Mitsubishi Owners Club Forum

Mitsubishi Techniek, Styling en Tuning => Overig => Tema është filluar nga: Super Top ne Prill 06, 2012, 12:13:50 PD

Titulli: C50 Topic
Postuar nga: Super Top ne Prill 06, 2012, 12:13:50 PD
Een topic voor allerhande informatie, bijzondere spullen die er zijn of vragen over de Colt/Lancer C50-70.
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Super Top ne Prill 06, 2012, 12:30:09 PD
C50 types:

Het rijtje compleet.

C51 = Colt EL/GL 1.3 (4G13) Alle uitvoeringen 8v en 12v
C52 = Colt GLi/GLXi 1.5 (4G15) Alle uitvoeringen 8v en 12v
C53 = Colt GTi 1.6 GTi 16v (4G61)
C54 = Colt EL/GL 1.8 Diesel (4D65) (Niet in nederland leverbaar geweest. Rijden hier wel rond. Heb er 1 op marktplaats zien staan.)
C58 = Colt GTi 1.8 GTi 16v (4G67)

C50 is gewoon de verzamelnaam van deze reeks.

De lancer heeft inderdaad de C60 reeks maar die loopt grotendeels gelijk maar op een paar puntjes iets anders vanwege extra motoren en een vierwiel aangedreven variant.

C61 = Lancer GL/(GLi na 1991) 1.3 8v en 12v (4G13)
C62 = Lancer GLi/GLXi 1.5 8v en 12v (4G15)
C64 = Lancer GL 1.8 Diesel (4D65)
C66 = Lancer GLi/GLXi 1.6 16V (4G92) (1991/1994)
C68 = Lancer GTi 1.8 16V (4G67)
C69 = Lancer GTi 1.8 16V (4G93) (1991/1994) Niet in Nederland geleverd.
C77 = Lancer GLXi 1.8 4WD (4G37)

Alle aanduidingen zijn eigenlijk nog met een A op het eind. Zoals bijvoorbeeld C52A maar omdat die er toch overal achter staat wordt die gewoon vergeten.

Buiten Europa zijn deze uitvoeringen er nog geweest.
C53A = Mirage 3drs Cyborg/GSR 4G61(T) 2WD (met en zonder turbo)
C83A = Mirage 3drs Cyborg/GSR 4G61(T) 4WD (met en zonder turbo)
C63A = Mirage/Lancer 4&5drs Cyborg/GSR 4G61(T) 2WD (met en zonder turbo)
C73A = Mirage/Lancer 4&5drs Cyborg/GSR 4G61(T) 4WD (met en zonder turbo)


De series zijn globaal in 2 delen in te delen.
C50 voor de 3drs Colt modellen
C60 voor de 4drs en 5drs Lancer modellen

De 4WD uitvoering beginnen met een ander cijfer.
C80 serie is voor de 4WD 3drs Colt modellen
C70 serie is voor de 4WD 4drs en 5drs Lancer modellen.
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Super Top ne Prill 06, 2012, 12:37:11 PD
Bodykits:

Hier een paar foto's van bodykits die er verkrijgbaar zijn geweest voor de C50.
Er zijn er meer. Maar het is moeilijk afbeeldingen ervan te vinden.
Als ik er meer tegen kom zal ik ze hier posten.

(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/colt83.jpg)
(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/colt82.jpg)
(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/colt19.jpg)

(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/colt11.jpg)
(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/colt13.jpg)
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Super Top ne Prill 06, 2012, 01:21:42 PD
Achterlichten Lancer:

Er zijn 3 typen achterlichten gebruikt in de Lancer modellen.

De meest voorkomende en langst gebruikte is de rood-oranje variant.
(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/IMG_8672.jpg)

De zeldzaamste variant is de rood-witte variant met doorlopende witte baan. Hier op een Nederlandse Lancer (hier zaten oorspronkelijk ook rood-oranje op)
(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/690b6754.jpg)
(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/241a0dde.jpg)

Wat minder zeldzaam zijn de rood-witte met dieper liggende witte baan die niet helemaal tot het eind doorloopt.
Deze zijn gebruikt op de Lancer tussen 1992 en 1994.
(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/p1030804.jpg)
(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/bild_1770.jpg)
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: 4Koen63 ne Prill 07, 2012, 04:56:49 MD
Leuk topicje :)
Van zulke info hou ik wel, alleen kan ik er hier moeilijk eentje beginnen over de Toyota Supra, mijn favoriete auto waar ik tevens een wandelende encyclopedie van ben :D
Die bodykit van die bovenste rooie Colt is echt gruwelijk vet! Is dat een Cyborg? ;D
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: mitsubishifreak ne Prill 07, 2012, 08:45:31 MD
gaaf, dit ga ik zeker volgen ;)
ik vind die rode ook mooi,of dit een cyborg is weet ik ni maar die zijskirts zijn wel heel mooi
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Super Top ne Prill 09, 2012, 02:16:21 PD
Nee dat zijn echt body kits.
Weet niet of deze origineel is. Er was dacht ik wel een bodykit origineel vanuit Mitsubishi leverbaar.
Maar welke dat is weet ik niet.
Er is in Noord-Holland nog een C50 gek die een paar verschillende bodykits had liggen. 1 daarvan zat op zijn Colt automaat.

