Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Welke Colt?

Filluar nga WitteKanarie, Maj 13, 2012, 07:17:59 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.


Eagle1982

Modellen waar je met je budget het beste uit kunt kiezen zijn de CA0 en de CJ0.
Je hebt over het algemeen een betrouwbare wagen te pakken voor weinig geld.
Daarbij kunnen de mensen hier je een heel stuk verder helpen, mochten er storingen zijn of als je eens een onderdeel nodig hebt voor je wagen.


Shinall

 :-\ik zie een nette onderhouden colt staan voor 550,- ;) 88.000 km  ::) http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?smid=SJ-SM-DP-S&id=214775083

Djogum

ik heb mijn colt gekocht voor 350 euro(in originele staat dan wel),
goed zoeken!
je hebt goeie uitzonderingen ertussen zitten!  ;)

Ukkie

Ik heb mijne (cjo) voor 14 bankjes overgenomen, wel een prijskaartje misschien maar perfect onderhouden ook helemaal standaard, dus goed zoeken en niet meteen op het eerste afgaan..

kaya design

Ik had mijn eerste colt (CA1A 1.3) gekocht voor €200
en mijn 2e colt (CA5A 1.8 gti) gekocht voor €350 (blok liep niet helemaal lkkr, maar dat was ook mijn project wagen geworden)
en mijn 3e mitsu een Lancer (CB4A 1.6) gekocht voor €150 van louwie


dus 3 mitsu's voor €700,-  ;D


en dan is ut ook wel handig dat ik hier zowat een garage aan gereedschap heb liggen ;D

WitteKanarie

Bedankt allemaal voor jullie reacties, echt leuk dat jullie zo enthousiast zijn!

Wat aanschaf betreft valt het inderdaad allemaal mee. Ook de links die jullie gegeven hebben, 85.000 en 88.000 op de teller, dat is niks, en ze zien er nog netjes uit ook. De ene is helaas al weg, de ander ligt met 1000 euro net boven het budget, helaas.

Wat denken jullie van een Colt uit 1990? Wel een oudje, maar ik heb er een op de korrel met nog geen 135.000 op de teller, ik moet hem nog bekijken, maar hij zou zonder roest of schade moeten zijn, bekleding ziet er supernetjes uit op de foto's, zonder vlekken of wat dan ook. Gewone lak, geen metallic, dus geen blanke lak die los kan laten, dat scheelt ook al weer.



Space Star 1.6

http://link.marktplaats.nl/554188702 deze heeft 85.000 op teller :) alles is netjes ! maar je moet wel 1000 neerleggen maar het is wel echt waard voor geld !
alleen is wel automaat...

Colt_Chicky


Chaoth

Aantal eigenaren tot en met nu: 8

Hmmmz...

Colt_Chicky

Citim nga: Chaoth ne Maj 20, 2012, 11:34:49 MD
Aantal eigenaren tot en met nu: 8

Hmmmz...


Tsja het is een goedkope colt uit 1993...
Hmz jij ziet dat ie 8 eigenaren heeft gehad maar niet dat hij geen apk meer heeft...


Only trying to help....

WitteKanarie

#26
Een hoop mogelijkheden, inderdaad. Er komen er steeds meer bij, en er vallen er ook weer af, maar nu net die ene die perfect rijdt te vinden, waar ik een jaartje of 3 mee verder kan, zonder al te veel kosten.

Ik heb er twee gevonden waar mijn voorkeur naar uit gaat, het lukt me alleen niet om de links te plaatsen. De eerste is van 1990, de tweede van 1993.

Er zit maar drie jaar verschil in het bouwjaar, dat is op deze leeftijd niet zo'n probleem. De oudste vind ik er wat leuker uitzien, maar wel wit, daarentegen gewone lak, dus geen last van blanke lak die loslaat. De tweede is toch een stuk moderner, het oogt toch iets meer bij de tijd eigenlijk.

Beiden staan nu bij de 5e eigenaar = handelaar; beiden kosten 699; beiden zitten met hun gewicht onder de 950 kilo en beiden hebben een 1300 motor.

De eerste heeft een APK van 11 maanden, de tweede van 12 maanden, ook weinig verschil eigenlijk. Of eigenlijk wel. De eerste werd bij de handelaar afgegeven op 21 april, terwijl de APK geldig is tot 29 april 2013; de tweede is bij de handelaar afgegeven op 21 mei, terwijl de APK geldig is tot 22 mei 2013.

