Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

pookknop

Filluar nga Chrisje, Maj 04, 2014, 09:03:22 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Chrisje

Hallo

Weet iemand hoe ik zonder schade de knop van de versnellingspook van mijn Space Star kan vervangen??

Alvast bedankt

Gr. Chris

4Koen63

Als je nergens iets ziet zitten van een inbusbout ofzo ga ik er vanuit dat je hem er gewoon linksom vanaf kunt draaien.
Zo ging dat ook bij mijn auto.

Super Top

Hoeft niet persé Koen,
O.a. bij Citroën moest je bij sommige auto's een hele harde ruk aan de pookknop geven om hem eraf te krijgen (Xsara Picasso). Geen bout aan te pas.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

4Koen63

Klopt wat je zegt,
maar ik denk dat het logischer is dat (vrijwel) alle Mitsubishi-poken op dezelfde manier losgaan dus ik geef het linksom losdraaien de meeste kans.

Boemtjing

Is dat niet anders bij die Renault versnellingsbakken met de bijbehorende poken die in de verscheidene Space Stars en Carisma's zijn gebouwd?

Chrisje

Ik ga eerst eens proberen met losdraaien.

van_den_berg

Volgens mij was het dmv omhoog trekken maar mitsubishi heeft verschillende technieken toegepast gehad.


zo ben ik al systemen met een palletje/schroefje tegengekomen, draaien en met trekken aan de pookknop.


succes.

Sjabba

Ik zoek dus ook een nieuwe voor op de space star. IK heb een bak met hendeltje voor achteruit dus een renault bak. Denk ik gewoon trekken dan? En welke knoppen van andere auto's passen? Wil het liefst een van leer.

mitsu-alex

Vandaag wou ik ook mijn pookknop vervagen en mijn hendel wat omhoog moet voor achteruit smeren zodat ie soepeler ging. Hij bleef soms hangen. Maar ik was iets te fanatiek en trok alles los. Heb alles op zijn plek kunnen krijgen en het werk maar ik heb wel een soort klem overgehouden en weet niet hoe ie terug moet :( iemand een idee? (Zie bijlage)

[verwijderd door de beheerder]

Eicherwijs

Is het nog gelukt met losmaken pook. Ik wil de mijne uit 2004 ook vervangen. ziet er niet uit.