Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Toerental schommelt

Filluar nga Chaoth, Maj 15, 2012, 06:57:09 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Chaoth

Niet voor mijn Colt, maar de Peug van mijn vriendin.
Auto heeft vandaag een grote beurt gehad, waarbij ook de stappenmotor is vervangen, omdat het toerental stationair erg schommelt... Nu is ie dus vervangen, maar nu is tot mijn verbazing het probleem nog steeds aanwezig. De auto loopt stationair wat onrustig, schommelt tussen de 800 en 1100 toeren en heeft de gekke neiging om bij stilstand nog wel eens het toerental te verhogen tot soms wel 3500 toeren. Dit zonder het gaspedaal ook maar aan te raken..
Vage shit en best eng als auto uit zichzelf zoveel gas gaat geven. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn (behalve dus de stappenmotor)?

Eclipse2G

Frans karakter? Haha

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

Shinall


DannyColt12v

Inruilen en een colt nemen! Weg met die franse pleuris zooi!






Zo ik heb gesproken :))

Space Star 1.6

#4
hmmm remco weet het wss wel ;D

Chaoth

#5
Nog niet echt een antwoord op mijn vraag :P
En na onderhoud van dik 400 euro mag het toch wel over zijn dacht ik zo..
Vrijdag me Colt aan de beurt.. kost ook weer zoiets  :'(

Space Star 1.6

garage moeten toch zelf gaan uitzoeken wat er mis is met schommelen van toeren....

ze gaan toch niet nieuwe dingen in doen en ajuuu hier rekening....

Chaoth

Bij een eerdere keer uitlezen kwam de stappenmotor er al uit als boosdoener.. Nu er een nieuwe in zit is het probleem niet verholpen.. Vraag me af wat het dan kan zijn....

Eagle1982

Dat het toerental schommelt heeft meestal niet te maken met een stappenmotor.
In het geval van de stappenmotor blijft je toerental of te hoog of te laag (slaat af)
Ik verdenkt eerder iets als een gaskleppositiesensor, of een thermostaat.
Zit er lucht in het koelsysteem, dit verklaard ook pendelen.

Chaoth

Nou mooi is dat.. zit niet te wachten op nog een dure reparatie :P

Nu valt de kosten voor een stappenmotor gelukkig mee.. die had al kuren, dus moest sowieso vervangen worden.. Maar es kijken naar die andere dingen dan...

Evo driver

Misschien iets van valse lucht ofzo ?

Chaoth

Hey Remco, je kan wel es gelijk hebben. Bij het aangrijpen van het gasgeven hoor ik in de buurt van de gasklep en/of inlaatspruitstuk een gesis. Zou best kunnen dat ie daar lucht trekt. Zodra ik gas loslaat valt het toerental erg ver terug. Hij slaat dan zelfs bijna af..

Eagle1982

Vacuumslangen ook ff checken dus.


Chaoth

Nou als je de boel bekijkt kun je sporen van "onderhoud" zien, dus of alles nog wel zo luchtdicht is, is nog maar de vraag...

Is er een manier om te testen of hij lucht trekt en zo ja, hoe kan ik dat localiseren. Alleen op gehoor kom je er niet echt.
Ik zal alle slangen en aansluitingen wel even controleren en eventueel aandraaien.

Eagle1982

Citim nga: Chaoth ne Maj 17, 2012, 02:07:29 MD
Nou als je de boel bekijkt kun je sporen van "onderhoud" zien, dus of alles nog wel zo luchtdicht is, is nog maar de vraag...

Is er een manier om te testen of hij lucht trekt en zo ja, hoe kan ik dat localiseren. Alleen op gehoor kom je er niet echt.
Ik zal alle slangen en aansluitingen wel even controleren en eventueel aandraaien.


Je kunt valse lucht aanzuiging vinden door een vluchtigere stof dan je brandstof te nemen, (bijvoorbeeld Startpilot of remmen reiniger) en dat op de vermoedelijke plek spuiten, als de motor hoger in toeren gaat lopen dan zuigt hij daar valse lucht aan.