De Cyborg ziet er redelijk hetzelfde uit als de GTi bij ons. Wel heeft ie een achterbumper zoals de EXE heeft met het middenstuk eruit omdat de kentekenplaat daar zit.
Verder zitten er op de Cyborg en de Super Swift-R vaak een 3 delige bovenspoiler met 3e remlicht. Die erg zeldzaam is.
Ook bestaan er originele midden spoilers in 3 delen. Net onder de achterruit.
Ook voor de Lancer hatchback was er een 3 delige spoiler.

Hier zal ik nog wel foto's van posten.
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: 4Koen63 ne Prill 09, 2012, 09:32:16 MD
Middenspoilers zijn veeeeeeeeet! :D
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Mitsu-Colt-89 ne Prill 12, 2012, 08:21:11 MD
misschien stomme vraag.. maar vragen zijn vragen ;)

ik heb dus een Colt C51.. blok is verder goed.. het ziet er aleen bar slecht uit.. is het mogenlijk om er "ff simpel" een ander blok in te gooien? of moet er dan een hoop verlast worden?  liefst iets zwaarder dan die 1.3 van nu?  snelheid vind ik niks niet belangrijk.. maar lekker snel optrekken zou fijn zijn.. of valt er nog een hoop uit een 1.3 te halen? dmv filters of wat ook? ik heb namelijk totaal geen verstand van het motorische gedeelte van een auto.. onderhoud okay.. maar sleutelen? no can do..
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Lancer15gli ne Prill 12, 2012, 09:50:46 MD
1.5 erin lepelen
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: mitsubishifreak ne Prill 12, 2012, 09:58:01 MD
een 4g63t motor van een evo3
en gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan ;D
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Evo driver ne Prill 12, 2012, 11:32:51 MD
Kan je beter een evo 2 motor doen die zijn sterker :D
Titulli: Re: Re: C50 Topic
Postuar nga: Eclipse2G ne Prill 12, 2012, 11:53:21 MD
Citim nga: Evo driver ne Prill 12, 2012, 11:32:51 MD
Kan je beter een evo 2 motor doen die zijn sterker :D

Hoezo zijn die sterker?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Super Top ne Prill 13, 2012, 01:06:17 MD
Je kunt er een 1.5 in hangen.
Dan heb je wel een motor nodig met complete kabelboom en ECU.

De 4G15 1.5 heeft de zelfde bevestiging punten als de 4G13 1.3 die jouw C51 is.
De 1.3 is een carburateur en de 1.5 multipoint injectie. Daarom moet de hele kabelboom van de motor erbij vervangen worden.

Het is een klus maar is te doen. Heb het al eens gedaan. Zie het topic over mijn blauwe C52. Al was dat van 1.5 8v naar 1.5 12v en moest ik ook de kabelboom en ECU vervangen.

Niet dat je met een 1.5 super veel vermogen hebt. Maar het rijd wel een stuk prettiger dan een 1.3tje.
Filters en dergelijke zal op zo'n kleine atmosferische motor qua prestaties niets uithalen.
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Mitsu-Colt-89 ne Prill 13, 2012, 11:31:40 MD
EVO2 en EVO3 klinken beetje overdreven voor mn kleine racepuppy? =p
4G15 1.5 klinkt wel interessant dan.. maar is zeker lastig vinden inclusief een kabelboompje? 
heb wat zitten rondkijken op internet en de blokjes die ik tegenkwam van wat voor merken ook was aleen los 'kaal' blok..
en die 1.5 trekt wel beter dan lijk me?  en is dat nog op te fucken met wat filters of iets dergelijks?
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Lancer15gli ne Prill 13, 2012, 11:51:48 MD
Inlegfilter van k&n er in dan heeft ie iets meer zuurstof verder zou ik het laten.
Als je een betere power to weight ratio wil hebben zou je kunnen overwegen onnodige interieurdelen te verwijderen.


Grtz ro
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Lancer15gli ne Prill 13, 2012, 11:56:26 MD
Spaghettispruitstuk en rvs pijp wil ook wel helpen maar weet niet hoeveel geld je wil investeren.
Anders zou ik een 1,5 colt kopen en daar de bumperkit van je huidige op doen samen met de trim van deze auto. Is goedkoper en makkelijker
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: mitsubishifreak ne Maj 08, 2012, 10:43:15 MD
doemij deze kit maar  ;D
(http://i.imgur.com/oHLod.jpg)
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Lancer15gli ne Maj 08, 2012, 10:47:22 MD
Foei wat is die lelijk :-[  je ziet de plamuur gewoon zitten.


