Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Pajero koeling problemen

Filluar nga CARPDM, Shtator 05, 2017, 05:02:40 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

CARPDM

Ook hier de vraag maar eens stellen, mogelijk kan iemand me verder helpen. Heb sinds de recente aanschaf van mijn 3.2 DI-D long body uit 2002, met 124dkm de nodige tijd (en daarbij geld) gebruikt om de pajero goed op te frissen. Bodemconserverng uitgevoerd, remmen voor vernieuwd, schijven en blokken, bakolie van de automaat vernieuwd, olie en olie filter, en zelfs de lederen zitting gerepareerd, de bestuurdersstoel toont bijna altijd slijtage, die van mij had een scheur maar is nu voorzien van een nieuw stuk leer en extra schuimvulling. Weer als nieuw. Aircoradiateur vervangen en lekkende airco leiding laten repareren, dus nu weer top. Echter, de motor wordt te warm, in het rood. Uit voorzorg maar een aantal belangrijke onderdelen vervangen waaronder, radiateur, radiateurdop, waterpomp, thermostaat, en vervolgens de Viscokoppeling. Resultaat, het is beter, maar nog niet geheel opgelost. Bij normale belasting geen problemen, bij extra belasting, borrelend koelvloeistof, verwarming warmt niet meer (op het hoogste punt dus geen koelvloeistof meer) en mogelijk dat de overloop van het expansievat ook het nodige heeft afgevoerd, buiten de auto. Iemand, ervaring met dit probleem. Ik heb al een an ander gelezen over een scheur in de cilinderkop, maar er is geen spoor van enige witte rook uit de uitlaat. Hoor graag suggesties of van gelijksoortige ervaringen. Groet

Chaoth

Zitten er ook uitlaatgassen in de koelvloeistof? Is koelvloeistof op niveau of moet het regelmatig bijgevuld worden? Kan ook zijn dat de koelvloeistof er door lekkende compressiedruk/gassen uit het koelsysteem gedrukt wordt. Waar geen koelvloeistof is, is ook geen koelende/verwarmende werking meer.

Misschien wijs om een cilinderlektest te doen.