Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Winterbanden met velgen.

Filluar nga Space Star 1.6, Shtator 18, 2011, 11:20:18 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Chaoth

En dan nog voor 2 auto's.. dus 600 euries.. en dan moeten ze nog om de velgjes ;)

Prowler

#16
Ik ga in jan/feb een nieuwe set banden bestellen, en ik zal flink wat kwijt zijn.
244 euro voor een complete set banden is echt niks.

Mijn enige advies is, koop geen troep. Liever iets teveel aan goede geteste banden uitgeven, dan troep onder de auto.

Eagle1982

Citim nga: Space Star 1.6 ne Shtator 22, 2011, 08:20:22 MD
ik had ergens op site gezien winterbanden.nl: van kumbo 4 winterbanden voor 244 euro op.
dan heb je geen stalen velg....  moet je ook nog eens 246 gaan betalen kom je uit 490 euro..

dat is echt heel duur.


Zodra het met auto's te maken heeft is het gewoon duur, en als auto eigenaar weet je dat als het goed is.
Het is luxe.


En inderdaad € 244,- is niks voor 4 banden, per stuk is dat € 61,- sorry maar als dat al duur is, begin dan maar niet aan een auto.
Ik moest destijds om mn 17" wielen ff wat nieuw rubber hebben, en hoefde voor mij niet het duurste te zijn, maar ik wou wel comfort en veiligheid.
€ 125,- per stuk.


Ik zeg maar zo, je banden is je enige contact met de weg, zorg er voor dat dit goed is.
Het weggedrag valt van de wagen valt of staat met goed rubber (en uiteraard een goede chauffeur)


Space Star 1.6

oke, ik kijk wel nog even  :P  ff werken en sparen  :D

en het is toch belachelijk dat mensen meer dan 250 euro bied op marktplaats voor 5 mm profiel.. terwijl nieuwe 244 kost met 8 mm profiel.

Eagle1982

Citim nga: Space Star 1.6 ne Shtator 22, 2011, 09:43:57 MD
oke, ik kijk wel nog even  :P  ff werken en sparen  :D

en het is toch belachelijk dat mensen meer dan 250 euro bied op marktplaats voor 5 mm profiel.. terwijl nieuwe 244 kost met 8 mm profiel.


Er is weer een run ontstaan op winterbanden, op diverse plaatsen verkopen ze al weer "NEE" en als je specifiek op zoek bent naar een bepaald type band dan heb je daar wel iets voor over.



Eagle1982

Citim nga: Space Star 1.6 ne Shtator 22, 2011, 09:54:45 MD
Hier is nieuwe test van ANWB: http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/bandentest/winterbandentest-2011/wb11_195-65-r-15-t_w_link.pdf

contintal komt als beste uit.


Uit het lijstje blijkt ook wel dat voor kwaliteit een prijs betaald moet worden  ;)

Super Top

Citim nga: Eagle1982 ne Shtator 22, 2011, 08:07:00 MD

Hoe dieper hoe beter, maar dat geldt ook voor zomerbanden.
Winterbanden zou ik alleen niet minder dan 3mm willen voor het gevoel hoewel ook voor winterbanden de minimum van 1.6mm geldt.

Hou voor winterbanden maar 4mm aan als veilige waarde. Beneden de 4mm doen winterbanden weinig meer t.o.v. zomerbanden.
Als mijn winterbanden beneden de 4 mm komen dan gaan ze eraf. En komt er een set nieuwe.
Die tests vertellen ook nog lang niet alles. De vredesteins snowtrac 3 mogen dan wel beter uit de test komen dan de nokian's. Toch vond ik dat ik met de nokians merkbaar meer grip had op sneeuw. Maargoed. De winterbanden van Maxxis schijnen tegenwoordig ook goed te zijn. Nankang heb ik minder goede verhalen over gehoord. En zo zijn er meer banden die praktisch amper meer bieden dan goede zomerbanden.

Ik ben het ook helemaal met Eagle eens. Op banden moet je niet bezuinigen. In de zomer staan mijn Mitsu's op Bridgestone en in de winter op Vredestein en Nokian. Niet omdat Nokian goedkoop is/was maar omdat het gewoon goede banden zijn. (deze had ik al voordat ik bij autobandenmarkt.nl terecht kwam) De bandenhandelaar reed zelf prive ook op Nokian winterbanden.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Space Star 1.6

Ik heb gelezen in de krant van AD: superband komt eraan.

De 4seasonbanden moet helemaal 100% perfect zijn voor zomer en winter volgens Goodyear/michelin of michelin(weet het even niet meer)

ze willen over 5 jaar gaan uitbrengen.

Ik wacht nu even met winterbanden. Ga eerst deze winter op mijn zomerband rijden (michelin energy saver)

5mm profieldiepte heeft geen zin om te kopen..

Eagle1982

Moeten ze al met een nieuw soort rubber komen.
Winterbanden zijn van een zachter compound gemaakt dan zomerbanden, wat in de zomer dus resulteert in een veel hogere slijtage aan je rubber.
Ik ben benieuwd wat ze dan uitgevogeld hebben  ;D

Space Star 1.6

inderdaad  :D  even afwachten :P

Chaoth

4seasonbanden zijn tot nu toe altijd een compromis geweest tussen een zomerband en een winterband. Hierdoor presteren ze op alle vlakken vaak maar redelijk.

Space Star 1.6

ey remco kan je deze topic verplaatsen waar het hoort ? :D  zodat iedereen hier kan meepraten over winterbanden  :)

Evo driver

vind hem hier wel mooi staan :D dus kom maar op met de winterbanden praat :D

OutlandEric

Citim nga: Chaoth ne Shtator 23, 2011, 07:41:19 MD
4seasonbanden zijn tot nu toe altijd een compromis geweest tussen een zomerband en een winterband. Hierdoor presteren ze op alle vlakken vaak maar redelijk.
Omstandigheden in zomer en winter verschillen zoveel dat niet in beide gevallen het beste kan worden gepresteerd. dus dat zal ook altijd zo blijven. Dat commercie je anders wil doen geloven, tja .....  ;)