Doet me denken aan dat blik van richard waarom zou dat nou weer zijn (colt..... Gras) ::)
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: mitsubishifreak ne Maj 08, 2012, 10:50:33 MD
mooi afgewerkt is die ni
maar het concept wide body is wel gaaf
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Eclipse2G ne Maj 08, 2012, 10:51:02 MD
Jdm spatborden! XD

Sent from my LG-P990 using Tapatalk
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: mitsubishifreak ne Maj 09, 2012, 09:25:31 MD
ik heb eens een vraagje
kun je van trommelremmen van een colt c50
direct over gaan naar schijfremmen?
bedoel dan een achteras swap
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Evo driver ne Maj 09, 2012, 11:41:48 MD
Ik heb alleen gehoord dat je ook de hoofdremcylinder moet overzetten ivm de restdruk moet wegvallen in het remcircuit vanwege de remklauwen.
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Super Top ne Maj 12, 2012, 12:29:07 PD
Ah ok.
Ik ben ook al tijden op zoek naar een set van een GTi.
Maar als je al eens een GTi op een sloop tegen komt dan is de achteras al weg.
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: mitsubishifreak ne Maj 20, 2012, 09:28:43 MD
bedankt voor de info ;)
is er dan een verschil tussen de achteras van een 1.5 en een Gti?
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Lancer15gli ne Maj 20, 2012, 09:39:15 MD
Die van een gti heeft schijfremmen en die van een 1.5 trommels tevens heeft de gti een grotere hoofdremcilinder zoals evo al zei
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: mitsubishifreak ne Maj 21, 2012, 07:38:42 MD
da wist ik ni
dacht dat de 1.5 ook al schijfremmen had :-[

je blijft maar bij leren hier :)
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Super Top ne Maj 21, 2012, 11:37:52 MD
Sterker nog zelfs m'n Lancer 1.8 4x4 heeft gewoon trommelremmen achter.
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: mitsubishifreak ne Qershor 05, 2012, 10:29:56 MD
zoeken is dus de boodschap ;)
heeft er iemand ervaring met een trehaak van een colt?
want,ik heb 1 van de sloop kunnen halen,maar die is van gdw
en nu heb ik ondervonden dat ik om die te monteren
gaten moet boren door de bodem van de colt
maar zie dit eigelijk niet goed zitten
maar moet je ook boren met een originele trekhaak?


Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Lancer15gli ne Qershor 05, 2012, 10:40:34 MD
Zal morgen es onder mn wagen duiken :P
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: mitsubishifreak ne Gusht 10, 2012, 11:25:05 MD
heb nog eens een vraagje voor de kenners onder jullie
is er een verschil in carrosserie van een gewone colt en een gti?
want heb mij laten wijsmaken dat een gti versterkt is klopt dit?
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Eclipse2G ne Gusht 10, 2012, 11:29:44 MD
Volgens mij zit er alleen een ader onderstel onder maar kan dit niet garanderen denk tjalling wel ;)

Sent from my LG-P990 using Tapatalk
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: shaolin53 ne Gusht 10, 2012, 11:50:13 MD
nee, als het goed is is alleen de achteras anders en de vering/demping. De carrosserrie is gewoon hetzelfde
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: mitsubishifreak ne Gusht 13, 2012, 11:50:49 MD
dat zou gaaf zijn,
en gemakkelijk
GTi here i come ;D
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Super Top ne Gusht 18, 2012, 01:02:06 PD
GTi's zijn qua carrosserie niet anders.

Remsysteem e.d. zijn groter uitgevoerd. En heeft remschijven achter i.p.v. trommels.
Schokbrekers van een GTi zijn harder uitgevoerd maar moeten zonder problemen onder de gewone uitvoeringen passen.
Een GTi achteras zien te vinden wens ik je veel succes. Dat zijn de eerste dingen die eraf gehaald worden en daardoor vrij zeldzaam.
Als je een GTi tegen komt op de sloop zit er nooit een achteras meer onder.
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: mitsubishifreak ne Gusht 20, 2012, 09:40:51 MD
heb er eentje gekocht voor op te maken zal de gti binnenkort eens voorstellen bij project ;D
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: mitsubishifreak ne Gusht 20, 2012, 09:44:36 MD
hier nog een leuke pic
(http://i.imgur.com/7uELl.jpg)
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Lancer15gli ne Gusht 20, 2012, 11:51:42 MD
Colt evolution ralliart :P

Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: shaolin53 ne Gusht 21, 2012, 01:35:52 PD
Citim nga: mitsubishifreak ne Gusht 20, 2012, 09:44:36 MD
hier nog een leuke pic
(http://i.imgur.com/7uELl.jpg)

ja vet, die foto had ik ook en wou mijn c50 ook zo maken qua decals. Mooi om te zien 8) Ben alleen niet verder gekomen dan het Mitsubishi logo op de deur  :P
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: eric-328 ne Gusht 21, 2012, 11:57:46 PD
Misschien spuit ik de racer in deze combo.
Eerst technisch 100% maken. Onderste is er al onderuit ter inspectie.
De evo-remmen werken iig nog prima.
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Super Top ne Shtator 03, 2012, 10:38:57 MD
Dat is de enige echte wide-body versie van de C50 Colt.
Die werden gebruikt in de 1988 Colt International Ralliart Cup Japan Series



