Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Airco bijvullen

Filluar nga robsel, Prill 30, 2014, 09:10:21 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

robsel

- Laten jullie regelmatig de airco controleren of bijvullen
- Dit is prijzig bij de dealer, heeft iemand ervaring met Doma Airco in Rotterdam
- Nog speciale andere adressen of tips
- Wat zit er voor gas in de Mitsubishi vanaf 2007 ?


Mijn airco werkt perfect maar het schijnt dat je 10% gas per jaar verliest. Als er te weinig gas in zit kan de Airco pomp het begeven wat een heel erg dure reparatie is. Dus ik wil preventief mijn gas laten bijvullen.

Ik hoor graag reacties,
m.vr.gr

Super Top

#1
Ik heb één auto met airco de RVR.
- Nee ik laat de airco niet regelmatig controleren. Hij gaat voor controle als de airco niet goed koud meer word of de pomp kort na achter elkaar inslaat.
  Dan zit er nog wel gas en olie in. De pomp schakelt vanzelf niet meer in als het echt te weinig wordt. Voor die tijd merk je echt al wel dat hij niet koud meer word.
- Nee geen ervaringen met bedrijven in Rotterdam is de andere kant van het land voor mij.
- Er zijn ook genoeg bedrijven die zo'n apparaat in een busje hebben staan en naar je toe kunnen komen. Of naar autobedrijven komen die zelf geen airco apparatuur hebben.
- Sinds 1993 wordt er geen R12 meer gebruikt in nieuwe auto's. En sinds 2001 mag er alleen nog R134A gebruikt worden om airco's mee te vullen. Dus ben erg zeker dat er R134A in jouw Outlander zal zitten.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Bladerunner

Ik ben 2 weken geleden bij de airco dokter geweest, mijn airco rook naar natte hond, vieze sokken enz.
Na controle bleek de druk te laag, airco opnieuw gevuld, schoon gemaakt en getest 120 euro.
Ik vind het een betrouwbaar adres daar de controle echt gratis is, is er niets aan de hand kost het niets.
Zij adviseren om de 2,3 jaar het syteem te laten controleren.


robsel

#3
Vandaag toch maar mijn Airco late controleren bij Doma in Rotterdam.
Mooie en zeer goed uitziende garage , heeft wel 8 Airco pompen staan om de service beurten uit te voeren. Kon gelijk komen en werd onmiddellijk geholpen. Alles wordt keurig uitgelegd tijdens de uitvoering.
Vriendelijke monteurs en gratis koffie en DAT ALLES VOOR : € 50,00 ( Is een speciale Aktie)
-Gas bijvullen (alle gas wordt verwijderd en opnieuw gevuld met schoon gas)
-Fluor toevoegen
-Olie toevoegen
Kan nu met een gerust gevoel op vakantie, had niet veel gas verloren de laatste jaren althans geen 10% p/jaar

gr

Chaoth

Mijn airco binnenkort ook maar ff laten doen. De airco van mijn auto ruikt ook naar natte hond bij inschakelen :P


Bladerunner

Dat is mooi en goedkoop :)

Bladerunner

Wat ik vergeet te melden bij die 120 euro zat ook een interieurfilter,  dus alles bij elkaar was de aircodokter ook niet duur. ;)

Space Star 1.6

 ???

Ik heb volgens mij niks gedaan met airco.. En hij ruikt fris. :p volgens mij al 7 jaar niks...

AcerTracer

Citim nga: Spacey Davey ne Maj 02, 2014, 06:00:56 PD
???

Ik heb volgens mij niks gedaan met airco.. En hij ruikt fris. :p volgens mij al 7 jaar niks...


ik dacht dat die van mij het goed deed maar toen die nagelopen was leek het wel een koelkast in de auto  :P

cybermix

misschien een kleine tip waar veel mensen niet aan denken als ze op vakantie zijn.
bij onze zuiderburen en daar bedoel ik dan mee spanje kost het een pak minder en als je toch al daar bent gelijk effe je airco laten bijvullen :)
nu heb ik een outlander maar twee jaar geleden met mijn zafira kostte me dat 40 euro en dit zonder speciale actie :)
niet alleen airco bijvullen lijkt me daar voordeliger, ook banden en remblokjes etc...(regio Malaga)

cybermix

kweet niet of het toegestaan is om links te plaatsen maar je moet hier maar eens kijken:


http://www.feuvert.es/ofertas/recambios-accesorios-neumaticos.html


airco onderhoud kost amper 30 euro, je moet wel effe je vertaling naar het engels doen om het te verstaan :)