Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

C50 Topic

Filluar nga Super Top, Prill 06, 2012, 12:13:50 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

mitsubishifreak

aero colt race versie




4Koen63


mitsubishifreak

he super top
wide body kopen haha

4Koen63

Hahah zal wel een lekker prijskaartje aan hangen!

mitsubishifreak

denk ik ook
misschien beter dat we dit niet weten

Super Top

Wauw Super Gaaf!!!
Waar heb je dat gevonden? Denk niet dat we daar moeite voor hoeven te doen. Zal nergens meer te vinden zijn.
Of het moet wel ergens in een enorm stoffig hoekje van een Japanse Mitsubishi dealer zijn.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

mitsubishifreak

waar ik die foto vandaan heb weet ik ni meer die staan al een jaar op men pc

mitsubishifreak

heb er nog 1 foto ervan
maar geen vertaling sorry ;D

Super Top

#53

Citim nga: Jim95 ne Qershor 19, 2013, 05:58:26 MD
Er valt zeker wat van de auto te maken en hij reed in principe ook wel net zo soepel als mijn witte en ik zag mezelf er al wel in rijden. Als je hem netjes wilt hebben, komen er echter een hoop kosten bij en bovenop de forse vraagprijs krijg je dan wel een hele dure auto. Viel me trouwens ook op dat er maar 3 mogelijkheden waren waar je de lucht uit kon laten stromen, terwijl dit er normaal bij GLXi's 5 zijn (oa de combinatie voorruit-voeten is dan extra t.o.v. goedkopere uitvoeringen). Het bekledingsmotief is wel te verklaren. Heb de folders er even op na geslagen en het blijkt dat er bij de upgrade van 8V naar 12V deze bekleding in GLXi's geleverd wordt en niet meer het blokmotief. Ik zal hem in de gaten houden en bij een prijsverlaging er nog eens over nadenken, maar ik denk niet dat ze dat zo gauw zullen doen omdat hij een nieuwe apk krijgt. Moet wel zeggen dat mijn handen jeuken als ik hem zo zie om er weer wat van te maken.


Ik heb in de loop der tijd een hoop onderdelen verzameld. Dan scheelt het uiteindelijk wel als je een keer wat nodig hebt. Je hebt alleen de ruimte nodig.
Met sommige dingen valt prima te rijden en kun je in de loop der tijd vervangen.
De 3 mogelijkheden van de ventilatie is me bij meer Colts opgevallen. De EXE GLXi die ik gesloopt heb had het ook niet. Blijkbaar hebben alleen de modellen 1988-1990 de 5 standen ventilatie.
En hebben ook meer uitstroomopeningen. Bij de oudere versies zit er bij de bestuurder onder het stuur een uitstroom opening die hebben de latere versies niet. Ook de goedkopere versies hadden de 5 standen schakelaar.
Ja en toen is inderdaad ook blauwe stoelen i.c.m. grijs interieur geleverd geweest. (Blijf een compleet blauw interieur en blokmotief mooier vinden)
Zou mooi zijn als je hem voor een stuk minder nog zou kunnen en willen kopen. Met (heel) wat liefde kan het weer een mooie en fijne auto worden.
En dan grijze GLXi stoelen en achterbank erin zetten dat staat in mijn ogen een stuk mooier.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Eclipse2G

Citim nga: Super Top ne Qershor 19, 2013, 11:07:06 MD

Ik heb in de loop der tijd een hoop onderdelen verzameld. Dan scheelt het uiteindelijk wel als je een keer wat nodig hebt. Je hebt alleen de ruimte nodig.
Met sommige dingen valt prima te rijden en kun je in de loop der tijd vervangen.
De 3 mogelijkheden van de ventilatie is me bij meer Colts opgevallen. De EXE GLXi die ik gesloopt heb had het ook niet. Blijkbaar hebben alleen de modellen 1988-1990 de 5 standen ventilatie.
En hebben ook meer uitstroomopeningen. Bij de oudere versies zit er bij de bestuurder onder het stuur een uitstroom opening die hebben de latere versies niet. Ook de goedkopere versies hadden de 5 standen schakelaar.
Ja en toen is inderdaad ook blauwe stoelen i.c.m. grijs interieur geleverd geweest. (Blijf een compleet blauw interieur en blokmotief mooier vinden)
Zou mooi zijn als je hem voor een stuk minder nog zou kunnen en willen kopen. Met (heel) wat liefde kan het weer een mooie en fijne auto worden.
En dan grijze GLXi stoelen en achterbank erin zetten dat staat in mijn ogen een stuk mooier.

verkeerde topic ;) stond dacht ik bij je c52 topic

Jim95

Hij is vanmiddag verkocht. Iemand op het aw-forum sprak me aan en gaf aan ook geïnteresseerd te zijn in de auto en vroeg of hij moest gaan kijken. Ik heb gezegd dat hij dat maar moest doen, maar er niet te veel van moest verwachten. Auto was gepoetst van binnen en gordel en uitlaat zouden gemaakt worden. Ook viel de roest mee, dus deze persoon heeft hem gekocht.

