Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

knipperlicht blijft constant branden :s

Filluar nga kaya design, Shkurt 08, 2013, 06:21:03 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

kaya design

ik heb het raarste probleem dat ik ooit heb meegemaakt.


Ben 2 weken op vakantie geweest, kom je terug is je accu leeg.
Oke kan gebeuren dat ik iets ben vergeten uit te zetten.


Daarna via een maatje de auto gestart (tijdens het starten contact zekering door gebrand meteen nieuwe rin) blijft mijn rechter knipperlicht constant branden ( dus niet knipperen)
Plus me licht gaat helemaal niet meer uit :s ook niet als de sleutel uit het contact is.
Dus rij nu ff voor nood met mijn gevaren licht aan die btw ook niet meer knippert maar ook constant brandt :s


Owjah het gaat om een Colt 1.6 glxi uit '94
Heb ook geen rare dingen in mijn auto kwa adio gewoon een radio geen versterker of iets.
Heb alleen me accu achterin staan (al 2 maanden zonder problemen, maar dat zou ut tog nie kunnen zijn:s
Wie kan mij helpen

mitsubishifreak

ik denk dat er ergens een relais blijft plakken of zo

ik heb da ook eens meegemaakt met mijn eclipse
en dit was de relais van mijn alarm
als ik normaal drukte op ontgrendelen knippere mijn 4pinkers ,
maar toen niet,de rechterkant blijfde branden en kreeg die niet meer af
dit was bij mij de relais

het kan ook zijn dat de colt gewoon boos op je is
omda je hem 2weken hebt achtergelaten :P

Eagle1982

Probleem van je richtingaanwijzers zou de klingelateur(knipper relais) kunnen zijn of je alarmlicht schakelaar.


Maar welke lichten blijven nou branden als je alles uit hebt geschakeld?


Wanneer je alles, maar dan ook echt alles uitgeschakeld hebt, je trekt de massa los van de accu en duwt deze er vervolgens weer op, hoor je dan ook ergens klikken en/of gaan er lampen branden?
FOUT, vermoedelijk sluiting ergens in je zekeringkast.


Gaan de lampen branden op het moment dat je je contactsleutel omdraait? Mogelijk moet je het dan zoeken in de bedrading van het contactslot of het contactslot zelf.






kaya design

vandaag gekeken wat het zou kunnen zijn


zekeringen en relais nagekeken bleek er 1 zekering niet doorgebrand maar gesmolten :S


en toen keek ik voorbij de zekeringkast in de hoek van de wagen tegen het schutboord aan, zie ik daar een draadje die helemaal open lag het rubber was helemaal weg gemolten.


en dus om verder te kijken naar het draadje moest er het een en ander verwijderd worden.
dus rustig aan begonnen met alle draden en dingen die in het dashboord vast zitten los te maken.
en daarna het dashboord eruit gehaald.
kreeg wel ineens het race wagen gevoel toen het dashboord eruit was.


morgen weer verder gaan met alles wat in de weg zit weg halen.
dan kijk of ik het draadje ken vervangen en wat het nog meer het aangetast (door de hitte van het wegsmelten van het rubber enso).
hoop dat het allemaal te vervangen is anders heb ik waarschijnlijk een interieur kabelboom nodig :(

kaya design


de boosdoener




en hoe de wagen er nu bij staat







Chaoth


AcerTracer

dat ziet er niet goed uit idd
hopen dat je alleen die draden hoeft te vervangen

Eagle1982

Dit komt mij heel bekend voor.
Ik had sluiting achter mijn radio in mn Honda Civic destijds.
Vorige eigenaar had een wat te zware zekering geplaatst 30A ipv 10A.
Met als resultaat:




kaya design

ja dan kan het gebeuren, maar bij mij was de gesmolten zekering gewoon een 10a zekering die daar ook in hoort te gaan.
De gesmolten zekering was trouwens de zekering (zoals het op het dekkeltje staat) interieur plafon.


Maarja ff kijken hoeveel het heeft aangetast hoop natuurlijk zo min mogelijk, maar ut zal wel weer tegenvallen.


Weet iemand ook wat voor kabel ik ken gebruiken om het te vervangen.
Moet dat nog een peciale kabel zijn, neem aan dat een speaker kabel voldoet.

Eagle1982

Ik denk dat als ik je kabeltje zo zie, dat je een nieuwe kabelboom moet hebben.
De kabel is van begin tot eind gestript en loopt gewoon langs andere kabels in de boom.
Je moet echt 100% zeker weten dat je verder geen schade aan je boom hebt, mocht je alleen een nieuwe draad willen leggen.
Als de isolatie van de andere draden ook aangetast is dan kun je wachten op brand, nu is het nog goed afgelopen, maar vaak gaat het ook mis.


Kortom, je moet de hele route van het kabeltje volgen om voor jezelf vast te stellen dat je verder geen schade hebt aan je bedrading.
Maar de kans is groot dat er meer isolatie beschadigd is geraakt.

kaya design

ja idd, hij heeft de draden zo erg aangetast dat de andere draden ook open liggen.
Weet idd ook dat ik geluk heb dat het zooitje niet in de fik is gegaan.
Maar heb dus een nieuwe kabelboom nodig.


Die van de bestuurderskant via je schutboord naar buiten loopt door je wielkast naar de verlichting loopt, onder de radiateur door naar de zekering kast in de motorruimte loopt.


Weet iemand hoe die kabelboom heet, er 1 heeft of weet wie/waar er 1 heeft liggen?

Eagle1982

Je zou kunnen zoeken op 1 van de volgende nummers.


- MR158012
- MR158015
- MR158017
- MR158022
- MR158025


Het exacte nummer is alleen via chassisnummer te achterhalen.
Maar dit zijn de gebruikte nummers op dit type.


kaya design

ik ga vandaag ook ff langs de sloop om te kijken of ze die kabelboom hebben.
Denk ut wel want weing kans dat er iemand eerder is gekomen voor die kabelboom.

kaya design

weet iemand of die kabelbbom ook zou passen van een 1.3 colt/lancer.
Weet dat het van een 1.6 lancer ook past, dus de zoek tocht wordt iets makkelijker.


Alleen hier in de buurt heeft geen ene sloop het.
Er was 1 sloop waarvan ik ckr wist dat ie de wagens had staan, maar aangezien alle sloperijen hier weg moeten hebben ze net een paar dagen geleden die wagens weg gedaan. :(

kaya design

#14
 eagle: had ff die nummers gekeken op en kom alleen maar rusische site's, geven wel de goede kabelboom aan schok alleen van de prijs tussen de €600 en €800. Dus nieuw gaat um egt nie worden ;)


Vandaag weer wat verder gegaan moest de radiateur loshalen omdat die boom eronder door loopt, oke geen probleem zo gebeurd.
Haalde ook de zekeringkast in de motorruimte los om te kijken te waar die boom loopt, blijkt dat ie met een paar draden door loopt naar binnen.


Nou heb ik 3 opties in mijn ogen.
1 - zoeken naar de een colt op de sloop waar de kabelboom nog inzit eruit halen,  de kabels die naar binnen lopen door knippen en opnieuw verbinden met mijn wagen.
2 - alle kabels die aangetast zijn vernieuwen
3 - auto weg doen (sloop) (alles eraf trekken wat ik nodig heb) en een nieuwe colt halen

Denk dat ik voor optie 2 ga, al is ut alleen al voor de ervaring die ik ervan krijg.
Waarom makkelijk doen als ut ook moeilijk kan