Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

knipperlicht blijft constant branden :s

Filluar nga kaya design, Shkurt 08, 2013, 06:21:03 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Willyv

U wel eens afvragen WAAROM die kabels gesmolten zijn, dit is niet normaal. en alles vervangen om dan weeral door te branden, zonde van de werkuren

kaya design

de oorzaak is hoogst waarschijnlijk een zekering die gesmolten was in plaats van geklapt.

Eagle1982

Aangezien er meerdere draden beschadigd zijn kan het slijtage door schuren zijn.
Als er meerdere draden het chassis of koets raken, wil dit niet altijd zeggen dat de zekeringen eruit gaan.
Dit omdat er nu op meerdere plaatsen stroom richting de massa kan vloeien.
Verder zijn niet alle kabels onder de kap gezekerd.


Het kan zo zijn dat er door slijtage 2 draden tegen elkaar gekomen zijn waarvan het ene circuit niet gezekerd is.
De zekering is dan niet gesmolten door een te hoge stroom maar door hittegeleiding van het koper.
Check dus ook even de conditie van de zekeringhouder als je de draden gaat vervangen, en de stekkers die in het circuit opgenomen zijn.






kaya design

heb vandaag de kabelboom eruit gehaald een snel ff geinspecteerd, maar zie nu al dat het teveel wordt om te vervangen. teveel draden aan elkaar gesmolten.
2 zijn er zo erg dat er zowat over de gehele lengte geen isolatie meer omheen zit :(


Dus hoop egt dat er ergens op een sloop hier in de buurt (Den Haag) een colt/lancer 1.6 staat, dan zou ik de kabelboom daaruit kennen halen.
Ff kijken of ik dat morgen ken doen.


En dan voordat ik de 'nieuwe' erin zet ook inspecteren en dan eventueel vervangen.


Weet iemand of de kobelboom van een 1.3 colt/lancer het zelfde is?

Evo driver

Kabelbomen zijn niet hetzelfde als van de 1.3. Van een lancer zou je ook kunnen gebruiken en waarrschijnlijk ook van een wagon !

gr. remco

kaya design

d8 al dat het van een 1.3 niet zou passen :(


Die wagon was is vergeten.
Wagon is tog gewoon zelfde als lancer alleen dan xtra ruimte achterin.
In elk geval een extra wagen die ik ken zoeken op de sloop ;)

kaya design

De boom van een automaat moet ook passen tog?

Evo driver

Dat weet ik niet 100% zeker maar ik zelf zou doorzoeken naar een 1.6 handgeschakeld

kaya design

weet iemand of er  ergens een colt/lancer 1.6 (handgeschakeld) op de sloop staat?


Wil niet voor dit een andere colt halen en alles weer over moeten zetten ;)


kaya design

van de week een sloop gevonden die een colt 1.6 had staan met de kebelboom er nog in :d
Er naar toe gegaan, eruit gehaald en gellukig nie veel betaald:d


Vandaag wou ik um erin zetten komt een stekker niet overeen met die van mijn wagen :s
De stekker zit aan de accu kant. de kabelboom heeft een stekker met 4 draden terwijl mijn wagen een stekker met 6 draden heeft :s


zou ik de stekker van mijn oude boom kunnen overzetten incl de draden door de hele boom?
Dat zou betekenen deze 'nieuwe' boom ook helemaal strippen pffffff


Hoeveel verschillende kabelbomen zijn er in Colt's gebruikt?
Had verwacht dat ze allemaal ut zelfde zoude zijn:s


Denk dat ik deze wagen als oefen wagen ga houden om te kijken of ik het zou kunnen maken.
En ondertussen alsnog een andere Colt halen.
Mocht het dan fout gaan heb ik alsnog een wagen, lukt het me wel heb ik geen idee wat ik met een 2e colt zou moeten doen

kaya design

nou ik heb ut weer gemaakt.

heb de stekkers van de doorgebrande boom op de 'nieuwe boom' weten te maken  ;D

heb alles al getest behalve me knipperlichten, maar alles doet het nu gewoon weer zoals ut hoort.
knipperlichten ga ik van de weet testen als me dashboord er weer in zit ;D