In de Jacky Chan Trophy reden ze in de zelfde kleurstelling. Alleen dan zonder wide-body.
(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/RaceColts.png)
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: 4Koen63 ne Shtator 04, 2012, 10:33:28 PD
Aight, vet! :D
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: eric-328 ne Shtator 04, 2012, 05:53:11 MD
Waar heb je deze foto vandaan. Misschien leuk om de gti-racer daar op te baseren...
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: shaolin53 ne Shtator 04, 2012, 11:35:56 MD
mooi gezicht ja.... like  ;D
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: mitsubishifreak ne Shtator 10, 2012, 09:35:53 MD
gaaf,
heb ook nog ergens een pic
please wait
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: mitsubishifreak ne Shtator 10, 2012, 09:38:45 MD
aero colt race versie

(http://i.imgur.com/BD2Lg.jpg)

Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: 4Koen63 ne Shtator 10, 2012, 09:42:23 MD
Vette shit! ;D
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: mitsubishifreak ne Shtator 10, 2012, 09:43:26 MD
he super top
wide body kopen haha
(http://i.imgur.com/up2Wg.jpg)
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: 4Koen63 ne Shtator 10, 2012, 09:58:07 MD
Hahah zal wel een lekker prijskaartje aan hangen!
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: mitsubishifreak ne Shtator 11, 2012, 09:45:11 MD
denk ik ook
misschien beter dat we dit niet weten
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Super Top ne Shtator 11, 2012, 11:53:49 MD
Wauw Super Gaaf!!!
Waar heb je dat gevonden? Denk niet dat we daar moeite voor hoeven te doen. Zal nergens meer te vinden zijn.
Of het moet wel ergens in een enorm stoffig hoekje van een Japanse Mitsubishi dealer zijn.
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: mitsubishifreak ne Tetor 19, 2012, 10:57:08 MD
waar ik die foto vandaan heb weet ik ni meer die staan al een jaar op men pc
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: mitsubishifreak ne Tetor 19, 2012, 11:02:02 MD
heb er nog 1 foto ervan
maar geen vertaling sorry ;D
(http://i.imgur.com/DEqx2.jpg)
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Super Top ne Qershor 19, 2013, 11:07:06 MD

Citim nga: Jim95 ne Qershor 19, 2013, 05:58:26 MD
Er valt zeker wat van de auto te maken en hij reed in principe ook wel net zo soepel als mijn witte en ik zag mezelf er al wel in rijden. Als je hem netjes wilt hebben, komen er echter een hoop kosten bij en bovenop de forse vraagprijs krijg je dan wel een hele dure auto. Viel me trouwens ook op dat er maar 3 mogelijkheden waren waar je de lucht uit kon laten stromen, terwijl dit er normaal bij GLXi's 5 zijn (oa de combinatie voorruit-voeten is dan extra t.o.v. goedkopere uitvoeringen). Het bekledingsmotief is wel te verklaren. Heb de folders er even op na geslagen en het blijkt dat er bij de upgrade van 8V naar 12V deze bekleding in GLXi's geleverd wordt en niet meer het blokmotief. Ik zal hem in de gaten houden en bij een prijsverlaging er nog eens over nadenken, maar ik denk niet dat ze dat zo gauw zullen doen omdat hij een nieuwe apk krijgt. Moet wel zeggen dat mijn handen jeuken als ik hem zo zie om er weer wat van te maken.


Ik heb in de loop der tijd een hoop onderdelen verzameld. Dan scheelt het uiteindelijk wel als je een keer wat nodig hebt. Je hebt alleen de ruimte nodig.
Met sommige dingen valt prima te rijden en kun je in de loop der tijd vervangen.
De 3 mogelijkheden van de ventilatie is me bij meer Colts opgevallen. De EXE GLXi die ik gesloopt heb had het ook niet. Blijkbaar hebben alleen de modellen 1988-1990 de 5 standen ventilatie.
En hebben ook meer uitstroomopeningen. Bij de oudere versies zit er bij de bestuurder onder het stuur een uitstroom opening die hebben de latere versies niet. Ook de goedkopere versies hadden de 5 standen schakelaar.
Ja en toen is inderdaad ook blauwe stoelen i.c.m. grijs interieur geleverd geweest. (Blijf een compleet blauw interieur en blokmotief mooier vinden)
Zou mooi zijn als je hem voor een stuk minder nog zou kunnen en willen kopen. Met (heel) wat liefde kan het weer een mooie en fijne auto worden.
En dan grijze GLXi stoelen en achterbank erin zetten dat staat in mijn ogen een stuk mooier.
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Eclipse2G ne Qershor 20, 2013, 07:34:51 PD
Citim nga: Super Top ne Qershor 19, 2013, 11:07:06 MD

