Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Geen remdruk + Lekage bij (hulp)koppelingscilinder in de buurt?

Filluar nga DhaInvitor, Gusht 27, 2013, 06:56:59 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

DhaInvitor

Goede avond allemaal,


Ik ben sinds kort eigenaar van een Lancer GLXI '94.
De auto bevalt me prima gelukkig. 2 Weken geleden was mijn hulp koppeling cilinder naar de knoppen gegaan en vervangen.
Nu kom ik net terug vanuit mijn werk en bij de laatste bocht kon ik niet meer remmen.. ( handrem gebruikt om toch beetje vaart te minderen )
Ik ben meteen gaan kijken ( ben een leek...) En zag een plas vloeistof waar dus de hulp koppeling cilinder ook zit. Het kan misschien ook zijn dat het van verder boven naar beneden lekt ( denk ik??) Ik vroeg me af wat kan dit zijn? Rem vloeistof reservoir is ondertussen ook leeg geraakt bij het uitvogelen waar nou precies de vloeistof vandaan kwam..


Wat me ook op viel is als de motor uit staat ik wel rem druk heb, maar zodra die weer aan staat de druk volledig weg is. (tenzij ik hem tot de bodem toe in trap dan remt die een klein beetje)


Wie kan mij helpen ? :) Ben een leek dusja


Alvast bedankt

kaya design

geen idee wie je bent (stel je ff voor in het daarvoor bestemde gedeelte van het forum)
maar welkom op het forum


je hulp koppeling cilinder zit op de vers.bak
kan nooit zijn dat je remvloeistof helemaal daar is gekomen, dus zou het van een andere plek moeten komen.
tenzij de leidingen van de het remsysteem rot zijn.


het is dus aan de voorkant van de wagen, links of rechts?
in de buurt van de hulp koppelings cilinder dus neem aan rechts (zittend in de auto)
daar zit als ik het goed heb zo uit mijn hoofd de verdeler van het remsysteem, maar die zit tegen het schutboord aan en zou nooit in de buurt van de hulp koppelings cilinder kunnen lekken.


enigste wat ik ervan kan maken is dat je leidingen van het remsysteem rot zijn.


heb je al je remslangen na gekeken?

tijs

ik neem aan dat de hydraulische koppeling van een mitsubishi ook zijn vloeistof vanaf het remvloeistof reservoir neemt
het kan dus best zijn dat als jou koppelingcilinder weer lek is (of niet goed aangedraaid) je remdruk op een gegeven moment ook weg valt.

ondanks dat je remvloeistof niet uit je hoofdremcilinder terug het reservoir in kan, kan het wel zijn dat je toch nog ergens een lek hebt in de remsysteem, en dat hij dat niet kan aanvullen met nieuwe vloeistof, omdat die al weg gelekt is via de koppelingscilinder, of alles is compleet weg gelopen via een lek in je rem systeem.

ik zou toch nog eens goed proberen te kijken van hoe hoog het kan komen, en wat daar in de buurt zit..