Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Postimet e Fundit

#1
Overig / Looking for fuel tank Pajero M...
Last post by Keezx - Dje ne 12:55:59 MD
1-Plaats dit in te koop gevraagd...
2-Onderdelenlijn e.d. al geprobeerd?
3-Eric de Kort al geprobeerd?
#2
Techniek en Tuning / Mitsubishi carisma 1.8 gdi 200...
Last post by Keezx - Prill 10, 2024, 09:51:30 PD
Ik heb zelf geen ervaringen ermee, gelukkig of ongelukkig, het is maar hoe je het bekijkt, maar anderen wel, maar de meesten lezen het hier niet meer mee denk ik...
Er is nogal wat geschreven over de GDI's in de loop der jaren, heb je alles al doorgespit?
#3
Techniek en Tuning / Mitsubishi carisma 1.8 gdi 200...
Last post by Bngergirl - Prill 09, 2024, 04:37:41 MD
Ik heb sinds kort een mooie Mitsubishi carisma en ik weet dat het fijne autos zijn. Mijn aller eerste auto was ook een carisma alleen geen gdi en een 1.6. 
Toen ik mijn huidige carisma kocht merkte ik dat hij tijdens het rijden soms zelf wat gas bij gaf. Je probeerde 20 te rijden en ineens reed je zo 30 omdat hij wat gas bij gaf. Ik had gelezen dat het aan het gasklephuis kon liggen. Die heb ik samen met het spruitstuk schoongemaakt. Het spruitstuk was behoorlijk smerig. 
Nu heeft hij gelukkig zelf geen gas meer bij. Alleen nu schokt hij wat met optrekken of een constante snelheid. En soms lijkt het alsof hij ergens wat vermogen mist. Dan trek ik op maar reageert hij pas erg laat. 
Ook als ik in de 1 of 2 rijd en het gas loslaat. Stottert hij flink. Is meer echt schudden. 
Als ik de auto start zit hij ook redelijk hoog in zn toeren. Rond de 2/2500 dan zakt hij wel maar dat is net onder de 2000 toeren. 

Is er iemand die weet wat het zou kunnen zijn. 

Sinds ik 98 erin gooi rijd hij wel een stuk zuiniger. De meter geeft aan 7,4 l/100km 
#4
Overig / Looking for fuel tank Pajero M...
Last post by rosabertram@hotmail.com - Prill 08, 2024, 05:43:53 MD
Hi!

Ik ben op zoek naar een nieuwe of goede tweedehands dieseltank voor mijn 5 deurs Pajero uit 1993!

Heeft iemand er een te koop? Helaas worden ze niet meer gemaakt. Modelnummer is MB 658210.

Hi! I am looking for a new or good second hand diesel tank for my 5 door Pajero from 1993! Does anyone have one for sale? Unfortunately they are no longer made. Model number is MB 658210.

#5
Techniek en Tuning / EPS storing colt czt
Last post by wooley - Prill 05, 2024, 10:04:56 MD
Probleem is opgelost. Heb een gereviseerde stuurhuis erin gezet en hij stuurt beter dan een nieuwe.. Ook het voltage van de accu geeft normale waarden aan. Denk dat de oude veel stroom trok en al langer steeds slechter werd. 
#6
Techniek en Tuning / Type kabelboom trekhaak Colt 2...
Last post by DeMitsu - Prill 05, 2024, 04:02:31 MD
Hoe kan ik achterhalen welke kabelboom voor een trekhaak ik nodig voor een Colt uit 2010? Van voor 2009 zou een ander type zijn dan na 2009. Via zoeken op het web wordt ik niet wijzer (of ik zoek met verkeerde zoekgegevens 😇)
#7
Ik heb 'n gebruikte Vdo CControl gekocht, 
Maar daar zit geen schema bij voor de draadkleuren, de stekkers van het gaspedaal en bediening kloppen allemaal wel, maar de draden van het rem en koppeling signaal en de kleur van het snelheid signaal zijn niet bekend, is er niemand die mij daar mee verder kan helpen?
#8
Te koop aangeboden / lancer Wagon 2.0 Intense te ko...
Last post by Karsten - Mars 23, 2024, 07:41:29 MD
Bij deze bied ik mijn Lancer Wagon 2.0 Intense aan.
Nette Lancer met bijna 280.000 op de teller.
Afgelopen jaren ruim €2800 in geïnvesteerd (facturen aanwezig)
Met 260.000 nieuwe distributieset gekregen.
Nieuwe accu zit erin.
Hier en daar wel een krasje of veegje en beetje stoeprand schade.
Helaas een brand gaatje op de stoel door de vorige eigenaar.
En 2 kleine (roest)puntjes voor aandacht.
Inclusief remschijven en blokken rondom.(nieuw in doos maar nog niet nodig)
Kortom gebruikt maar nette en fijne kilometer vreter.
Prijs €1950 of een net bod.
Foto's zijn te groot maar doe gerust een berichtje. Of kijk op AutoScout.
Kenteken 91-XF-SR
Groeten Karsten
#9
Techniek en Tuning / Constante stroom trekhaak asx...
Last post by Keezx - Mars 22, 2024, 04:19:31 MD
Je kan om te beginnen eens kijken of de polen van de caravan overeenkomen met de constante spanningpolen van de trekhaakdoos...
Pool 9 is bedoeld als permanente spanningpool, ook als de auto uit staat, pool 10  een geschakelde plus...
#10
Techniek en Tuning / Constante stroom trekhaak asx...
Last post by Mitsu asx - Mars 22, 2024, 06:25:01 PD
Hallo.

Op onze asx van 2016 zit een trekhaak met een 13 polige aansluiting.
Toen ik deze week de caravan  aankopelde  bleek dat de binnenverlichting /koelkast van de caravan  het niet deden (dus geen stroom ) knipperlichten  /remlichten enzo werken wel gewoon 
Ik heb de caravan  achter mijn bedrijfsbus gekoppeld  en alles werkte gewoon  het .iets ergens aan de auto dus .

MAAR  nu mijn vraag : is de constante stroom op een 13 polig stopcontact  gezekerd  en waar bevindt zich deze ?
Ik heb wel in de buurt van de accu twee zweefzekeringen 10A gevonden maar deze waren gewoon nog goed