Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Hard piepend/krakend geluid tijdens achteruit rijden.

Filluar nga JDW-, Gusht 03, 2012, 11:39:19 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

JDW-

Hallo dames & heren.

Ik zit met een zwaar annoying probleem.
De laatste tijd wanneer ik achteruit rij dan piept/kraakt de auto enorm.
Dit gebeurd alleen wanneer ik het stuur omdraai.
Vooral als ik naar rechts stuur is het geluid erg hard. Naar links is wat minder maar alsnog zwaar irritant.
Het gepiep en gekraak komt volgens mij ergens aan de voorzijde van de auto weg.
Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?
Alle tips zijn welkom!

Greetz

Lancer15gli

Homokineten klinkt mij zo en anders de lagers in je bak

Willyv

Homokineten, was ook het eerste dat in mij opkwam

JDW-

Thanks voor de reacties.
Ik zal er eens naar kijken.
Ik heb er niet al te veel verstand van maargoed zal wel goedkomen.
Als iemand nog andere ideen of tips heeft then let me know  ;)

JDW-

Zat ik net ff te denken.
Maar als het aan de homokineet ligt dan moet je toch ook lawaai horen als je gewoon vooruit rijdt?
En dan vooral tijdens het sturen?
Zoals ik al zei ik heb er niet heel veel verstand van dus ik vraag het maar ff  :P

greetz

KissMyExhaust

Homokineten maken idd ook geluid bij het sturen en vooruit rijden.. Lijkt mij dus niet dat dit het probleem is!
Heb je het echt alleen bij achteruit rijden?

JDW-

Precies dat dacht ik ook.
Ja echt alleen bij het achteruit rijden.
En dan vooral rechtsom veel lawaai  ???

KissMyExhaust

Wat je even moet proberen is om op een recht stuk wat harder achteruit te rijden.. Springt hij dan uit zn versnelling? Mocht dit het geval zijn, dan is er een tandje afgebroken.
Probeer dan eens achteruit te rijden, rechtsom, als je de pook in zn achteruit blijft drukken.. Heb je het geluid dan nog?

Succes ;)

JDW-

Ik heb wel eens vaker "wat harder" achteruit gereden maar nooit gehad dat zij uit haar versnelling sprong.
Maar voor de zekerheid ga ik dat straks even testen.
Ik laat je weten hoe het is gegaan.

Thnks

Evo driver

Kan ook wat veerpoot lagers zijn die uitgesleten zijn of misschien door de krachten dat er een stab stang loslicht

Lancer15gli

Kan ook de homokineet op de bak zijn zou verklaren waarom alleen achteruit omdat de kinetische verbinding dan anders belast wordt

KissMyExhaust

Als het een homokineet is hoor je het meestal kloppen. Niet piepen iig. Ik denk dat er een tandwiel afgebroken is.. Kan opzich geen kwaad, dan los je het op door de pook vast te houden in zn achteruit! Iig geen herrie meer dan!

DannyColt12v

kan ook stabilisator rubbers zijn die helemaal stront droog zijn en dat kraakt ook als een idioot!
en die zitten aan de voorzijde.


als het met achteruit rijden al zo is dan moeten je homokineten echt aan stront zijn ook willen ze zo''n hard geluid veroorzaken..
in de bochten is het wel meteen merkbaar..


kijk is of er geen ashoezen kapot zijn,dan weet je het zo.

JDW-

Citim nga: DannyColt12v ne Gusht 06, 2012, 10:15:21 PD
kan ook stabilisator rubbers zijn die helemaal stront droog zijn en dat kraakt ook als een idioot!
en die zitten aan de voorzijde.


als het met achteruit rijden al zo is dan moeten je homokineten echt aan stront zijn ook willen ze zo''n hard geluid veroorzaken..
in de bochten is het wel meteen merkbaar..


kijk is of er geen ashoezen kapot zijn,dan weet je het zo.
Citim nga: KissMyExhaust ne Gusht 05, 2012, 12:55:54 MD
Wat je even moet proberen is om op een recht stuk wat harder achteruit te rijden.. Springt hij dan uit zn versnelling? Mocht dit het geval zijn, dan is er een tandje afgebroken.
Probeer dan eens achteruit te rijden, rechtsom, als je de pook in zn achteruit blijft drukken.. Heb je het geluid dan nog?

Succes ;)
Gister even geprobeerd maar achteruit rijden gaat gewoon goed. Hij vliegt niet uit zijn versnelling o.i.d.
Ook rechtsom achteruit met de pook vast maakt geen verschil.

Stabilisatorrubbers heb ik een aantal weken terug al vervangen.
Die waren idd strontdroog en verroest.
Zoals ik eerder al vroeg, Homokineten moet je dan toch ook merken wanneer je vooruit rijdt? Want vooruit heb ik geen problemen. Of begrijp ik je nu verkeerd  :P
Ashoezen ga ik nog even nakijken.
Ik zal sowieso nog even een grondig onderzoek moeten doen als ik wat meer tijd heb. :-\

iig thanks voor alle tips

DannyColt12v

nee vooruit rijden is niet te merken,ja dan moeten ze zo kapot zijn..... :))


heb je die dikke stabi. rubbers vervangen die op je subframe zitten??