Ik heb in de loop der tijd een hoop onderdelen verzameld. Dan scheelt het uiteindelijk wel als je een keer wat nodig hebt. Je hebt alleen de ruimte nodig.
Met sommige dingen valt prima te rijden en kun je in de loop der tijd vervangen.
De 3 mogelijkheden van de ventilatie is me bij meer Colts opgevallen. De EXE GLXi die ik gesloopt heb had het ook niet. Blijkbaar hebben alleen de modellen 1988-1990 de 5 standen ventilatie.
En hebben ook meer uitstroomopeningen. Bij de oudere versies zit er bij de bestuurder onder het stuur een uitstroom opening die hebben de latere versies niet. Ook de goedkopere versies hadden de 5 standen schakelaar.
Ja en toen is inderdaad ook blauwe stoelen i.c.m. grijs interieur geleverd geweest. (Blijf een compleet blauw interieur en blokmotief mooier vinden)
Zou mooi zijn als je hem voor een stuk minder nog zou kunnen en willen kopen. Met (heel) wat liefde kan het weer een mooie en fijne auto worden.
En dan grijze GLXi stoelen en achterbank erin zetten dat staat in mijn ogen een stuk mooier.

verkeerde topic ;) stond dacht ik bij je c52 topic
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Jim95 ne Qershor 20, 2013, 06:06:43 MD
Hij is vanmiddag verkocht. Iemand op het aw-forum sprak me aan en gaf aan ook geïnteresseerd te zijn in de auto en vroeg of hij moest gaan kijken. Ik heb gezegd dat hij dat maar moest doen, maar er niet te veel van moest verwachten. Auto was gepoetst van binnen en gordel en uitlaat zouden gemaakt worden. Ook viel de roest mee, dus deze persoon heeft hem gekocht.

Ik heb wel gevraagd of iemand van het aw-forum een briefje onder de ruitenwisser van deze Colt wil doen:
(http://i1294.photobucket.com/albums/b604/jim891995/img1734n_zps09bfb8ec.jpg) (http://s1294.photobucket.com/user/jim891995/media/img1734n_zps09bfb8ec.jpg.html)

Hij heeft toegezegd dat als hij er langs komt en de Colt er staat, hij aan zou bellen of een briefje onder de ruitenwisser doen en melden dat ik er wel interesse in heb. Als ik de foto bekijk, ben ik er namelijk wel zeker van dat dit ook een Super Top uitvoering is die bovendien ook al de 12 kleppen heeft. Ik ga er niet echt vanuit dat er serieus een reactie op komt en dat het serieus wat wordt, maar niet geschoten is altijd mis.....
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Super Top ne Qershor 21, 2013, 09:02:08 MD
Ah mooi dat iemand hem gekocht heeft. Zal die vast nog wel de nodige fijne kilometers in kunnen maken.


Die Colt in de foto ziet er erg mooi uit.
Lijkt me inderdaad een Super Top. En aan de rode bies op de bumpers te zien, spoiler en de side skirts is het een GLXi. Het is een 90pk uitvoering dus een 12 klepper.
Zou mooi zijn als je die te pakken zou kunnen krijgen.
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Super Top ne Qershor 27, 2013, 12:11:04 PD
Mitsubishi Mirage XYVYX

Vandaag even de aandacht voor een bijzondere Japanse uitvoering van de C50 Mirage.

De Mirage XYVYX werd als prototype geïntroduceerd op de tokio autosalon.
Dit prototype was roze met witte velgen en had blauwe bumper trims, bull, side en outside roll bars.
Voluit heette dit prototype Mitsubishi Mirage XYVYX Sports Gear.
(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/p2_zps84be82f2.jpg)

(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/p3_zps4f686216.jpg)

Het uiteindelijke model dat onder deze naam uit kwam zag er lang niet zo extreem uit als het prototype.
(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/5807db7962_zpsc1306539.jpg)

(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/bcec1fce9c_zpsf5427077.jpg)

(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/563d599f44_zpsac99585e.jpg)

(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/b322b41618_zpsffb4d8e1.jpg)

Nu zul je denken, hey er zit helemaal geen achterbank in.... Dat klopt. Wat dat betreft is dit model te vergelijken met de 1.3 en 1.8D Panel Van uitvoeringen die in Nederland geleverd zijn.
Echter verschilt wel het uitvoeringsniveau van de Japanse t.o.v. de Nederlanse.
De Nederlandse was er alleen met een 1.3 (4G13) benzine en een 1.8 (4D65) diesel motor in de aller kaalste EL uitvoering.
De Japanse was er met de 1.5 12V (4G15) en 1.6 16V (4G61) benzine motor. Uitvoering is vergelijkbaar met de EL/GL uitvoering maar had standaard wel een toerenteller met witte wijzerplaten zoals in de Cyborg uitvoeringen. Maar zaken als 3 spaaks stuur en Cyborg(GTi) bumper was ook leverbaar.

