Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Klassieker kopen na 1-1-2012 niet meer belasting vrij??

Filluar nga Cordiafreak, Maj 23, 2011, 09:56:50 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Asics

Wat mij nogal onhandig lijkt is het 'verbod' om tussen december en februari te rijden. Ten eerste de controle hiervan, ten tweede zijn er zat evenementen in de winter. Rallyritten, Kever Winter Festijn, enz.

Ik wil op termijn echt wel een oldtimer erbij, deze regeling is voor mij echt geen rede om hier anders over te gaan denken. Naast de aanschaf, onderhoud en stalling kan die maximaal 120 euro per jaar er ook nog wel bij. Als daar nu het rijden/bezitten van een oldtimer op vast hangt, dan ben je in mijn ogen wel zielig.

graafie

Citim nga: Asics ne Prill 27, 2013, 09:12:13 PD
Wat mij nogal onhandig lijkt is het 'verbod' om tussen december en februari te rijden. Ten eerste de controle hiervan, ten tweede zijn er zat evenementen in de winter. Rallyritten, Kever Winter Festijn, enz.

Ik wil op termijn echt wel een oldtimer erbij, deze regeling is voor mij echt geen rede om hier anders over te gaan denken. Naast de aanschaf, onderhoud en stalling kan die maximaal 120 euro per jaar er ook nog wel bij. Als daar nu het rijden/bezitten van een oldtimer op vast hangt, dan ben je in mijn ogen wel zielig.

Op zich kan ik leven met de extra kosten die het nu voor mij kost.
Heb wel meerdere celeste's maar allemaal op benzine, dus zijn de kosten te overzien.
Ik heb dan natuurlijk wel de keus om bv. 1 auto rijklaar te houden en anderen te schorsen.

Wat verplichte stil staan  betreft, in deze periode stonden ze toch al stil.
meestal staan ze op stalling tussen november en maart / april.
Je kan wel zeggen dat ze hiermee de import de das omdoen, maar inderdaad ook een grote groep enorm duperen.
Als je aan de restaurateurs denk, en aanverwante leveranciers die zullen minder blij zijn.

Het is een regeling waar iik ook met twee gezichten tegenaan kijk.
Op zich ben ik wel blij met de uitkomst, waarin liefhebbers toch voor en groot deel gespaart zijn.
Maar 40 jaar voordat er een oldtimer status is en alle soorten hoog belasten vind ik minder.
Dan liever een kortere periode van mogen rijden, en daarbuiten extra hoog belasten.
Daarmee had je ook de grote groep ( Fiscale Liefhebbers) het zwijgen opgelegt.
Komen er misschien toch weer een paar leuke koopjes voorbij..... 8)

Forum > https://www.facebook.com/mchc.zwolle

Sinds 1990 ben ik bezig met Mits. Celeste

GHINO

zolang er wetten zijn zullen er altijd mensen zijn die op slinkse manier de wetten onduiken.
en er zijn altijd mensen die er flink door genaait worden..

Mouse

Citim nga: GHINO ne Prill 27, 2013, 11:55:40 PD
zolang er wetten zijn zullen er altijd mensen zijn die op slinkse manier de wetten onduiken.
en er zijn altijd mensen die er flink door genaait worden..

...Vooral het naaigedeelte....ik heb alleen maar oldtimers, waar ik dagelijks mee rij (momenteel geen van de 3 maar in de toekomst wel). En dan niet mogen rijden die 3 maanden? heb weinig keus.

Asics

Ben met jullie eens dat bij het bezit van meerdere klassiekers dit wel een behoorlijke extra kostenpost kan worden, terwijl je maar met één auto te gelijk kan rijden. En dit zal ook zeker de branche gaan merken, al was het maar doordat de interesse in betaalbare oldtimers zal afnemen.

Ghia

Hoe triest ook, de overheids propaganda blijkt te werken.

Het is niet voor iedereen een paar tientjes.
Voor sommige is het nu niet meer te betalen en kunnen dus niet anders.
Ook velen zijn het onprofessionele gezeur van de overheid zat, wat is de
volgende stompzinnige wetgeving!

Dat in sommige situaties meer gevraagd mag worden van de personen
die een klassieker rijder is verklaarbaar.
Maar de basis van die wetgeving was er al, waarom nu dit weer.