Ik heb wel gevraagd of iemand van het aw-forum een briefje onder de ruitenwisser van deze Colt wil doen:


Hij heeft toegezegd dat als hij er langs komt en de Colt er staat, hij aan zou bellen of een briefje onder de ruitenwisser doen en melden dat ik er wel interesse in heb. Als ik de foto bekijk, ben ik er namelijk wel zeker van dat dit ook een Super Top uitvoering is die bovendien ook al de 12 kleppen heeft. Ik ga er niet echt vanuit dat er serieus een reactie op komt en dat het serieus wat wordt, maar niet geschoten is altijd mis.....

Super Top

Ah mooi dat iemand hem gekocht heeft. Zal die vast nog wel de nodige fijne kilometers in kunnen maken.


Die Colt in de foto ziet er erg mooi uit.
Lijkt me inderdaad een Super Top. En aan de rode bies op de bumpers te zien, spoiler en de side skirts is het een GLXi. Het is een 90pk uitvoering dus een 12 klepper.
Zou mooi zijn als je die te pakken zou kunnen krijgen.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top

#57
Mitsubishi Mirage XYVYX

Vandaag even de aandacht voor een bijzondere Japanse uitvoering van de C50 Mirage.

De Mirage XYVYX werd als prototype geïntroduceerd op de tokio autosalon.
Dit prototype was roze met witte velgen en had blauwe bumper trims, bull, side en outside roll bars.
Voluit heette dit prototype Mitsubishi Mirage XYVYX Sports Gear.




Het uiteindelijke model dat onder deze naam uit kwam zag er lang niet zo extreem uit als het prototype.








Nu zul je denken, hey er zit helemaal geen achterbank in.... Dat klopt. Wat dat betreft is dit model te vergelijken met de 1.3 en 1.8D Panel Van uitvoeringen die in Nederland geleverd zijn.
Echter verschilt wel het uitvoeringsniveau van de Japanse t.o.v. de Nederlanse.
De Nederlandse was er alleen met een 1.3 (4G13) benzine en een 1.8 (4D65) diesel motor in de aller kaalste EL uitvoering.
De Japanse was er met de 1.5 12V (4G15) en 1.6 16V (4G61) benzine motor. Uitvoering is vergelijkbaar met de EL/GL uitvoering maar had standaard wel een toerenteller met witte wijzerplaten zoals in de Cyborg uitvoeringen. Maar zaken als 3 spaaks stuur en Cyborg(GTi) bumper was ook leverbaar.










Nu zul je wel denken ja heel leuk. Maar wat is er nou zo bijzonder aan deze japanse bestelversie van de Mirage?
In japan wilden ze niet spreken van laad/vracht ruimte maar van recreatie/creative ruimte.
Het idee achter dit model was namelijk dat het een 2 zitter was met ruimte voor je recreatie spullen.
Een vrijetijds versie van de Mirage.


Oké dan zullen ze er vast wel iets bijzonders mee hebben gedaan.... Ja ook dat klopt.
De XYVYX was namelijk ook leverbaar met het Super Top dak systeem.
In europa allee maar bekend vanwege het glazen dak. Maar op de XYVYX was in het achterste deel ook een dakbox te krijgen voor meer laad/opbergruimte. Genaamd Multi Top.




Nou leuk zo'n extra bult op het dak... Heb je me daarvoor wakker gemaakt?....
Japanners zouden geen japanners zijn als ze voor zo'n recreatief model niet wat extra's uit de kast trekken.

Er waren namelijk meer modules die in het Super Top dak passen leverbaar voor de XYVYX.
De meest bijzondere is wel de Audio/Video(AV) Module.






Daarnaast was er ook nog een Sports Gear module leverbaar voor nog meer extra opberg ruimte. Een soort van geïntegreerde skibox die zowel van binnen als van buiten te bereiken was.


Verder waren er nog pakketten leverbaar om makkelijker je vrijetijds spullen op te bergen.


En een heus surround systeem voor in je Mirage.


Van de nieuwe Mirage dook onderstaande foto op.
Maar ik heb sterk het idee dat het hier om een staaltje photoshop gaat.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

4Koen63

Hahah best cool hoor :P


Je denkt, die gekke Japanners verzinnen maar wat maar ze hebben voor alles ook daadwerkelijk een reden..
Wel echt belachelijk die conceptversie, als je ziet wat daarvan terug is gekomen in de productieversie..

Super Top

Ja gaaf toch?
Jammer dat de verkopen van het model wat tegen vielen. Maargoed de meeste mensen gaan niet in hun auto tv kijken.
Tegenwoordig hebben veel mensen een 2din scherm in de auto. Vroeger had je daar iets meer voor. Maar ik vind het wel super gave accessoires ook dat optionele geluidssysteem.
Was de eerste keer dat ik zag dat er meer mogelijkheden waren voor het Super Top dak.


Van het studiemodel is inderdaad niet echt veel overgebleven.
Gelukkig heeft de roze kleur het niet tot de optielijst gehaald. Een aparte combiatie is het in ieder geval wel roze met blauwe bumpers.
De achterste zijruiten die uitsteken vind ik niet mooi. De oudside rolkooi is wel gaaf.
Ze wilden de auto een wat wilder karakter geven denk ik.
De proto heeft wel het Super Top dak.
Deze foto's zijn ook de enige foto's die ik van de proto heb kunnen vinden.


By the way dit is niet het enige prototype van de C50 dat er in het roze is geweest.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top