Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Welke Colt?

Filluar nga WitteKanarie, Maj 13, 2012, 07:17:59 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Lancer15gli

mijn advies niet doen!

KissMyExhaust

Je kon zelf niet bedenken dat je dit niet moet doen??

Come on xD

WitteKanarie

#32
Citim nga: KissMyExhaust ne Maj 24, 2012, 08:13:11 MD
Je kon zelf niet bedenken dat je dit niet moet doen??

Come on xD
Dat heb ik dus zelf bedacht.  8)

Maar dat kon ik pas bedenken na de auto en het bedrijf gezien te hebben. ;)

In ieder geval ben ik blij te zien dat jullie het roerend met me eens zijn.  ;D

De auto heeft hiervoor trouwens bij een ander filiaal gestaan, kon ik op de foto's zien. Toen was hij 100 euro goedkoper, stond duidelijk op de ruit. Ja, zei de 'beste' man, dat komt, toen was hij niet klaar, nu wel, er zit een nieuwe APK op, en de bandjes zitten er ook net op. Helaas voor hem, volgens de RDW is de APK nog steeds geldig tot december, en die bandjes zaten er overduidelijk ook al op toen het ding nog bij het andere filiaal stond. En zo stond hij wel meer te liegen.

De poetshulp liep trouwens ook in de rondte, een jochie van een jaar of 12, dat was wel zo'n ontzettend gedrild superbeleefd straatschoffie dat je redelijk zeker weet dat het jong daar geen leven heeft. Zielig voor hem, maar ook dat is voor mij een teken aan de wand dat je daar beter geen auto kunt kopen. Nu niet, gisteren niet, nooit niet.

Onvoorstelbaar hoeveel indrukken je in 5 minuten op kunt doen. Maar goed, daarna naar de Ikea, dat is daar vlak bij, moest nog wat spulletjes halen waar ik wel blij van werd, dus de rit was absoluut niet verspild.

Morgen het exemplaar van 1990 bekijken, die zou absoluut geen roest of schade hebben, 136.000 kilometer op de teller, 11 maanden APK, dus ik ben benieuwd.

WitteKanarie

Update:

Vanmiddag de witte Colt van 1990 gezien. Gewoon even een rondje omheen gelopen, en een social talk met de handelaar. Heb er een goed gevoel bij, eigenlijk. Gewoon lekker gebabbeld, over de auto, over auto's in het algemeen, het ontstaan van het bedrijf, de filosofie, en nog wat dingetjes. Geen druk om hem te kopen, er werd lekker de tijd genomen. Heel anders dan gisteren dus.

De bestuurdersstoel is aan vervanging toe, het stuurtje ziet er ook niet uit. Linkervoorscherm is op zich niet slecht, maar er zit wel wat roest op. Vanwege de kleur is het makkelijk bij te werken. Voor de rest eigenlijk geen roest. De schokbrekers achter zijn goed, voor vind ik ze iets deinerig, maar niet echt slecht. Dat houdt wel tot de volgende APK, met een beetje geluk. De wielkasten zien er goed uit, wel vlekkerig, maar geen roest. Olie ziet er ook netjes uit, geen nieuwe, maar ook geen inktzwarte.

De versnellingen laten zich goed inleggen, bandjes zien er goed uit, en de afspraak is: als ik hem neem, dan wordt er een nieuwe distributieriem inclusief spanrol in gezet. Wanneer de distri voor het laatst vervangen is kon men niet goed zeggen. Ik kon ook een korting krijgen, maar het materiaal is zo duur niet, paar tientjes, en het werk, als ze een rustig moment hebben, willen ze het wel voor me doen.

Het motortje sloeg na de tweede poging goed aan (zonder gas te geven), loopt wel regelmatig, ik vond hem wel iets rauwig lopen, vergeleken met die van gisteren, die van '98. Kan dat zo horen?

Wat is jullie mening, op basis van dit verhaal? Klopt het dat er aan dit model makkelijker te sleutelen is dan aan het jongere model, van 93-96 zeg maar?

Ik wil er volgende week zeker nog eens heen voor een uitgebreide keuring (mag ook de brug op) en een flinke proefrit. Maar ik zie mezelf er wel in rijden, eigenlijk.

Inmiddels ook een reactie van een 87'er Honda Civic, de man heeft hem pas een paar maanden, pas gekeurd, maar de vorige eigenaar heeft al aan de bodem zitten lassen, dus dat zou met volgend jaar wel eens een probleem kunnen worden. Die wordt het dus niet.



Space Star 1.6

Ik zou nog verder gaan.zoeken. Er zijn nog meer goede auto's zonder roest.
Maar het is je eigen keuze.

Succes :)

WitteKanarie

Hoi Davey, bedankt voor je reactie. Na alles op een rijtje te hebben gezet, ook mijn gevoel, zou het zomaar kunnen dat je gelijk hebt, dan kan de handelaar heel schappelijk overkomen, heel eerlijk ook, maar je gaat voor de auto.