Van nul naar 1200 Euro/Jaar en voor sommige zelfs 2000-3000 Euro!
Je zult er maar een paar hebben staan.
Dan nog dat de verzekeringen nu 2-3 maal duurder geworden zijn.
Immers met de meeste oldtimer verzekeringen mag je zelfs niet meer in
de buurt van je werk komen.

Maar het is nog geen 2014 en hopelijk gaat de overheid eens zijn werk
doen en zich eerst eens inlezen in deze materie.



Chaoth

Verwacht maar niet te veel van het huidige kabinet.. Het enige dat je mag verwachten is dat ze ons land de vernieling in helpen...

MPX

Nog verder de vernieling in bedoel je  >:(
En wat levert het nu helemaal op, peanuts!
Eibach Pro kit, Pipercross PP1845, NGK Laser Iridium.
Castrol Edge Professional A5/B5 0W30

graafie

Update: 24-06-2013:
Weekers sluit alsnog akkoord met oldtimerbranche:

Leeftijdsgrens voor vrijstelling gaat per 1 januari 2014 naar 40 jaar voor benzine, LPG en diesel auto's (alsmede motorfietsen, bussen, vrachtauto's en kampeerauto's).

• Voor personenauto's (alsmede bestelauto's, motorfietsen, bussen en vrachtauto's) op benzine, die op 1 januari 2014 jonger dan 40 jaar en ouder dan 26 jaar zijn, komt een overgangsregeling waarbij een kwarttarief betaald kan worden van maximaal 120 euro per jaar, maar dan mag er tijdens de wintermaanden (december, januari, februari) geen gebruik maken van de openbare weg.

• Voor dieselauto's en auto's met een ingebouwde LPG installatie komt geen overgangsregeling. Auto's met een LPG installatie die in de originele staat worden hersteld komen in aanmerking voor de overgangsregeling voor benzine auto's.

• Het is ook mogelijk om in plaats van het afgetopte kwarttarief de reguliere motorrijtuigenbelasting te betalen. Dan kan er het gehele jaar gebruik gemaakt worden van de openbare weg. Ook blijft het mogelijk om de auto te schorsen waarbij de huidige regels voor schorsing en evenementenregeling worden gehandhaafd. De keuze voor het afgetopte kwarttarief geldt voor minimaal één kalenderjaar. Het is niet mogelijk om binnen één kalenderjaar gebruik te maken van zowel de schorsing als het kwarttarief.
Lees meer via BNR en zie de brief van staatssecretaris Weekers over het akkoord aan de Tweede Kamer.
De groep "Vrijstelling Oldtimer" wil de politiek gaan uitdagen met betrekking tot de vrijstelling MRB en streeft naar het onvoorwaardelijk behoud van de bestaande regeling voor vrijstelling motorrijtuigenbelasting. Steun deze groep en onderteken de petitie op vrijstellingoldtimer.nl.
Forum > https://www.facebook.com/mchc.zwolle

Sinds 1990 ben ik bezig met Mits. Celeste

Super Top

Daar heb ik dus allemaal niets aan.
Mijn Lancer wordt 25 jaar in 2014.


Ik hoop echt dat de huidige regeling gehandhaafd kan blijven.
Met de grens op 30 en de overgangsregeling vanaf 25.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

GHINO

Jeeeej.. nog een paar jaar en hij had belastingvrij geweest....
Nu zit die weer op de helft...  8)

graafie

Citim nga: GHINO ne Qershor 26, 2013, 03:12:58 MD
Jeeeej.. nog een paar jaar en hij had belastingvrij geweest....
Nu zit die weer op de helft...  8)

Datzelfde dacht ik met mijn rode scheurijzer van 1992.... :D
dat was ook nog 9 jaar, met mijn rijstyl had hij dat gehaalt, maar 19 jaar dat wordt een ander verhaal.
Moet ik me meer gaan uitleven met celeste's denk ik...... ;)
Moet ik de Colt C52 toch maar wat meer sparen.
Forum > https://www.facebook.com/mchc.zwolle

Sinds 1990 ben ik bezig met Mits. Celeste

erik07

Je kan het ook in Duitsland proberen, daar zijn ze zowiezo belastingvrij geloof ik.

rwin05

sjonge jonge, ze blijven ook overal geld voor vragen..