Een en ander zou KUNNEN betekenen dat de eigenaar van de laatste is doorgereden tot het laatst, misschien zelfs wel met een verlopen APK, om wat voor reden dan ook. In ieder geval zou het KUNNEN betekenen dat er op onderhoud bezuinigd is. In het geval van de eerste zit er ruim een week tussen, het KAN dus zijn dat er nog een weekje apk op zat toen de auto naar de handelaar ging. Maar in hoeverre dit nu mee moet wegen in de beslissing? Geen idee.

Ik ben benieuwd naar jullie mening, alvast bedankt voor jullie reacties.

* Edit* Inmiddels gebeld naar de handelaar van de tweede, het enige wat er aan zou mankeren is schade linksachter die hersteld is, maar wel nog zichtbaar, verder wat kleine krasjes en zo.

De handelaar van de eerste was een stuk vager in zijn verhaal, auto was van een oudere man en zo, en de distributieriem zou 'vast wel' een keer vervangen zijn, hij kon natuurlijk niet door de auto heen kijken...

Voor mijn gevoel heb ik het meeste aan de tweede, die van 93, er van uitgaande dat ik er een jaar of drie mee wil doen, en in die tijd 20.000-25.000 km. af wil leggen.

KissMyExhaust

Een auto kopen is altijd een gok die je neemt..

Kijk goed naar het onderhoud van de auto. Ga een rondje er mee rijden, horen en voelen zegt vaak al genoeg.
Bel even de laatste 2 garages waar die geweest is, en vraag of er veel mee aan de hand was.
Vaak wordt dat een 7jaar bewaard.

Daarnaast kan je naar km standen kijken, er rijden ook nog mitsu's rond met 7ton op de teller.
De blokken zijn niet kapot te krijgen. Het is jezelf aan te rekenen als je een rotte appel koopt.
Zodra je het jaarlijkse onderhoud netjes doet kunnen coltjes uit 90 e.d. nog jaren mee.
Doe je er weinig aan, dan zal hij net als alle andere oudere auto's uit elkaar gaan vallen.

Kijk naar de colts van bijvoorbeeld Danny en Djogum die hier ook gereageerd hebben.
Die bakken zijn vet geworden, niet kapot te krijgen en ze hebben er peanuts voor betaald.

Top3 voor jezelf maken, er mee gaan rijden en goed luisteren en voelen is mijn advies :)

Djogum

ik ga mee met het verhaal van mark hierboven,
volg je instinct  ;)

WitteKanarie

#29
Instinct...  ;D

Even een update: In principe heb ik nu keuze uit 3 Coltjes. Op advies van mijn garage eerst maar eens naar een handelaar in Haarlem gegaan, daar stond een zwarte van 1998, 750 euro, niet duur dus. Ik had hem zelf al op MP gezien. Instinct zei: niet doen, maar toch maar eens kijken.

Hoe me ten goede: alle waar is naar zijn geld. Toen ik aan kwam rijden zag ik het al meteen: het ding was gewassen, maar niet afgedroogd, dus onder de vlekken. En ja, ik woon in de duin- en bollenstreek, hier waait het nogal eens, met vaak flink zand in de lucht, dus hij zal er zelden netjes uit zien. Wat dat betreft zou muisgrijs een betere kleur zijn.

De auto is zeker wel de 750 euro waard, gezien de combinatie leeftijd, kilometerstand (232.000) en staat van de carrosserie en stoelen (die zagen er niet uit). Wat ik wil, in drie jaar tijd circa 25.000 kilometer wegrijden, dat zal hij wel halen. En toch. Mijn instinct zegt: wat zit er aan kosten aan te komen, in die drie jaar?

De bandjes waren nieuw, een of ander goedkoop flutmerk (150 euro voor alle vier, vertelde de handelaar), er zat vocht in de bagageruimte, de bumpers waren door een van de vorige eigenaren zelf opnieuw geschilderd met een rollertje, en mijn vragen werden met allerlei vaagheden beantwoord, zonder ergens inhoudelijk op in te gaan. De motor zag er netjes uit (schoongespoten?) De wieldoppen (originele Mitsubishi) waren op alle mogelijke manieren gescheurd en kapot, dat zag er ook niet uit.

Mijn instinct zegt: beter niet doen. Voor dat geld kan ik iets beters kopen, wel ouder, maar wat netter, minder kilometers, en wie weet, technisch wat beter, c.q. beter onderhouden. In ieder geval met betere bandjes. Maar dit zou zomaar eens een rotte appel kunnen zijn.

Morgen ofwel naar die van 1990 kijken, ofwel naar die van 1993, maar dat moet ik nog even zien.