Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Winterbanden met velgen.

Filluar nga Space Star 1.6, Shtator 18, 2011, 11:20:18 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Space Star 1.6

Citim nga: OutlandEric ne Shtator 24, 2011, 10:00:30 PD
Omstandigheden in zomer en winter verschillen zoveel dat niet in beide gevallen het beste kan worden gepresteerd. dus dat zal ook altijd zo blijven. Dat commercie je anders wil doen geloven, tja .....  ;)

Altijd zo blijven ? wij zullen over 5 jaar zien van goodyear en michelin  :D  die komt met superband 100% perfect voor winter en zomer  :D

Chaoth

Ik denk dat jij die dan niet kunt (lees wilt) betalen :P

Space Star 1.6

ik denk wel omdat mijn voorbanden over paar jaar op is haha  :P  dan moet je toch goede banden gaan kopen he  :D

Eagle1982

Geen band heeft het eeuwige leven, al denk je dat wel als je sommige prijzen ziet.
Maar over een paar jaar? dan hoef je je daar nu nog niet druk over te maken, maar ik denk zelf dat je er eerder aan toe bent dan over een paar jaar.
Hooguit 2 jaar voor een setje winterbanden.
Al heb je nog genoeg profiel, je banden krijgen door "ouderdom" wel haarscheurtjes door uitdroging van het rubber in de zomerperioden.
Zeker als banden worden opgeslagen en je hebt een zomer met een lage luchtvochtigheid.


Space Star 1.6

ik heb ook gelezen dat de banden om 5 jaar moet vervangen volgens autoweek tips. Mijn achterband is volgens mij meer dan 7 jaar oud en bijna geen ouderdom te zien en profiel nog goed als nieuw haha  :P  achterbanden zijn van Rotex chinese troep :P

Prowler

We hebben hier ook nog een seicento staan (waar niet bijster veel mee wordt gereden) en van deze zijn afgelopen week uit voorzorg andere banden op gezet. Vooral omdat de band vol droogtescheuren zit, zoals dit:

Ik zeg dan liever preventief vervangen dan dat je een klapband oid krijgt. Ik weet niet of je banden er ook zo uit zien, of dat er een ei opzit ofzoiets?

Ik vervang de banden zelf ook om de zoveel jaar (of in mij geval als ze bijna versleten zijn), want in banden zitten namelijk een soort van weekmakers voor het rubber. Met de jaren vervliegen die weekmakers, waardoor je band steeds harder wordt en daardoor geen/minder grip meer heeft.

Eagle1982

Citim nga: Prowler ne Shtator 24, 2011, 06:14:09 MD

Ik vervang de banden zelf ook om de zoveel jaar (of in mij geval als ze bijna versleten zijn), want in banden zitten namelijk een soort van weekmakers voor het rubber. Met de jaren vervliegen die weekmakers, waardoor je band steeds harder wordt en daardoor geen/minder grip meer heeft.


Klopt, in elke vorm van kunststof zitten weekmakers die door UV straling door de jaren heen uitdampen.
Hierdoor wordt het kunststof poreus.


7 jaar is serieus te lang voor banden Space Star.
Het is beslist niet slim om zo lang met banden door te rijden.


Chaoth

Droogtescheurtjes waren voor mij ook de reden om de garagist te vragen of mijn banden vervangen moesten worden. De garagist gaf aan dat het nog wel meeviel, dus rij ik er nog ff op door, maar volgend jaar toch wat anders halen. Huidige zijn ook erg luidruchtig (Yokohama).

Space Star 1.6

ik heb echt bijna geen droogtescheuren serieus  :P  mijn auto heeft 8 jaar in de garage gestaan.

Achterbanden 7 jaar oud maar echt goed, geen lek. Spanning staat perfect  :P  als je wilt geloven kom eens kijken hehe  :D

Eagle1982

Citim nga: Space Star 1.6 ne Shtator 24, 2011, 08:26:57 MD
ik heb echt bijna geen droogtescheuren serieus  :P  mijn auto heeft 8 jaar in de garage gestaan.

