Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Auto houdt er bij lange ritten mee op

Filluar nga Chaoth, Qershor 09, 2013, 08:41:13 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Chaoth

Hallo luitjes,


Vandaag ff bij een oom en tante van mij geweest, omdat hun auto de laatste tijd problemen heeft.


Op korte afstanden is er niks aan de hand en loopt de auto prima. Echter na een langere afstand gereden te hebben, wil de auto wel eens ineens uitvallen, waarna de auto niet meer wil starten. Na 10 minuten wachten is hij gewoon te starten alsof er niks aan de hand is. Motor verzopen?


Wat hij ook wel doet (na wat langer te rijden) is schokken. Had dit ook gemerkt tijdens het proefrijden... Één keer even een flinke schok tijdens het rijden, maar daarna niets aan de hand. Het motormanagementlampje blijft met dit alles gewoon uit en er wordt geen storingscode in de ECU opgeslagen.


Wat zou een oorzaak kunnen zijn van bovengenoemde problemen?


Heb al h.e.e.a. bekeken, maar zag er allemaal goed uit, behalve dan dat het gasklephuis erg vervuild was. Kan dit ook de oorzaak zijn?


Het gaat om een Opel Corsa uit 1999. Geen Mitsu, ik weet het, maar hulp is welkom en kennis is hier aanwezig, vandaar dat ik het plaats.

Space Star 1.6

Tja duitsers kwaliteit haha.

Hebben ze wel jaarlijkse onderhoud bij de garage?  schone olie ? Voldoende vloeistoffen ?

Chaoth


Eagle1982

Benzine of diesel?
In geval van benzine 1.2, 1.4, 1,6, 2.0? Is het een ecotec, te herkennen. Aan de grijze kleppendeksel en de gele olievuldop.

iets meer info over de motor zou welkom zijn.

GHINO

Als die na een lange afstand uitvalt en je hem na ff probere weer aan krijgt komt er dan donkere wolk uit de uitlaat?
Klinkt namelijk als iets wat ik heb gehad met mn Geo Metro(amerikaanse suzuki swift cabrio).
Daar heb ik toen zo beetje echt alle onderdelen van vervangen die er *mischien* mee te maken konden hebben. Uit eindelijk uit frustratie andere motor ingegooit en toen was het weg

DannyColt12v

Citim nga: GHINO ne Qershor 10, 2013, 12:59:15 MD
. Uit eindelijk uit frustratie andere motor ingegooit en toen was het weg


hahahahaha baas!! :)) :)) :))




zou een beetje gaan googlen want slopel gaat vaker kapot dan normaal is,zelf ook oplossingen gevonden voor merken die hier komen aanwaaien,njah op de trailer worden gebracht.

Super Top

Heb net zoiets gehad met de Colt.
Was toen de koelvloeistoftemperatuur sensor van het motormanagement die aangaf dat het -53 graden was. Dashboard is bij de Colt een aparte sensor.
Waardoor hij in de koude start regeling bleef staan.
Zolang de motor liep bleef hij lopen. Maar met warme motor was hij niet meer aan te krijgen omdat hij verzoop als hij uitgezet of afgeslagen was.


Met de tester toen gezien dat hij -53 aangaf. Storingslampje ging niet aan. Ookal was het buiten 27 graden.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Chaoth

Alvast bedankt voor alle reacties. Wat ze bij Opel aangaven was de krukassensor. Ook mogelijk?

Het is trouwens een benzine. 1.2 liter.

erik07

Dat klinkt toch best gevaarlijk eigenlijk. Is opel hier zelf niet verantwoordelijk voor? Of weet je nou al wat het probleem was?

Chaoth

Probleem wordt opgelost: auto wordt ingeruild op (als ik mijn zin krijg) een Colt CZ5 :D