Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

winterbanden van 17 naar 16?

Filluar nga surfdj, Gusht 12, 2013, 09:55:09 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

surfdj

ik ben op zoek naar velgen en winterbanden voor mijn outlander.
Er zit nu 215/55/17 94w op.
Moet ik dan de winterbanden en velgen hetzelfde houden of moet ik naar 16?
Wat wordt dan de bandenmaat. (.../16/.. ..w)
Wie heeft er advies voor een inmiddels zeer enthousiaste outlander rijder
Bedankt
John

cyberbob

Je moet niet naar 16inch voor winterbanden alleen is het goedkoper en ga je misschien wat meer keuze hebben.
Van 16 inch raden ze deze bandenmaat aan voor de outlander: 215/70r16 100H Dat laatste die H mag minder zijn met winterbanden dit is de snelheidsindex.

surfdj

Bedankt Cyberbob.
Snel zoeken levert inderdaad meer resultaten op met een prijsvoordeel.
Bedankt.
John

Chaoth

En grootste voordeel van een extra setje staal: je hoeft niet steeds banden te laten wisselen, wat ook al gauw wat centen bespaart. :)

surfdj

#4
Passen de winterbanden van een outlander 2008 op de outlander 2006.
Ik kan een setje (215/70/16) kopen op marktplaats.
Maw welke steek en Et waarde moet ik hebben voor een outlander uit 2006 of is dit hetzelfde als die van 2008?
Weet iemand raad?

Bedankt John

Inmiddels weet ik dat steek  5 x 114,3 en naafgat 67,1 hetzelfde zijn. Het verschil zit in de ETwaarde 46 voor 2006 en 38 voor 2008. Dat scheelt 8 mm. Kan dit kwaad. Wat zou er kunnen gebeuren?
Bron http://www.steekmaat.nl
Bedankt John

Super Top

Wat ik zo kan vinden is het allemaal ET46, steek 5x114,3mm, naafgat diameter 67,1mm
Voor alle Outlanders wat ik zo kan zien. De ASX ook en die heeft de zelfde velgen leverbaar als de latere Outlanders.
Dus denk dat ze allemaal zowel Outlander GS/Sport, als de latere Outlanders deze waardes hebben.


Ik heb een set 3000GT velgen liggen met exact die waardes. Voor het geval je alleen banden hebt.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

surfdj

Bedankt Super Top.
Ik kan dus de bandenset probleemloos op mijn Mitsubishi monteren.
Mocht marktplaats niet doorgaan dan weet ik je te vinden voor de velgen.

Super Top

Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

surfdj

#8
De set van marktplaats gekocht. Zag er heel goed uit. Alles schoongemaakt en vanmiddag geprobeerd te plaatsen maar............. Het past niet!!!!!  :-\ >:( >:(
De band is zo groot dat het wiel in de wielkast, bij de spatlap, aanloopt als ik het wiel naar buiten draai.
Er is sowieso erg weinig ruimte in de wielkast met deze maat.
215 70 16 past dus NIET op een outlander uit 2006 (wordt wel overal geadviseerd)
Maar wat past dan wel??? Moet er nou toch 215 55 17 op? En is dat met stalen velg te kopen voor een mitsu 1?

Iemand nog winterbanden met stalen velgen nodig? Binnenkort op marktplaats of even een pb.

coltje gti

#9
Ben van plan een model 2 outlander aan te schaffen. Heb dan de "oude" winterbanden over, omdat nieuw model een grotere maat nodig heeft. Dat is de maat die jij hebt. Heb jij ze op LM velgen liggen?
De 16" versie voor 1e type is 215/60/16 ipv 215/70/16 wat jij hebt.
Mijne zijn overigens originele outlander velgen met Nokian winterbanden , 225/50/17 98Y, de originele maat, en past dus gegarandeerd. Heb ze er zelf op gehad.

Wellicht dat een ruil interessant is als mijn koop van de nieuwe doorgaat?
Laat even weten als je interesse hebt, dan stuur ik je meer gegevens.

surfdj

Coltje gti ik heb je een bericht gestuurd