Auteur Topic: U9  (gelezen 1842 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kaya design

  • Gast
U9
« Gepost op: februari 04, 2011, 07:48:44 pm »
ik hoor weleens dingen over U9, nou weet ik dat dat met de kat. te maken heeft.
maar waar op de kenteken papieren moet dat staan.

ik ken het bij mijn papieren niet vinden.
de wagen: Colt 1.8 Gti ( Origineel ;) )
bwjr: 1992

ik heb er op dit moment ook geen kat onder zitten ( custom uitlaat systeem (zelf bouw) )
moet ik het er wel onder hebben ivm. keuring?

Bvd.
Ibrahim Kaya
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 am door Guest »

Mitsubishi Owners Club Forum

U9
« Gepost op: februari 04, 2011, 07:48:44 pm »

Robbert

  • Gast
Re: U9
« Reactie #1 Gepost op: februari 05, 2011, 10:33:34 am »
Hallo Ibrahim,

Ik had in het verleden een soort gelijke vraag en dit is het antwoord van de RDW. Ik heb een Galant 2.0 GTi en bij mij staat het op kentekenbewijs Deel 1 onder het kopje: Handelsbenaming: Galant 2000 GTi 16V Hatchback "U9". Dus als het op je kenteken staat is het volgens mij met de APK wel verplicht dat ie eronder zit. Remco zal het ongetwijfeld wel weten.

In de APK staat hierover het volgende vermeld:

1. Personenauto's met een verbrandingsmotor met
elektrische ontsteking, die in gebruik zijn genomen
na 31 december 1995 moeten zijn voorzien van een
goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat
uit een katalysator en een lambdasonde.

2. Personenauto's die in gebruik zijn genomen na
31 december 1992 doch voor 1 januari 1996, moeten
zijn voorzien van een goedwerkend
emmissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit
een katalysator en een lambdasonde, indien deze
van fabriekswege is gemonteerd, hetgeen onder
andere kan blijken uit de toevoeging U9 of E2 aan
de typeaanduiding op het voor het voertuig
afgegeven kentekenbewijs.

Er hoeft geen katalysator onder een motorvoertuig van voor 01-01-1993 te zitten, maar dan moet het voertuig wel aan het onderstaande blijven voldoen.

De uitlaatgassen van personenauto's met een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking mogen bij stationair toerental en op bedrijfstemperatuur zijnde motor:

a. niet meer dan 4,5% vol koolmonoxide bevatten
indien het voertuig in gebruik is genomen na 31
december 1973 doch voor 1 oktober 1986;

b. niet meer dan 3,5% vol koolmonoxide bevatten
indien het voertuig in gebruik is genomen na 30
september 1986;

c. niet meer dan 1,5% vol koolmonoxide bevatten
indien het voertuig in gebruik is genomen na 31
december 1973 en het voertuig blijkens een
aantekening op het voor het voertuig afgegeven
kentekenbewijs wordt gevoed door een al dan niet
tot vloeistof verdicht gas;

d. niet meer dan 0,5% vol koolmonoxide bevatten
indien het voertuig in gebruik is genomen na 31
december 1985 en het voertuig is uitgerust met een
brandstofdoseringssysteem dat de mengverhouding
van lucht en brandstof voortdurend aanpast aan het
zuurstofgehalte van de uitlaatgassen.

Dit houd in dat als er in een motorvoertuig van voor 01-01-1993 en van na 30-09-1986 niet is voorzien van een katalysator en ook niet van een lambdasonde deze een CO-uitstoot mag hebben van max. 3,5 %.
En is een motorvoertuig van voor 01-01-1993 niet voorzien van een katalysator, maar wel van een Lambdasonde, dan mag deze een CO-uitstoot van
max. 0,5 %.

Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet
Medewerker Klantenservice RDW
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 am door Guest »

Evo driver

  • Gast
Re: U9
« Reactie #2 Gepost op: februari 05, 2011, 06:51:09 pm »
Dit zijn idd oude keurings eisen.

Wat je kan doen is de stekker van de lambda zonde er afhalen dan heb je geen geregeld systeem meer en dan mag je een co uitstoot hebben stationair van 3.5 % een viergasmeting hoeft dan nl niet

gr. remco
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 am door Guest »

kaya design

  • Gast
Re: U9
« Reactie #3 Gepost op: februari 05, 2011, 07:10:06 pm »
Citaat van: "Evo driver"
Dit zijn idd oude keurings eisen.

Wat je kan doen is de stekker van de lambda zonde er afhalen dan heb je geen geregeld systeem meer en dan mag je een co uitstoot hebben stationair van 3.5 % een viergasmeting hoeft dan nl niet

gr. remco

oke dat klinkt al wat beter dan heb ik meer kans om door de APK heen te komen :d

maar gaan ze dan niet moeilijk doen over dat er wel een lambda zonde in zit, maar niet aangesloten is ?
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 am door Guest »

Evo driver

  • Gast
Re: U9
« Reactie #4 Gepost op: februari 05, 2011, 07:16:07 pm »
Kan je toch zeggen is voor afdichting van de uitlaat..... :d
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 am door Guest »

Mitsubishi Owners Club Forum

Re: U9
« Reactie #4 Gepost op: februari 05, 2011, 07:16:07 pm »