Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Outlander PHEV op steile hellingen in Oostenrijk

Filluar nga Paddy, Shtator 11, 2014, 12:34:14 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Paddy

Deze zomer in Oostenrijk geweest met mijn Outlander PHEV. Ik reed op benzine en werd bergop aan alle kanten door toeterende Duitsers ingehaald.
De auto trok het gewoon niet, aan de kant gezet en laten afkoelen. In het gebruiksaanwijzing boekje staat dat met de Outlander PHEV steile hellingen vermeden moeten worden.
Dat kan toch niet waar zijn???


Overigens Eco modus uitgezet, geprobeerd met en zonder 4WD maar dat hielp ook niet.
Wie weet een oplossing?


Patrick

trancedrift

#1
Ja man, het is een 1.8 ton auto, en met bagage en mensen in wordt dat makkelijk 2 ton. Elektromotoren en batterijen hebben hitte problemen, ze slaan ook zelfs in de fik als je te lang blijft onmogelijke dingen proberen. En als je zonder stroom zit, maar toch met 4wd moet deze arme begrensde van 155 pk naar 121 pk 4B11 2.0 motor ook zorgen dat er genoeg elektriciteit opgewekt is om de achter wielen aan te drijven. En ja, wat verwacht je dan, je zit met iets van 80 pk's op de wielen in een 2 ton auto.


En oplossing? Geniet van je belastingvrije auto maar verwacht geen wonderen van zulke elektrische auto's. Zorg dat je altijd met opgeladen batterij rijdt, en rij niet harder dan 125 kmph. En als je ook ver van huis hard wil rijden, neem dan een Lexus ls 600h of zoiets met 3-4-5 liter motor achter de batterijen.

robsel

Ik ken dit verhaal wat al jaren speelt bij de Prius als caravan trekker.
Uit je verhaal blijkt niet dat je er een caravan achter had hangen ?

Mogelijk kan je de motor chippen opdat hij meer vermogen krijgt, ik weet niet of dat kan bij een PHEV ?

gr


4Koen63

Bij de Prius mag je niet eens een caravan trekken. Hij is wel leverbaar met trekhaak maar da's alleen voor de fietsendrager.


Een PHEV laten chippen lijkt me vrij nutteloos. Sowieso valt uit een atmosferisch blok niet veel te halen, en al helemaal niet uit zo'n geknepen ECO-box.


Ennuh, @ Erik, het staat niet voor niets in de gebruikershandleiding ;)

trancedrift

Chippen/ tuning zal behoorlijk moeilijk zijn, vooral omdat er zitten zeker een aantal ECU in deze auto - een ECU voor benzine motor, een TCM voor transmissie('s), een ECU voor samenwerking tussen el.motoren en benzine motor, en waarschijnlijk nog een voor de batterijen management. En de ECU van de benzine motor om met alle andere ECU samen te kunnen werken is die net anders dan de ECU uit een gewone Outlander 2.0 2007+


Maar in principe deze motor kan makkelijk 150-160 pk leveren, dus theoretisch is het mogelijk.

Chaoth

Is ook wel een zwaargewicht dan.

En 80pk op 1800 kilo is ook om te janken. Mijn Lancer (1200kg) moet het met 109 pk doen en die moet je al flink op toeren houden bergop.