Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Gasklephuis Colt Cabrio Turbo

Filluar nga Eric1403, Mars 01, 2019, 05:38:45 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Eric1403

Hi, ik ben Eric, eigenaar van een Colt Cabrio Turbo.


Hele fijne auto om in te rijden, maar dat wordt minder en minder.
Mijn auto gaat meer en meer stotteren, accelereert en deccelereert afwisselend, de motormanagement- en TCS lampjes gaan branden. Stoppen met rijden en de tankdop losdraaien lost het probleem tijdelijk op.


Ik heb al van meerdere dealers dat het gasklephuis vervangen dient te worden. Heeft iemand ervaring met deze klachten en met de vervanging van zo'n gasklephuis?


Groet, Eric


Entharion

Nooit zulke klachten gehad, heb je ook al andere dingen gecontroleerd zoals de bougies en turboslangen?
Gasklep is vrij eenvoudig bij te komen. Het zit achter de motor, je moet het inlaattraject losmaken en wat kabels losklikken maar het is wel iets wat je zelf kunt.

Eric1403

Ik kreeg de eerste klachten ongeveer een jaar na aankoop en elke garagehouder vertelt me dat het probleem bij het gasklephuis zit. Ik heb het een keer laten schoonmaken en toen bleef het even weg, maar het is de laatste tijd (weer 2 jaar later) flink raak.
Dus ik heb het advies gekregen om het gasklephuis te laten reviseren.



Eric1403

Inmiddels heb ik het gasklephuis laten vervangen bij een grote beurt, omdat deze dealer ook al aangaf en kon onderbouwen dat het probleem echt daar zou zitten.
Helaas is dit niet het geval.
De ESC en motormanagement lampjes gaan aan, de auto begint te horten en stoten en ik kan er max 45 km per uur mee rijden. Het gekke is wel dat als ik de tankdop losschroef, ik het vacuum in de tank oplos, waarna het probleem direct weg is.
Alleen kun je er op wachten tot het weer gebeurt.


De bougies zijn bij de grote beurt vervangen, de turboslang naar het gasklephuis heb ik nog niet bekeken...
Heeft iemand enig idee wat het nog meer kan zijn?


Vriendelijke groet,
Eric



Dirk23

Hoi, ik rij ook motor en die heeft in de tankdop een ontluchtingsgaatje zitten.Weet niet of die ook in de tankdop van de Colt zit? Misschien is die verstopt en ontstaat er daardoor een vacuum?

jankik

Hij zal ergens lucht moeten krijgen, zou proberen met tankdop iets los te rijden of nooddop te kopen/maken met ontluchting.
Als probleem dan niet komt weet je dat het in de luchttoevoer naar de tank zit, kun je gerichter zoeken.
Nooddop is niet duur en dan gewoon gaatje erin boren als er geen ontluchting inzit.

Eric1403

Ik heb inderdaad een nieuwe tankdop gekocht, dus ik ben benieuwd of dat iets gaat opleveren...


Dirk23


Eric1403

Inmiddels weer wat verder.


Ik heb een losse dop met ontluchting gekocht, maar ook dat werkt niet.


Daarna heb ik de Colt weer naar de garage gebracht en daar is het gaspedaal vervangen. Helaas heeft dat ook niets opgelost.


Ik ben nu ongeveer € 750 aan reparatiekosten specifiek voor dit euvel kwijt en het heeft niets opgelost.


Heeft iemand nog een gouden tip ergens? ;-)

Dirk23

Dat is een hoop geld als het er niet beter van wordt.

Eric1403


TPW1809

Citim nga: Eric1403 ne Shtator 01, 2019, 12:42:58 MD
Inmiddels weer wat verder.


Ik heb een losse dop met ontluchting gekocht, maar ook dat werkt niet.


Daarna heb ik de Colt weer naar de garage gebracht en daar is het gaspedaal vervangen. Helaas heeft dat ook niets opgelost.


Ik ben nu ongeveer € 750 aan reparatiekosten specifiek voor dit euvel kwijt en het heeft niets opgelost.


Heeft iemand nog een gouden tip ergens? ;-)


Hi!


IS het probleem inmiddels opgelost? Ik ben erg benieuwd omdat ik dezelfde problemen heb...