Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Water op de bodem van Carisma

Filluar nga Ronny, Shkurt 22, 2016, 11:15:35 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Ronny

Hallo allemaal,

Ik ontdekte een vervelend probleem, voor de bijrijdersstoel is de bodem zeiknat.
De vloerbedekking staat gewoon een laag water op.
Een idee hoe dit kan?
Komt niet over de dorpel heen zo snel te zien, onder de dorpel is de vloerbedekking tegen zijkant droog.
Komt dan denk ik dan onder dashboard vandaan?
Volgens mij is dit een probleem wat wel meer auto`s hebben, tenminste, hoor het wel eens vaker.
Gaat om een carisma uit 1999.

Marcuz77

lek in de kitlaag van ruit misschien? Of misschien airco?

Marcuz77

Er schiet me iets anders te binnen, , achter het dashboard zie je daar water aan de draadboom hangen? Er kan een doorvoerrubber in het motorschot kapot zijn of eruit liggen.

Ronny

Toen ik thuiskwam vanmorgen wel even onder dashboard bijrijderskant gevoeld maar voelde droog aan.
Onder de motorkap zag ik ook ff snel niks.
Helaas regende het dus het werd niks om er even verder na te kijken
Ik heb helaas geen garage zodat ik droog kan staan.
Ik zat te denken om dat soort van rooster bij de ruitenwissers weg te halen om mischien wat te zien.
Of je dan wat ziet weet ik niet, maar moet toch wat proberen om het probleem te vinden.
Wordt dus een zoekplaatje, hoopte dat mischien iemand dit hier ook een keer heeft gehad.
Nu weet ik ook gelijk waarom de ramen maar steeds blijven beslaan.



Marcuz77

#4
Niet dat ik bekend ben met dit probleem, maar misschien komt iemand anders dit probleem bekend voor.
Als je lid bent van facebook, moc zit ook daar en daar verwacht ik iets sneller antwoord voor je(misschien een optie)

Marcuz77


Ronny


Marcuz77

evt de condensdrainage-slang die verstopt of lek kan zijn

Ronny

Ok, bedankt voor de tips allemaal, van de week als het lukt ga ik naar dit probleem kijken.

Ronny

Om te beginnen nog even, de Carisma is niet van mij maar van mijn vader.
Maar ik rijd er ook vaak in aangezien ik zelf geen auto heb.
Maar goed, van de week is de bekleding op de boden weggehaald en bodem droog gemaakt.
Dat laten drogen maar echt drogen doet het ook niet echt, licht nu nog wat water.
Vanmorgen regende het behoorlijk, ik ben met de Carisma weggeweest en bij thuiskomst gekeken.
Ik zie geen waterspoor van onder het dashboard komen en omhoog voelend voelt het gewoon droog
Ik heb nog een emmer water leeggegooid over het raam maar zie niks binnen van water komen.
Aangezien ik lekker nat geregend was gestopt, moet maar weer kijken als het droog is.
Lastig probleem, condensdrainage slang lek/verstopt werd nog gezegd maar weet ik even niet waar dat zit.
Morgen als het droog is dan zal ik weer even kijken, dan ben ik weer bij mijn ouders.

stormfox

Ik had ook een waterprobleem in mijn carisma, maar dit had ik verholpen door het beschadigde raamsnor te vervangen.
Maar gezien de locatie van de vocht, zal dit bij jou een totaal andere oorzaak hebben.
Zorg wel dat je de auto goed droog maakt voordat er schimmel kan ontstaan.