Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Eclipse kopen

Filluar nga Sir, Qershor 23, 2015, 12:14:52 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Sir

Hallo,

Mijn naam is Sir, 46 jaar en wil graag een eclipse v6 cabrio kopen uit 2007 of zoiets. Nu vroeg ik mij af of deze auto's goed te onderhouden zijn in Nederland. Ik heb begrepen dat het uitlezen niet goed lukt, of is dat alleen bij het oudere type? Daarnaast vroeg ik me af of de Eclipse en dan in het bijzonder de v6 veel bekende problemen heeft, of juist bekend staat als een solide motor? Kan iemand mij helpen met deze vragen?

Dank!

trancedrift

Eclipse 3G en 4G zijn in principe hetzelfde platform als Galant 8G en 9G. Echter was de 9g Galant nooit in Nederland verkocht en die 3.8 liter V6 6G75 is een grotere versie van 3.0 6G72 motor uit de vorige generatie, maar de motor design stemt uit jaren 80. Dus die is sterk maar zuipt ontzettend veel. Een goede kandidaat voor LPG installatie in ieder geval. Ik heb zelf een beetje gekeken naar onderdelen voor de derde generatie, en zelfs dat die heel veel met de 8G Galant deelt zijn onderdelen niet makkelijk te vinden in Nederland of Duitsland. Aan de andere kant die gaat niet te vaak kapot.

jesse2g

Ik heb een hele mooie 4G eclipse coupe te koop. Helaas niet de v6 en ook niet cabrio. Ik kan je mijn ervaring delen, je moet een garage hebben ivm soft top. Die gaat lekken, wordt vies en uit eindelijk stinken als je hem buiten laat staan. Verl eclipsen uit dit jaar hebben een hele dunne lak waardoor het af gaat bladeren. Mijn eclipse heeft dikkere lak en heeft hier geen last van. 2.4 is vlot genoeg zou ik zeggen. Ken beide motoren, je zal er niet mee circuit gaan rijden of iets dergelijks. Dusja, blijft je eigen keuze natuurlijk. Als je interesse hebt om eens naar mijn eclipse te komen kijken zie ik graag een PM verschijnen.