Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

0-100 Outlander PHEV < 8 seconden?

Filluar nga phev_fan, Mars 04, 2013, 08:54:56 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

phev_fan

Ik heb een paar weken terug een Outlander PHEV besteld dus mag na deze zomer ook Elektrisch rijden. Het viel mij op dat de acceleratie nogal traag was voor een EV, 11 seconden is niet slecht maar ook niet geweldig.


Omdat ik toch wilde weten of er al Japanners zijn die dit hadden uitgetest ben ik gaan zoeken op youtube en kwam dit filmpje tegen:


GG2W OUTLANDER PHEV 0-100km/h


Ziet er best echt uit en als het klopt dan is dat echt mega snel...  :P

Space Star 1.6

wat nou traag ?! mijne doet 12 sec erover !  :P

phev_fan

Mijn huidige auto haalt het inderdaad ook niet, maar met in totaal meer dan 270 pk zou je meer verwachten dan 11 seconden toch?

Space Star 1.6

270 pk in phev ?

maar het is ook 1800 kilo zwaar. toch wel 6,6 kilo per pk. dus ongeveer 7 - 9 sec op 100 km/h kunnen halen. is snel zat

anko

Video kan niet kloppen. Je kunt zien dat de auto eerst in pure EV mode rijdt en daarna in seriële hybride mode. Tijdens de video komt de auto niet eens in parallelle mode. En dan 7 seconden? No way.

Eagle1982

Vergeet niet dat een elektro motor meteen over het volledige koppel beschikt en dus niet toeren afhankelijk is.
Een verbrandingsmotor is dit wel.


Het filmpje zal vast wel kloppen, want er lijkt niet versneld of geknipt te zijn.
Kijk niet naar de actieradius na zo'n actie.

EVSolutions


anko

Citim nga: Eagle1982 ne Mars 04, 2013, 10:36:57 MD
Vergeet niet dat een elektro motor meteen over het volledige koppel beschikt en dus niet toeren afhankelijk is.
Een verbrandingsmotor is dit wel.


Het filmpje zal vast wel kloppen, want er lijkt niet versneld of geknipt te zijn.
Kijk niet naar de actieradius na zo'n actie.


Als de auto dit al kan in seriële mode, dan moet hij in parallelle mode nog veel sneller kunnen. Mitsubishi zegt ook dat parallelle hybride mode ingeschakeld wordt als er (boven 55 kmh) snel geaccelereerd wordt. Kennelijk was dat hier niet het geval.


En waarom zou Mitsubishi dan in vredesnaam 11 seconden als officieel cijfer opgeven? Bang dat ze teveel bestellingen zouden krijgen?


Ik hoop echt dat het waar is, maar k geloof er geen snars van.


anko

#8
Citim nga: EVSolutions ne Mars 04, 2013, 11:20:47 MD
Rollerbank? :o


Zou 7 seconden dan niet ietwat teleurstellend zijn? Moet in ieder geval wel een dubbele bank zijn geweest  ;)

Overigens zie je de straatverlichting reflecteren in de buitenrand van de snelheidsmeter. En die reflectie gaat steeds sneller rond. Dat heb je niet bij een rollenbank. Of is dat wat anders?

EVSolutions

Citim nga: anko ne Mars 05, 2013, 06:21:57 PD

Zou 7 seconden dan niet ietwat teleurstellend zijn? Moet in ieder geval wel een dubbele bank zijn geweest  ;)

Overigens zie je de straatverlichting reflecteren in de buitenrand van de snelheidsmeter. En die reflectie gaat steeds sneller rond. Dat heb je niet bij een rollenbank. Of is dat wat anders?
Dat lijkt me echt wat anders te zijn, ik vroeg het me ook al af wat het was. maar ik geloof niet dat dit echt is, misschien steilehelling naar beneden :D

Phevtje

#10
Ik denk dat dat zwiebertje rond de km-teller te maken heeft met de framerate van de camera en de refreshrate van de km teller. Hier zit een stroboscopisch-achtig effect in.


Ik denk wel dat de acceleratie zoals in het filmpje te zien is kan kloppen. Het koppel van beide elektromotoren is dusdanig hoog en inderdaad vanaf bijna 0 toeren beschikbaar dat een acceleratie van 0-100 in 7 sec haalbaar zou moeten zijn.
Vergelijkbare auto's met dit gewicht en vergelijkbaar maximaal(!) koppel (332nm) hebben ook een dergelijke acceleratie. Bijvoorbeeld deze bak:
http://www.autoweek.nl/auto/25324/bmw-530i-touring-edition


en dan heb je het over een benizinemotor die maar in een heel smal toerenbereik het maximale koppel kan leveren.


Het is duidelijk geen rollerbank met al die hobbles en bobbels onderweg.
Steile helling naar beneden zou natuurlijk wel kunnen!


edit:
Mijn koppel redenatie klopt niet helemaal. Het draait natuurlijk om het aantal pk's. En dat is weer afhankelijk van het koppel en de overbrengingsverhouding en daarmee het toerental, zie deze website:
http://danielmiessler.com/study/horsepower/


Met 164pk en 1800kg kom je eerder in de buurt van een 520i (bj 2000) dan een 530i (bj 2000). Een 520i accelereert van 0-100 in 12 sec. Ik denk toch dat het filmpje niet klopt. Al is er nog wel een klein voordeel tov een conventionele auto dat je je geen tijd verliest met het schakelen.