Achterbanden 7 jaar oud maar echt goed, geen lek. Spanning staat perfect  :P  als je wilt geloven kom eens kijken hehe  :D


Ik zeg, "Zelf weten"
Mijn leven is mij lief, en daar betaal ik graag iets extra voor, om net dat beetje veiligheid mee te nemen.
Dat is iets dat je zelf in de hand hebt.
Wat een ander op de weg uitvreet inderdaad niet, maar vergeet niet dat het ook van invloed is op je remweg.


Maar nogmaals "Zelf weten, het is en blijft jou keuze."

Space Star 1.6

#40
Ik heb vandaag gekeken velgenshop.nl

http://www.velgenshop.nl/mitsubishi-lichtmetalen-velgen/mitsubishi-space-star-dg0-vanaf-juni-1998/motorinhoud-16-16v-72kw-1584ccm/14-inch/inter-action-black-ice-14-inch-et-42-breedte-55-steek-4-1143/velgen-set-met-dunlop-sp-winter-respons-29154-29154-175-65-r14-winterband/ €584 exc balanceren en monteren van de velgen en banden. Dunlop SP winterrespons banden. 175/65/R14
3de plek op anwb test.


http://www.velgenshop.nl/mitsubishi-lichtmetalen-velgen/mitsubishi-space-star-dg0-vanaf-juni-1998/motorinhoud-16-16v-72kw-1584ccm/14-inch/inter-action-black-ice-14-inch-et-42-breedte-55-steek-4-1143/velgen-set-met-good-year-ultragrip-7-29558-29558-175-65-r14-winterband/ €574 Goodyear ultragrip 7. 4de plek op anwb 175/65/R14

http://www.velgenshop.nl/mitsubishi-lichtmetalen-velgen/mitsubishi-space-star-dg0-vanaf-juni-1998/motorinhoud-16-16v-72kw-1584ccm/14-inch/inter-action-black-ice-14-inch-et-42-breedte-55-steek-4-1143/velgen-set-met-semperit-master-grip-33936-33936-185-65-r14-winterband/ €545 Semperit mastergrip. 5de plek op anwb. 185/65/R14

Ik denk dat ik Semperit gaat kiezen. Totaal €604 euro inc monteren en balanceren.

Testberoodeling semperit: Goed tot zeer goed op sneeuw en ijs. Goed op nat wegdek en een laag brandstofvebruik. Afgewaardeerd door lichte tekortkomingen op droog wegdek.



welke zou ik kiezen ? :P  ik ga toch voor goede banden. duur maar ga toch ervoor  ;D   

Evo driver

Opzich zijn droogte scheuren niet per direct een probleem maar zodra je het canvas ziet zitten meteen vervangen !!! En idd de banden worden erg hard en gaan ook meer herrie veroorzaken. Wat ik altijd met mijn eigen auto's doe is elk seizoen wisselen van voor naar achter dan krijg je een gelijkmatiger slijtage over alle 4 de banden (mits goed uitgelijnd) (wat ook voor een 4wd auto zeer belangrijk is ivm het verschil kwa omtrek tussen voor en achter) En slijt je je banden in een normale tijd op maar dan zit je meteen wel aan 4 banden.

gr. remco

Space Star 1.6

wat is canvas hoe ziet het eruit ? is dat droogte scheuren ?

Prowler

#43
Het canvas is het karkas van de autoband. Zeg maar het stalen vlechtwerk in de band:

Als de droogte scheuren te groot/te diep worden, dan kan het canvas zichtbaar worden wat dus geen goede zaak is :)

Dit vergroot namelijk ook de kans op een klapband... en ik denk niet dat je zoiets als dit wilt hebben:

Chaoth

Die band kon wel eens lek zijn :P