoed dat de remblokken een beetje op zijn omdat er niet zo heel veel weerstand in de rem zit dus die bestel ik zsm wel.


dat was even t huidige plaatje wat ik mee te werken heb :P


plannen:
- als t setje winterbanden erop zit wil ik me concentreren op nieuwe sport velgen voor in de zomer...
- ik wil t stuur echt vervangen voor een relatief smallere. ik word er stapel gek van om telkens aan die hoepel te trekken. ik ben toch al een rally/race fan dus ik denk gewoon een sportstuurtje erop tenzij er een beter alternatief van een ander model mitsubishi op kan die niet zo lomp groot is? (tips zijn heeeel welkom)
- Koplampen vervangen met heldere koplampen met de knippelicht eraanvast (smoked versie)
- Ik had t idee om de achterlichten te vervangen met die van de facelift carisma maar ik weet niet of dat wel past? heeft iemand dat eens gezien of kan dat niet?
- body kit aanpakken. je weet wel bumpers sideskirts Evo spoiler :P:P
- Ik hou bij mitsubishi heel erg van de rode kleur. het is een schijtkleur om goed rood te houden maar als ie rood is dan is t een fantastishe kleur om te zien.


oke foto's volgen nog geen paniek :D
groetjes,
Dennis








-

bastet

Dennis, natuurlijk willen we fotos zien... ;)