(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/05ddc21b56_zps00e4d985.jpg)
(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/fe0d0db214_zpsb42db659.jpg)

(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/d144c4a984_zps9dfad58f.jpg)

(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/a13f1000cc_zps25d8560b.jpg)

(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/635affc7fa_zps5f782e62.jpg)

Nu zul je wel denken ja heel leuk. Maar wat is er nou zo bijzonder aan deze japanse bestelversie van de Mirage?
In japan wilden ze niet spreken van laad/vracht ruimte maar van recreatie/creative ruimte.
Het idee achter dit model was namelijk dat het een 2 zitter was met ruimte voor je recreatie spullen.
Een vrijetijds versie van de Mirage.
(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/XYVYXSketch_zpsfa77bceb.png)

Oké dan zullen ze er vast wel iets bijzonders mee hebben gedaan.... Ja ook dat klopt.
De XYVYX was namelijk ook leverbaar met het Super Top dak systeem.
In europa allee maar bekend vanwege het glazen dak. Maar op de XYVYX was in het achterste deel ook een dakbox te krijgen voor meer laad/opbergruimte. Genaamd Multi Top.
(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/a8c1fc3d8e_zpsdca7d84a.jpg)

(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/4628a879_zps34fc3348.jpg)

Nou leuk zo'n extra bult op het dak... Heb je me daarvoor wakker gemaakt?....
Japanners zouden geen japanners zijn als ze voor zo'n recreatief model niet wat extra's uit de kast trekken.

Er waren namelijk meer modules die in het Super Top dak passen leverbaar voor de XYVYX.
De meest bijzondere is wel de Audio/Video(AV) Module.
(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/87ca26f42c_zps1f211972.jpg)

(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/e6d81add95_zps01f4cb53.jpg)

(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/3b708b7706_zps3a3b2467.jpg)

Daarnaast was er ook nog een Sports Gear module leverbaar voor nog meer extra opberg ruimte. Een soort van geïntegreerde skibox die zowel van binnen als van buiten te bereiken was.
(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/79c01bb43f_zpse12b3397.jpg)

Verder waren er nog pakketten leverbaar om makkelijker je vrijetijds spullen op te bergen.
(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/150f0731d0_zpsa42537d4.jpg)

En een heus surround systeem voor in je Mirage.
(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/250e8a6a55_zpsb99b05b8.jpg)

Van de nieuwe Mirage dook onderstaande foto op.
Maar ik heb sterk het idee dat het hier om een staaltje photoshop gaat.
(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/p11_zps42140e3d.jpg)
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: 4Koen63 ne Qershor 27, 2013, 01:57:05 MD
Hahah best cool hoor :P


Je denkt, die gekke Japanners verzinnen maar wat maar ze hebben voor alles ook daadwerkelijk een reden..
Wel echt belachelijk die conceptversie, als je ziet wat daarvan terug is gekomen in de productieversie..
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Super Top ne Qershor 28, 2013, 11:22:02 MD
Ja gaaf toch?
Jammer dat de verkopen van het model wat tegen vielen. Maargoed de meeste mensen gaan niet in hun auto tv kijken.
Tegenwoordig hebben veel mensen een 2din scherm in de auto. Vroeger had je daar iets meer voor. Maar ik vind het wel super gave accessoires ook dat optionele geluidssysteem.
Was de eerste keer dat ik zag dat er meer mogelijkheden waren voor het Super Top dak.


Van het studiemodel is inderdaad niet echt veel overgebleven.
Gelukkig heeft de roze kleur het niet tot de optielijst gehaald. Een aparte combiatie is het in ieder geval wel roze met blauwe bumpers.
De achterste zijruiten die uitsteken vind ik niet mooi. De oudside rolkooi is wel gaaf.
Ze wilden de auto een wat wilder karakter geven denk ik.
De proto heeft wel het Super Top dak.
Deze foto's zijn ook de enige foto's die ik van de proto heb kunnen vinden.


By the way dit is niet het enige prototype van de C50 dat er in het roze is geweest.
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Super Top ne Qershor 28, 2013, 11:56:36 MD
Mitsubishi Colt Cabriolet

Van het model waar ik het nu over ga hebben is maar héél weinig bekend.
Ik geloof dat het een europese autoshow was waar deze auto op te zien was.
En heeft in een Deens tijdschrift/krant gestaan.

De volgende 3 foto's zijn de enige die er op het internet te vinden zijn van dit model.

(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/4461300019_large_zps47e50d29.jpg)

(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/4461300017_large_zpsd0c0d2d1.jpg)

En jawel ook deze was in het... roze.
(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/4461300016_large_zps941cc858.jpg)
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: 4Koen63 ne Qershor 29, 2013, 01:24:32 PD
Hahah mooi roze is nie lelijk :P
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: graafie ne Korrik 01, 2013, 12:08:50 PD
Citim nga: Super Top ne Qershor 28, 2013, 11:56:36 MD
Mitsubishi Colt Cabriolet

Van het model waar ik het nu over ga hebben is maar héél weinig bekend.
Ik geloof dat het een europese autoshow was waar deze auto op te zien was.
En heeft in een Deens tijdschrift/krant gestaan.

De volgende 3 foto's zijn de enige die er op het internet te vinden zijn van dit model.

(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/4461300019_large_zps47e50d29.jpg)

(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/4461300017_large_zpsd0c0d2d1.jpg)

En jawel ook deze was in het... roze.
(http://i187.photobucket.com/albums/x156/Super_Top/Mitsubishi/4461300016_large_zps941cc858.jpg)
Mijn Droom Coltje...... :-\
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: mitsubishifreak ne Tetor 29, 2013, 10:24:36 MD
wat zou er in die koffer zitten?

