Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Hankook banden

Filluar nga denhelder70, Janar 09, 2014, 11:32:30 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

denhelder70

Goedendag allemaal,

Ik moet nieuwe zomerbandjes hebben voor mijn Lancer Wagon en ben een beetje aan het rondkijken daarvoor.
Nu heb ik Hankook ventus prime K115 XL bandjes gezien voor rond de 80 euro per stuk. (iig een mooie prijs)

Bandenmaat 195/50/16

Is iemand bekend met dit merk?

Alvast bedankt voor de reactie(s)

mvg Daniël

robsel

Hankook zijn gewoon goede banden voor een redelijke prijs is niets mis mee.................

gr

Space Star 1.6

yup hanook is niks mis.

niet duur.

denhelder70

ha ok, was ff benieuwd.

Prijzen lopen zo uiteen, van 50 tot 150 euro per band zeg maar.
maarja, bandjes zijn wel erg belangrijk, zodoende mijn vraag.


Space Star 1.6

ach. alle bekende namen van banden. bijv. viking. vredestein. continentail enz zijn gewoon goede banden ;)

Eagle1982

Eigenlijk zijn alle banden gewoon goede banden.
De band wordt alleen gekozen op zijn eigenschappen, maar bepaald niet of een band per definitie goed of slecht is.

In Nederland mogen geen banden verkocht worden die niet aan een bepaalde richtlijn voldoen.
En tja, sommige banden zijn lawaaiiger of slijten sneller, maar daar betaal je dan ook voor.


Chaoth

Ik vergelijk banden altijd op sites als: www.autobandenmarkt.nl of www.popgom.nl.

Staan ook testresultaten bij. Je zult ook zien dat banden met goede scores niet duur hoeven te zijn.

denhelder70

Na wat rondgekeken te hebben op div. sites denk ik dat Hankook wel goede bandjes heeft.
Wat zijn er toch ook erg veel bandenmerken, denk dat Hankook mooie prijzen hanteert, ik heb de bandjes gezien die ik denk ik toch ga bestellen.
Bij popgom 76,50euro per band, dan komen de rest van de kosten er nog bij, als ik ze op mijn velg laten monteren.

Gr. Daniël

Super Top

Ik heb nare ervaringen gehad met Hankook banden in het verleden. In de tijd dat Hankook nog niet zo lang op de Nederlandse markt was.
Een andere Hankook band die op de auto lag bleek het later ook te hebben. Maar daar waren we gelukkig optijd bij.
Heb meer mensen gesproken die de zelfde ervaring hadden gehad.

Ookal schijnt Hankook tegenwoordig betere banden te maken. Audi zal ze niet voor niets af fabriek monteren op sommige van hun modellen.
Toch hoef ik geen Hankook meer op de auto te hebben.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Space Star 1.6

kia picanto heeft hanook banden.

mijn vader heeft picanto met hanook krincey saver dacht ik. echt goede banden. beter dan mijne 4 seizoenebanden.

denhelder70

Ook nog even gekeken op autobanden 365.nl
Staan Pirelli cinturato P1 in mijn bandenmaat, alleen jammer dat er geen label bij is, die staat er bij Hankook wel netjes bij, die heeft op nat wegdek een B, brandstof E.

Ik heb nog even de tijd, heb nu toch de winterbandjes (Pirelli snowsport 210) er onder.

Was wel benieuwd naar meningen over bandjes, dat is weer het mooie van een forum!
Er wordt overigens netjes (op) gereageerd.

Gr.Daniël

Busje

#11
Hier kun je ook eens kijken, heb ik uit de consumentengids van een paar maanden geleden. Heb er zelf ook banden besteld Vredenstein Snowtrac 3 voor € 54.50.
Zij hebben ook een mobiele montageservice waar je gebruik van zou kunnen maken.
Dat heb ik niet gedaan. Heb gewoon een e-mail gestuurd naar een bandenbedrijf met de vraag of ze de banden op de velg willende monteren en voor hoeveel
Monteren van de  4 banden op 4 LM-velgen plus ventiel en balanceren was ik € 50,-- voor kwijt.
http://www.toopneus.lu/  De banden die je hebt uitgezocht kosten hier € 73.60

succes

denhelder70

Hoi busje,

Heb even snel gekeken op die site, daar staat o.a. Hankook tussen, thx.
Ik ga het straks even rustig bekijken, nu eerst even de boodschappies halen  ;)

Gr. Daniël