Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

C50 Topic

Filluar nga Super Top, Prill 06, 2012, 12:13:50 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

CVOYO

#75
Ik heb sinds kort ook een C51 Supertop. Zijn de dakramen makkelijk los te halen om ze opnieuw te blinderen?

Super Top

Sorry voor de late reactie.

Dakramen zijn er heel eenvoudig uit te halen er is origineel zelfs een opberghoes met de auto geleverd om de dakpanelen in de kofferbak op te kunnen bergen zonder dat deze beschadigd raken.

Als het dakraam in opengekantelde toestand staat kun je het zilverkleurige metalen gedeelte naar elkaar toe drukken vanaf beide zijkanten. Met een vinger die nog beschikbaar is het rode knopje aan de zijkant indrukken en het metalen gedeelte aan het dakpaneel komt los van het gedeelte dat aan de dakconstructie zit. Van buitenaf kun je het dakpaneel doorkantelen en eruit tillen.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Korneles

Wauw, helemaal vergeten dat dit topic er nog was!
Super Top, ik heb wat vragen voor.je!
Ik las zojuist op galantforum iets over je 8v 12v swap. Er stonden helaas niet zoveel fotos bij.. ben je van 8v mpi naar 12v mpi gegaan?
Weet je toevallig de verschillen tussen de carburateur en mpi uitvoeringen?

Ik heb motorsteunen gekocht van de C53A uit Amerika. Zo'n 4g61T autotje. Met die steunen past er een 4g63 in onze kleine auto. Ik wil de originele bak houden en dus alleen het blokje omgooien. Helaas heb ik dan weer een Carb modelletje en die Amerikanen hebben alleen maar mpi. Wat nieuw is. Amerikanen en injectie haha
Dus de info die ik van 4G61T.org haal komt deels overeen. Maar niet goed genoeg.
Ik las dat je de kabelboom ook had vervangen, waarom had je dat gedaan? Het is toch niet nodig om de kabelboom te vervangen als je van injectie naar injectie gaat of ben ik nu gewoon weer eens blond?..

Ik heb een kleine blog waar ik mijn swap in wil gaan zetten zodat ook andere deze kunnen gebruiken om te swappen. Als ze dat willen haha

Er staat al een how to in van een "verlagingssetje" (nieuwe schokbrekers en veren). Best een simpele klus om de auto goed op de weg te laten liggen.

Ik hoop van je te horen!

Voor foto's e.d.:
http://mitsumiracle.blogspot.nl

Super Top

Hoi Korneel, sorry voor de late reactie wederom. Beetje weinig tijd om het forum bij te houden de laatste tijd.

Hier is de link naar mijn topic hier over de blauwe Colt en nu de grijze.
http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forum/index.php?topic=7801.0

Hier het topic van mijn Lancer 4x4
http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forum/index.php?topic=6586.0

Klopt met de steunen van een C53 of C58 kun je zo een 2.0 erin hangen. Al kan de krukashoeksensor verschillen per motor. Maar in principe zullen dat soort dingen wel uit te wisselen moeten zijn.

Kabelboom van de motor heb ik geswapped omdat o.a. de ontsteking op een andere plek gemonteerd zat bij de 12v t.o.v. de 8v en diverse sensoren andere stekker aansluitingen hadden.
Voor jouw swap denk ik dat je de kabelboom met zekeringkast die in de motorruimte loopt ook moet vervangen.
Ik denk dat als je de carrosserie kabelboom aan de voorkant vervangt en de motor kabelboom dan moet ie het in principe doen.

1.5 versies in europa zijn allemaal Mpi. 1.3 versies van de C50 in europa zijn allemaal met elektronisch geregelde carburateur.
De 16v motoren zowel 1.6 als 1.8 zijn Mpi overal.

Geloof wel dat de originele bak moet passen. Kan zijn dat je de 1.3 koppelingsplaat moet gebruiken en de GTi drukgroep.

Heb wel eens een Lancer C50/C60 van een kameraad verlaagd met verlagingsveren die ik had liggen.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

CVOYO

Citim nga: Super Top ne Dhjetor 23, 2016, 12:13:42 PD
Sorry voor de late reactie.

Dakramen zijn er heel eenvoudig uit te halen er is origineel zelfs een opberghoes met de auto geleverd om de dakpanelen in de kofferbak op te kunnen bergen zonder dat deze beschadigd raken.

Als het dakraam in opengekantelde toestand staat kun je het zilverkleurige metalen gedeelte naar elkaar toe drukken vanaf beide zijkanten. Met een vinger die nog beschikbaar is het rode knopje aan de zijkant indrukken en het metalen gedeelte aan het dakpaneel komt los van het gedeelte dat aan de dakconstructie zit. Van buitenaf kun je het dakpaneel doorkantelen en eruit tillen.

Geen probleem. Het is inmiddels gelukt. Dat systeem stond ook in de handleiding. Ik heb de zijruitjes en achterruit ook gelijk maar gedaan.