Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

fto..yes or no?

Filluar nga desperados, Shkurt 20, 2014, 03:23:02 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

desperados

hee mensen,


Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuk nieuw bakkie. Nu ben ik verliefd geworden op de FTO.


Zijn er FTO eigenaren die mij wat meer kunnen vertellen?
zijn ze onderhouds gevoelig? heb je er veel onkosten aan?
kan een normaal garage bedrijf hem onderhouden qua onderdelen etc? of moeten die zelf vanuit japan besteld worden?


zijn er zwakke punten waar ik op moet letten bij de aankoop van een FTo?


alvast bedankt jongens!




groetjes Jordy

Chaoth

Roestvorming is een punt van aandacht bij de FTO.

desperados

oke thanks, das al 1 puntje :) .. ben wel erg benieuwd hoe het motorisch zit.

Ukkie

uhm, ik weet niet veel over de FTO's,, t zijn mooie wagens om te zien dat zeker wel.
roestvorming op de draag armen is idd een punt van aandacht bij deze wagens, of het chassis er ook veel last van heeft weet ik zo niet, dat moet je even zien achter te komen op het forum, bij de fto selectie bijvoorbeeld.

motorisch , wat wil je.. een non mivec? mivec? wat voor soort heb je in gedachten,
let op eventuele geluiden, motors waar niet zuinig op is geweest betrap je vaak op tikjes of geruis. denk aan lagers bijvoorbeeld.

verder, olie checken, als het smerige olie is, zou het een beetje jammer dat die smurrie door de mivec met een rotgang door je motor geblazen wordt.

echt grote punten van aandacht weet ik zo niet.. dan moe tje echt bij de fto eigenaren zijn..

desperados

oke thanks :)


kan online ook niet erg veel info vinden over bijvoorbeeld zwakke punten, dus ik ga gewoon maar eens een kijkje nemen en besluit vanuit daar wel wat ik doe.
Ben alleen wat sceptisch omdat het natuurlijk al redelijk oude wagens zijn.

AMP

FTO's zijn zeer leuke auto's, waar je wel altijd aan moet blijven denken is dat het een ware exoot is.
Dus niet zoals de lancer EVO waar er tig Japanse import RHD's van rondrijden maar die in Europa wel gewoon bij de dealer verkocht is geweest als LHD, bij de FTO is dat niet die zijn nooit officieel buiten Japan verkocht.
Dat houd dus in: tweedehands onderdelen zijn lokaal soms schaars en nieuw moet bijna alles uit het buitenland komen voornamelijk uit de UK.
Waar je op moet letten is roest, roest, roest, vooral bij de voorste veerpoten, onder de zekeringkast, en eigenlijk overal onderaan met name de achterste chassisbalken. maar al dit valt te verwachten van wagens die meestal rond de 20 jaar oud zijn.

MiTsU

#6
Of de FTO gevoeliger is voor roest dan ander auto's van dezelfde leeftijd weet ik niet maar uit eigen ervaring weet ik dat de onderkant van de FTO (chassisbalken, bodemplaat) zeer slecht kan zijn. De pre-facelift modellen kunnen ook last hebben van roest op het dak (roofrust).

Wat betreft het motorische deel van de FTO, de motor kan olie lekken doordat de halve maantjes (vorm van de pakking) versleten zijn. Ook het vervangen van de achterste bougies is een lastige karwei. De stappenmotor wil ook wel eens de geest geven. Voor onderhoud en onderdelen kan je terecht bij MD Performance die hebben ruime ervaring met FTO's en ook met de genoemde motorische problemen. Camskill in Engeland heeft ook veel FTO onderdelen.

Maar als je een FTO wil kopen neem dan de MIVEC uitvoering..het geluid vanaf 5.500 toeren als de MIVEC mee gaat doen is echt geweldig!!

FTO Monaco tunnel

Op mijn avatar staat mijn FTO nog maar die is helaas vorige jaar verkocht vanwege ernstige roest  :'(