(http://i.imgur.com/jlrsszr.jpg)
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Super Top ne Tetor 30, 2013, 12:08:03 PD
Wauw gaaf! Waar heb je die foto vandaan? Die foto heb ik nog niet eerder gezien.


Heel mysterieus die inhoud.
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: huppie ne Tetor 30, 2013, 10:20:44 PD
Ckers  zon bolide zie je niet dagelijks , maar aan de meter en slang  te  zien denk ik dat  de   eigenaar  een mobiele bandenservice  mee neemt,  tenzij  hij  perslucht  voor de motor wil

gelikt  karretje


Gr Huppie
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Super Top ne Tetor 31, 2013, 02:19:19 MD
Citim nga: huppie ne Tetor 30, 2013, 10:20:44 PD
Ckers  zon bolide zie je niet dagelijks , maar aan de meter en slang  te  zien denk ik dat  de   eigenaar  een mobiele bandenservice  mee neemt,  tenzij  hij  perslucht  voor de motor wil


Dit is een prototype van de Colt/Mirage C50. Op de autosalon van Tokyo in 1986 of 1987.
Het zal wel een raadsel blijven wat het precies is wat er in de kofferbak staat.
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: mitsubishifreak ne Nentor 01, 2013, 10:51:35 MD
ik had die is gehaald van een duitse site
ik heb er nog 1 van maar die is te klein om het juist te zien wat er in zit en om te vertalen
(http://i.imgur.com/TlxlM4i.jpg)


Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: mitsubishifreak ne Nentor 01, 2013, 10:57:21 MD
die 2de kleine foto lijken opgerolde doeken of zoiets
en dat luchtsysteem is raar want die blauwe buizen lopen buiten en binnen de colt
in ieder geval dat boekje van de concept wil ik wel ;D
misschien ooit op marktplaats :P     


Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: graafie ne Nentor 02, 2013, 06:09:58 MD
Citim nga: huppie ne Tetor 30, 2013, 10:20:44 PD
Ckers  zon bolide zie je niet dagelijks , maar aan de meter en slang  te  zien denk ik dat  de   eigenaar  een mobiele bandenservice  mee neemt,  tenzij  hij  perslucht  voor de motor wil

gelikt  karretje


Gr Huppie

Ik denk meer dat er een Lachgas bus in zit voor extra vermogen.
De beugels lijken me Rolbeugels / Versteviging Beugels.
Het ziet er niet alledaags uit, maar het lijkt me wel werelds bij de verkeerslichten...... :P
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: 4Koen63 ne Shkurt 06, 2014, 02:42:23 MD
Heb op de DSMTuners Facebookpagina wat fapvoer gevonden voor onze C50 gekken! :D


(http://imageshack.com/a/img691/2770/7hkb.jpg)


(http://imageshack.com/a/img593/9274/hv87.jpg)


(http://imageshack.com/a/img560/750/12gj.jpg)


(http://imageshack.com/a/img546/85/p88o.jpg)


(http://imageshack.com/a/img829/1413/gq8f.jpg)
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: 4Koen63 ne Shkurt 06, 2014, 02:45:00 MD
En nog meer! :D


(http://imageshack.com/a/img839/1339/ugw4.jpg)


(http://imageshack.com/a/img560/9545/imlf.jpg)


(http://imageshack.com/a/img823/1922/ipoi.jpg)
Die gele koplampen :-*


(http://imageshack.com/a/img839/7681/6pst.jpg)
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: mitsubishifreak ne Korrik 17, 2014, 10:49:44 MD
nog een foto gevonden van een cyborg
(http://i.imgur.com/1QQej9x.jpg)
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Korneles ne Mars 17, 2016, 07:17:57 MD
Oh oh, al meer dan 120 dagen geen nieuw bericht in dit topic!  :o
Gelukkig ben ik opzoek naar meerdere c50 liefhebbers. Na altijd gedroomd te hebben over die auto die de oma van mijn vriendin reed, heb ik m over kunnen kopen. Ik zeg "m", maar bedoel natuurlijk haar.
Om een idee te geven in wat voor staat hij is: in 2011 is de distributieriem vervangen bij 104xxx km, de stand is nu, in 2016, 108xxx!
Hij heeft wel wat plekjes hier en daar, maar daar was de prijs ook naar.

Zijn er nog mensen die rijden in een c50? Ik kan naast dit topic bar weinig info vinden! En dit topic is ook niet meer zo actief..
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Super Top ne Prill 28, 2016, 01:47:41 MD
Zeker zijn er hier nog mensen die in een C50 rijden.

Ik heb zelf een 1.5 GLXi Super Top automaat uit 1988 met 86.000 kilometer op de teller.
Hier voor had ik een 1.5 GLXi Super Top met handbak uit 1991 maar die was op een gegeven moment echt op.

Verder heb ik nog een zeldzame Lancer 4x4 van het zelfde model als de Colt C50.

Ben benieuwd hoe jouw Colt eruit ziet.
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: CVOYO ne Korrik 03, 2016, 12:57:27 MD
Ik heb sinds kort ook een C51 Supertop (http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forum/index.php/topic,11496.msg112206.html#msg112206). Zijn de dakramen makkelijk los te halen om ze opnieuw te blinderen?
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Super Top ne Dhjetor 23, 2016, 12:13:42 PD
Sorry voor de late reactie.

