Auteur Topic: Outlander PHEV op steile hellingen in Oostenrijk  (gelezen 7312 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paddy

  • Gast
Outlander PHEV op steile hellingen in Oostenrijk
« Gepost op: september 11, 2014, 12:34:14 pm »
Deze zomer in Oostenrijk geweest met mijn Outlander PHEV. Ik reed op benzine en werd bergop aan alle kanten door toeterende Duitsers ingehaald.
De auto trok het gewoon niet, aan de kant gezet en laten afkoelen. In het gebruiksaanwijzing boekje staat dat met de Outlander PHEV steile hellingen vermeden moeten worden.
Dat kan toch niet waar zijn???


Overigens Eco modus uitgezet, geprobeerd met en zonder 4WD maar dat hielp ook niet.
Wie weet een oplossing?


Patrick

Mitsubishi Owners Club Forum

Outlander PHEV op steile hellingen in Oostenrijk
« Gepost op: september 11, 2014, 12:34:14 pm »

Offline trancedrift

  • Harde kern Forumlid
  • *******
  • Berichten: 711
  • Geslacht: Man
  • Autotype: Lancer CY3A 1.8T; Outlander CW5W 2.4
  • Jaartal: 2008
  • Kleur: Rally Red
Re: Outlander PHEV op steile hellingen in Oostenrijk
« Reactie #1 Gepost op: september 11, 2014, 01:26:31 pm »
Ja man, het is een 1.8 ton auto, en met bagage en mensen in wordt dat makkelijk 2 ton. Elektromotoren en batterijen hebben hitte problemen, ze slaan ook zelfs in de fik als je te lang blijft onmogelijke dingen proberen. En als je zonder stroom zit, maar toch met 4wd moet deze arme begrensde van 155 pk naar 121 pk 4B11 2.0 motor ook zorgen dat er genoeg elektriciteit opgewekt is om de achter wielen aan te drijven. En ja, wat verwacht je dan, je zit met iets van 80 pk's op de wielen in een 2 ton auto.


En oplossing? Geniet van je belastingvrije auto maar verwacht geen wonderen van zulke elektrische auto's. Zorg dat je altijd met opgeladen batterij rijdt, en rij niet harder dan 125 kmph. En als je ook ver van huis hard wil rijden, neem dan een Lexus ls 600h of zoiets met 3-4-5 liter motor achter de batterijen.
« Laatst bewerkt op: september 11, 2014, 01:33:47 pm door trancedrift »
135
├┼┼
24 R

robsel

  • Gast
Re: Outlander PHEV op steile hellingen in Oostenrijk
« Reactie #2 Gepost op: september 11, 2014, 02:38:00 pm »
Ik ken dit verhaal wat al jaren speelt bij de Prius als caravan trekker.
Uit je verhaal blijkt niet dat je er een caravan achter had hangen ?

Mogelijk kan je de motor chippen opdat hij meer vermogen krijgt, ik weet niet of dat kan bij een PHEV ?

gr


Offline 4Koen63

  • Officieel Clublid
  • Harde kern Forumlid
  • *******
  • Berichten: 2347
  • Geslacht: Man
  • Autotype: Seat Cordoba Vario 1.9 TDi
  • Jaartal: 1999
Re: Outlander PHEV op steile hellingen in Oostenrijk
« Reactie #3 Gepost op: september 11, 2014, 03:06:19 pm »
Bij de Prius mag je niet eens een caravan trekken. Hij is wel leverbaar met trekhaak maar da's alleen voor de fietsendrager.


Een PHEV laten chippen lijkt me vrij nutteloos. Sowieso valt uit een atmosferisch blok niet veel te halen, en al helemaal niet uit zo'n geknepen ECO-box.


Ennuh, @ Erik, het staat niet voor niets in de gebruikershandleiding ;)
Work in progress:

Eagle Talon (1Gb DSM, 1993)

Previous Mitsubishi's:

Eclipse 1G (1992)
Galant 8G GDI GLS (2000)
Carisma 1.8 GDI (1999)
Colt CA5A 1.8 GTi-16v (1995)
Eclipse 1G Targa (1993)
Eclipse 1G (1994)

Nürburgring lapcounter: 13

Offline trancedrift

  • Harde kern Forumlid
  • *******
  • Berichten: 711
  • Geslacht: Man
  • Autotype: Lancer CY3A 1.8T; Outlander CW5W 2.4
  • Jaartal: 2008
  • Kleur: Rally Red
Re: Outlander PHEV op steile hellingen in Oostenrijk
« Reactie #4 Gepost op: september 11, 2014, 03:10:28 pm »
Chippen/ tuning zal behoorlijk moeilijk zijn, vooral omdat er zitten zeker een aantal ECU in deze auto - een ECU voor benzine motor, een TCM voor transmissie('s), een ECU voor samenwerking tussen el.motoren en benzine motor, en waarschijnlijk nog een voor de batterijen management. En de ECU van de benzine motor om met alle andere ECU samen te kunnen werken is die net anders dan de ECU uit een gewone Outlander 2.0 2007+


Maar in principe deze motor kan makkelijk 150-160 pk leveren, dus theoretisch is het mogelijk.
135
├┼┼
24 R

Offline Chaoth

  • Harde kern Forumlid
  • *******
  • Berichten: 4574
  • Geslacht: Man
  • Autotype: Lancer SportSedan 1.8 Intense
  • Jaartal: 2008
  • Kleur: Orient Red
Re: Outlander PHEV op steile hellingen in Oostenrijk
« Reactie #5 Gepost op: september 11, 2014, 03:17:28 pm »
Is ook wel een zwaargewicht dan.

En 80pk op 1800 kilo is ook om te janken. Mijn Lancer (1200kg) moet het met 109 pk doen en die moet je al flink op toeren houden bergop.
Car currently owned:
Lancer CY0 1.8 Intense (2008)

Cars previously owned:
Colt Ralliart 1.5T (2009)
Colt 1.3 Cleartec Edition Two (2010)
Lancer CY0 1.8 Intense (2008)
Lancer CY0 1.5 Intro (2008)
Colt CJ0 1.3 MPI (2001)
Lancer Wagon 1.6 (1996)

Mitsubishi Owners Club Forum

Re: Outlander PHEV op steile hellingen in Oostenrijk
« Reactie #5 Gepost op: september 11, 2014, 03:17:28 pm »