We gaan dus vrolijk verder met zoeken, heb inmiddels een andere (blauwe) gezien van 92, om een reactie gevraagd, de distri is voor het laatst vervangen in 2003, de beste man heeft nooit een cent aan onderhoud besteed, roestplekjes op het dak, dus ja, die wordt het ook niet.

Misschien dat ik beter een tijdje kan door sparen voor iets goeds, alleen, de Golf begint toch echt minder te worden, dus ik moet nog maar even zien wat het wordt. Misschien toch maar de blik wat meer verruimen voor de nabije toekomst, en dan later voor een echt mooie en goede Colt gaan.

Space Star 1.6

deze ? http://link.marktplaats.nl/561570125 700 euro en het is 1.6 liter

http://link.marktplaats.nl/561670864 1.3 glxi lekker zonnedak erbij  :)  onderhoudsboekje aanwezig. 155.000 km
lm velgen, nieuwe apk. Ik zou deze gaan kijken wittekanarie !

WitteKanarie

Hoi Davey, die eerste ziet er goed uit, maar hij wordt me te zwaar met de wegenbelasting. Ik had hem al eerder gezien eigenlijk.

De tweede had ik ook al eerder gezien, maar... in de beschrijving staat beige, terwijl de auto blauw is. Plus dat het kenteken haast onleesbaar is, daarom heb ik er niet op willen reageren.

Met wat moeite heb ik het kenteken kunnen ontcijferen, en ik snap nu ook wel wat het probleem is. De auto is inderdaad blauw, maar niet van 1996, maar van 1995, een jaartje gelogen dus. De gegevens in de advertentie zijn blijkbaar van een andere auto. De gegeven kilometerstand hoort natuurlijk ook bij die van 1996. Het gewicht klopt ook niet: in de advertentie staat 925, dat is dus het nieuwe model, dat moet 940 zijn. De APK is wel net nieuw, dus ik ga er morgen heen, en na een social talk zal ik dat mannetje wel even aan de tand gaan voelen hoe dat nu zit, kan ook zijn de 96-er inmiddels verkocht is, en omdat de gegevens erg overeenkomen, het advertentiekosten bespaart als de advertentie voor de 95-er wordt gebruikt. Daar ga ik nu maar even van uit.

Alhoewel ik er geen goed gevoel bij heb dat het nummerbord op de foto zo slecht leesbaar is. Ik kan ook niet ontdekken hoeveel vorige eigenaren er zijn geweest, dat geeft me ook geen goed gevoel eigenlijk. Maar dat kan ik heel misschien uit de onderhoudsboekjes opmaken, als de nota's op naam zijn gesteld en helemaal compleet zijn.

In ieder geval bedankt voor je tips, het wordt zeker wel gewaardeerd.  ;D

KissMyExhaust

Geen auto kopen met roest..
een stoel vervangen slaat ook nergens op..
Dan is er veel in gewipt ofzo.. wil je zo'n auto? :P :P

Eagle1982

Bij wagens met een dergelijke leeftijd zie je in de kilometerstand een jaartje meer of minder niet meer terug hoor.
Hangt heel sterk af van de gebruiker(s)
Dus om nou te stellen dat bijv. een kilometerstand van 155.000 kilometer eerder iets is voor een -96 dan voor een -95 vind ik heel kort door de bocht en dan ook geen juiste indicatie.


Het aantal eigenaren is wel handig om te weten.
Heel raadzaam om goed naar te kijken bij de aanschaf van een auto, is de distributieriem.
Controleer dit ook.


Zo ben ik dus een keer genaaid bij het kopen van een auto, heb met klem gevraagd om voor afname de riem te vervangen, ze hebben dit volgens hun gedaan.
nog geen 10.000 km later klapte de riem dwars door en ik kon fluiten naar mn motortje en het geld.
Riem was dus niet vervangen.


Ga ook alleen voor een auto waarbij je vanaf het eerste moment een goed gevoel bij hebt, laat je geen goed gevoel aanpraten, want daar zijn handelaren ook sterk in.
Je gaat als het ware een relatie aan met je wagen, de vonk moet er wezen vanaf het eerste moment ;)
En naarmate je de wagen beter bekeken hebt moet het gevoel blijven :D
Dan zit je goed...

Chaoth

En als de vonk er niet is, is er waarschijnlijk iets mis met de ontsteking :P

WitteKanarie

Citim nga: Eagle1982 ne Maj 28, 2012, 06:02:14 MD
Bij wagens met een dergelijke leeftijd zie je in de kilometerstand een jaartje meer of minder niet meer terug hoor.
Hangt heel sterk af van de gebruiker(s)
Dus om nou te stellen dat bijv. een kilometerstand van 155.000 kilometer eerder iets is voor een -96 dan voor een -95 vind ik heel kort door de bocht en dan ook geen juiste indicatie.



Dat ben ik helemaal met je eens. Sterker nog, op die leeftijden moet de vraag eigenlijk niet zijn hoe oud de auto is, maar hoe lang hij nog mee kan gaan. Daarom kan ik niet goed begrijpen waarom er de verkeerde gegevens in de advertentie staan.