Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Duitse Afrikanen die je auto willen opkopen: linke soep?

Filluar nga starbert, Korrik 06, 2012, 09:03:14 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

starbert

Ik heb vandaag mijn oude Lancer station op Autoscout24 gezet. Meteen (en ik bedoel echt meteen) nadat ik op enter had gedrukt om de advertentie af te ronden begonnen mijn telefoons te rinkelen. Ik kreeg op beide (GSM en vaste lijn) een slecht verstaanbare Duitser of Afrikaan, die zei dat hij nu direct de auto kwam ophalen, voor de export naar Afrika. Het maakte niet eens veel uit wat de vraagprijs was, want die kreeg ik gewoon. Ik vind dit maar een verdacht zaakje, want hoe weet ik of ik mijn auto kan overschrijven op de naam van zo'n Afrikaan en of ik gevrijwaard wordt van de auto? Zijn deze praktijken wel legaal? Ze zeiden dat ze een Duitse nummerplaat bij zich hadden om de auto over de grens te rijden. Waarschijnlijk zie ik niks meer terug van een vrijwaringsbewijs of iets dergelijks zodat ik nog steeds vastzit aan mijn verzekering en belasting. Hoe gaat dit normaalgesproken in zijn werk?
Hoe weet ik zeker dat ik geen problemen kan krijgen achteraf?


Willyv

Ver wegblijven van die mannen, meestal betalen ze met een cheque die niet gedekt is of nog erger met een Amerikaanse overschrijving en zie je helemaal niets van je geld

graafie

Zoals bij alle mensen uit alle landen zijn er goede en slechte kopers.

Als je z'n auto verkoopt aan een Export koper, denk hier aan.
Test rit met jezelf erbij + noteer bij voorbaat het kenteken waar ze mee aan komen rijden.
Vraag om een legimitatie voor de zekerheid.

Mee rijden bij overschrijven en vooraf geld ontvangen en niet meenemen naar de overschrijving.
Vaak hebben ze vrijwaarding bij zich.
Controleer het geld op gevoel, neem desnoods een geldbriefje van jezelf voor vergelijk.
Neem inderdaad geen cheque aan of via western union, vraag om contante betaling al via de telefoon

Er zijn zeker goede kopers die export wagens zoeken en vaak het hele land afrijden.
Maar inderdaad ook oplichters.
Wees voorzichtig en vraag desnoods een buurman om even een oogje op jullie te houden.

gr Henk
Forum > https://www.facebook.com/mchc.zwolle

Sinds 1990 ben ik bezig met Mits. Celeste

KissMyExhaust

Wat graafie zegt!

Zorg dat je iemand bij je heb! Just to be sure! ;)