Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Aansluiting luchtbox Colt CJO.

Filluar nga RC Power, Shtator 19, 2012, 08:33:23 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Eagle1982

Het is een feit dat koude lucht meer zuurstof bevat, meer zuurstof betekend een betere verbranding, hoe kouder de aangezogen lucht hoe beter het is.


Maar dat het verbruik belachelijk stijgt heeft vaak (let wel ik zeg vaak, om niet iedereen over 1 kan te scheren) te maken met het punt dat je een lekkerder geluidje hoort van je motor, en dat wil je toch maar al te graag horen, dus je bent eerder geneigd later te schakelen en ff een dotje gas te geven terwijl je stil staat.


DannyColt12v

mehh daar heb je een steiger pijp voor :))


openluchtfilter hoor ik niet eens meer,maar daar heb je wel gelijk in.. :D


shaolin53

Citim nga: Eagle1982 ne Shtator 24, 2012, 05:10:44 MD
Het is een feit dat koude lucht meer zuurstof bevat, meer zuurstof betekend een betere verbranding, hoe kouder de aangezogen lucht hoe beter het is.

Niet alleen meer zuurstof maar ook de dichtheid van koude lucht is kleiner.
In principe krijg je bij koude lucht meer druk in je verbrandingsruimte omdat deze koude lucht meer uitzet ten opzichte van warme lucht. En omdat de ontbrandingstemperatuur niet veranderd krijg je meer druk en dat betekent een grotere kracht op je cilinders wat weer in meer vermogen resulteert.

Eagle1982

Citim nga: shaolin53 ne Shtator 26, 2012, 12:04:33 PD
Niet alleen meer zuurstof maar ook de dichtheid van koude lucht is kleiner.
In principe krijg je bij koude lucht meer druk in je verbrandingsruimte omdat deze koude lucht meer uitzet ten opzichte van warme lucht. En omdat de ontbrandingstemperatuur niet veranderd krijg je meer druk en dat betekent een grotere kracht op je cilinders wat weer in meer vermogen resulteert.


Dat is dus ook de reden dat er meer zuurstofmoleculen in een liter lucht passen ;)
Hoe meer zuurstof je hebt, des te groter je uitzettingscoëfficiënt wordt.
Kort samen gevat, "koude lucht bevat meer zuurstof" ;)

RC Power

Nou Green filter heb ik binnen, aanzuigbuis heb ik liggen, dus dat word in de vakantie ff hobbyen.
Zo gepiept.

Zal wel laten weten hoe het me bevalt, als het me bevalt.

StoneColt

Citim nga: RC Power ne Shtator 26, 2012, 10:40:40 MD
Nou Green filter heb ik binnen, aanzuigbuis heb ik liggen, dus dat word in de vakantie ff hobbyen.
Zo gepiept.

Zal wel laten weten hoe het me bevalt, als het me bevalt.

Nice! Graag! Ben benieuwd! Welke aanzuigbuis heb je genomen?

RC Power

Gewoon een speciale flexibel gevoerde aanzuigbuis van 3", heb ik op mijn Evo ook zitten en bevalt me perfect.

RC Power

Heb de informatie meegenomen en ondertussen de Colt aangepakt, voor de bevindingen zie mijn topic.