Dakramen zijn er heel eenvoudig uit te halen er is origineel zelfs een opberghoes met de auto geleverd om de dakpanelen in de kofferbak op te kunnen bergen zonder dat deze beschadigd raken.

Als het dakraam in opengekantelde toestand staat kun je het zilverkleurige metalen gedeelte naar elkaar toe drukken vanaf beide zijkanten. Met een vinger die nog beschikbaar is het rode knopje aan de zijkant indrukken en het metalen gedeelte aan het dakpaneel komt los van het gedeelte dat aan de dakconstructie zit. Van buitenaf kun je het dakpaneel doorkantelen en eruit tillen.
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Korneles ne Janar 08, 2017, 01:15:26 PD
Wauw, helemaal vergeten dat dit topic er nog was!
Super Top, ik heb wat vragen voor.je!
Ik las zojuist op galantforum iets over je 8v 12v swap. Er stonden helaas niet zoveel fotos bij.. ben je van 8v mpi naar 12v mpi gegaan?
Weet je toevallig de verschillen tussen de carburateur en mpi uitvoeringen?

Ik heb motorsteunen gekocht van de C53A uit Amerika. Zo'n 4g61T autotje. Met die steunen past er een 4g63 in onze kleine auto. Ik wil de originele bak houden en dus alleen het blokje omgooien. Helaas heb ik dan weer een Carb modelletje en die Amerikanen hebben alleen maar mpi. Wat nieuw is. Amerikanen en injectie haha
Dus de info die ik van 4G61T.org haal komt deels overeen. Maar niet goed genoeg.
Ik las dat je de kabelboom ook had vervangen, waarom had je dat gedaan? Het is toch niet nodig om de kabelboom te vervangen als je van injectie naar injectie gaat of ben ik nu gewoon weer eens blond?..

Ik heb een kleine blog waar ik mijn swap in wil gaan zetten zodat ook andere deze kunnen gebruiken om te swappen. Als ze dat willen haha

Er staat al een how to in van een "verlagingssetje" (nieuwe schokbrekers en veren). Best een simpele klus om de auto goed op de weg te laten liggen.

Ik hoop van je te horen!

Voor foto's e.d.:
http://mitsumiracle.blogspot.nl
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: Super Top ne Mars 02, 2017, 10:44:52 MD
Hoi Korneel, sorry voor de late reactie wederom. Beetje weinig tijd om het forum bij te houden de laatste tijd.

Hier is de link naar mijn topic hier over de blauwe Colt en nu de grijze.
http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forum/index.php?topic=7801.0 (http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forum/index.php?topic=7801.0)

Hier het topic van mijn Lancer 4x4
http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forum/index.php?topic=6586.0 (http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forum/index.php?topic=6586.0)

Klopt met de steunen van een C53 of C58 kun je zo een 2.0 erin hangen. Al kan de krukashoeksensor verschillen per motor. Maar in principe zullen dat soort dingen wel uit te wisselen moeten zijn.

Kabelboom van de motor heb ik geswapped omdat o.a. de ontsteking op een andere plek gemonteerd zat bij de 12v t.o.v. de 8v en diverse sensoren andere stekker aansluitingen hadden.
Voor jouw swap denk ik dat je de kabelboom met zekeringkast die in de motorruimte loopt ook moet vervangen.
Ik denk dat als je de carrosserie kabelboom aan de voorkant vervangt en de motor kabelboom dan moet ie het in principe doen.

1.5 versies in europa zijn allemaal Mpi. 1.3 versies van de C50 in europa zijn allemaal met elektronisch geregelde carburateur.
De 16v motoren zowel 1.6 als 1.8 zijn Mpi overal.

Geloof wel dat de originele bak moet passen. Kan zijn dat je de 1.3 koppelingsplaat moet gebruiken en de GTi drukgroep.

Heb wel eens een Lancer C50/C60 van een kameraad verlaagd met verlagingsveren die ik had liggen.
Titulli: Re: C50 Topic
Postuar nga: CVOYO ne Prill 16, 2017, 07:47:06 MD
Citim nga: Super Top ne Dhjetor 23, 2016, 12:13:42 PD
Sorry voor de late reactie.

Dakramen zijn er heel eenvoudig uit te halen er is origineel zelfs een opberghoes met de auto geleverd om de dakpanelen in de kofferbak op te kunnen bergen zonder dat deze beschadigd raken.

Als het dakraam in opengekantelde toestand staat kun je het zilverkleurige metalen gedeelte naar elkaar toe drukken vanaf beide zijkanten. Met een vinger die nog beschikbaar is het rode knopje aan de zijkant indrukken en het metalen gedeelte aan het dakpaneel komt los van het gedeelte dat aan de dakconstructie zit. Van buitenaf kun je het dakpaneel doorkantelen en eruit tillen.

Geen probleem. Het is inmiddels gelukt. Dat systeem stond ook in de handleiding. Ik heb de zijruitjes en achterruit ook gelijk maar gedaan.