Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Colt CZ3 2006 lekt water

Filluar nga erikz, Gusht 14, 2012, 05:59:45 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

erikz

Beste mensen,

Het valt me op dat mijn Colt CZ3 1.3 uit 2006 water lekt na een rit. Ik dacht eerst dat dit Airco condensatie was, maar die heb ik zonet expres niet aangehad; nog lekt mn bakkie. Het is ook geen ruitenwisservloeistof, aangezien daar schoonmaakmiddel inzit en de vloeistof die lekt toch echt water is (smakeloos, even een vingerpuntje op het puntje van mijn tong geproefd).

Iemand enig idee wat dit kan zijn, of is het nog steeds gewoon condensatie vanwege iets anders?

Alvast bedankt!

Eagle1982

Ik weet het niet 100% zeker of het bij dit type zo is, maar sommige airco systemen worden niet helemaal uitgeschakeld om zo de pomp te sparen en zo onnodige kosten te vermijden.
Als het kleur en smaakloos is kan het niet anders zijn dan condenswater of regenwater/spoelwater van auto wassen.


erikz

Bedankt voor je antwoord. Geldt dit ook voor korte ritten? Ik dacht dat condens niet zo 1-2-3 zou opbouwen... Anderen die kunnen bevestigen dat de airco op mijn auto altijd iets draait tijdens het rijden?

Eagle1982

De airco in mijn eigen wagen is binnen 2km bebouwde kom al behoorlijk koud, dus mag er vanuit gaan dat er dan al condensvorming optreedt.


KissMyExhaust

Same here.. is normaal dat je airco al snel water verliest

erikz

Nogmaals bedankt forummers! Ik ga weer met een gerust hart op pad :)

Evo driver

Beste erik

Bij jouw type colt is de pomp nooit uitschakelbaar deze draait ook altijd mee ! De hoeveelheid druk wordt bepaald door schotten in de pomp die door de bestuurder wordt bepaald (hoe koud hij moet worden)
Let wel op mocht je rare geluiden krijgen in de kachel of slecht werkende airco meteen laten fixen anders loopt je pomp stuk en zit je aan een nieuwe vast !

gr. remco


erikz

Citim nga: Evo driver ne Gusht 19, 2012, 04:15:20 MD
Beste erik

Bij jouw type colt is de pomp nooit uitschakelbaar deze draait ook altijd mee ! De hoeveelheid druk wordt bepaald door schotten in de pomp die door de bestuurder wordt bepaald (hoe koud hij moet worden)
Let wel op mocht je rare geluiden krijgen in de kachel of slecht werkende airco meteen laten fixen anders loopt je pomp stuk en zit je aan een nieuwe vast !

gr. remco
Hoi remco,

Bedankt voor de tip! Hij lekt dus inderdaad alleen na een ritje - en het is echt gewoon water. Condens dus :) Rare geluiden maakt hij niet, en hij is in onderhoud bij de dealer, netjes kleine en grote beurten. De Airco is 2 maanden geleden nog meegenomen met de grote beurt ;)