Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Project EVOLUTION II

Filluar nga Evo driver, Gusht 05, 2006, 11:18:58 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 3 Vizitore po shikojne kete teme.

Evo driver

Nou dat is lekker is mijn gehele topic weer weg  Mad  Maar lang leven andere forums  Razz . Dus alsnog vanaf het begin tot nu de laatste veranderingen :

Verslag Evo 2 van begin tot nu

Het begon allemaal ruim 2 jaar geleden. Op een zaterdag moest ik werken en tot mijn verbazing stond er een evo 2 op de brug. De auto is vanuit Japan via het bootje naar Nederland gekomen en helaas wat schade op gelopen. Ze hadden denk ik de auto opgetild met een vork heftruk opgepakt en de speciale uitlaat demper krom gebogen en de bodemplaat lichtelijk gebogen. En er was ook al bekend dat er geen achterklep op zat dus die moest er ook op.  Dus het een en ander uitgedeukt en de uitlaat grotendeels weer hersteld. Dus kon het echte werk gaan beginnen. En er is niets leuker om aan een speciale auto te werken.
De auto moest naar de RDW voor de keuring en moest de auto veilig maken en goed maken voor de keuring. Nadat de remmerij weer lekker soepeltjes en lekker in het vet zat en nog wat andere delen vervangen te zijn zoals de koplampen spiegels etc etc kon de auto naar de RDW toe. En de auto was goedgekeurd dus eindelijk na een paar weken kwamen de platen en het kenteken bewijs en kon de lol beginnen.
Mocht meteen de auto een weekendje meenemen voor een goede en uitgebreide proefrit en dat beviel goed en wat een vermogen !!!! niet te kort. En vooral het opkijken van andere weggebruikers van Hé het stuur zit aan de verkeerde kant en van die sjonnie’s in die golfjes die denken van owwww die rijden we er wel effe uit bij het stoplicht. Want hij was gewoon wit met mistlampen een grijze achterklep zag er dus echt niet uit maar motorisch was hij gewoon goed. En weg waren ze en dat was wel effe lachen. Zolang ik me nog kon herinneren waren er geen gebreken of andere rare dingen die ik tegen gekomen ben alleen maar pijn in me spieren van die big smile op me gezicht.

En op een dag heb ik een gesprekje gehad met mijn baas over hoe en wat met dat ding. Hij wilde het stuur aan de linkerkant gaan maken en het als een project voor mij gaan starten. Ik zag het wel zitten en ben ik driftig begonnen met demonteren van alle interieur delen, kabelbomen, dashboard etc etc.
We hadden inmiddels een donor auto op de kop getikt om daar dus de benodigde onderdelen van over te bouwen zoals stuurhuis kachel etc.

Zo stond ze er dus bij :





Het motortje standaard 260 Pk bij 6000 rpm en max koppel 228 nm bij 3000 rpm









Kaal interieurtje  Question




En zo heeft ze er dus anderhalf jaar bijgestaan :





Maar naar een lange tijd er niets aan gedaan te hebben en wachten op antwoorden ging het allemaal niet echt lekker en bleef het allemaal een beetje stil liggen.
En later kreeg ik de sleutel van mijn huisje en daar ging ook allemaal veel tijd in zitten en omdat ik alleen aan de evo mocht werken op de zaterdagen had ik dus zeer weinig tijd.

Totdat op een gegeven moment me baas na ruim anderhalf jaar naar me toe kwam en dat we eens rond de tafel moesten gaan zitten over hoe en wat verder. En hebben we besloten dat we de boel weer gewoon opbouwen en er een mooie bak van te maken. Dus tussen kerst en oud en nieuw in 2005 was ik toch vrij en ben ik met de auto begonnen.

En zo ging alles er weer in :




Nadat de auto was opgebouwd gingen we beginnen met het strippen van de auto voor de spuiter maar bij nader inzien was de auto behoorlijk besmet met het roest virus. Het gehele voorfront moest opnieuw gespoten worden en de onderkant moest dik in de tectyl gespoten worden voordat het verder gaat roesten.
De auto zou bijna helemaal gespoten worden en delen goed behandeld worden. Alleen de deuren en de motorkap en skirts zouden niet gespoten worden, maar later heeft de spuiter in overleg toch de gehele auto gespoten. En dat heeft ruim 2 weken geduurd en heb ik intussen de kleppendeksel laten spuiten net als mijn eigen auto bij me vader op zijn werk, en de intercooler mooi voorzien van de diamanten en de intercooler inlaatbuis in een mooi kleurtje voorzien.

Dit was voor :



En dit na :




En de gestipte evo






Nadat de auto terug gekomen was (3 februari 2006) kon het feest opnieuw beginnen en het opbouwen beginnen. De auto zag er echt mooi uit en goed gespoten. We zijn (met 2 goede vrienden/collega’s) begonnen met opbouwen en na 2 a 3 uurtjes was de voorkant weer opgebouwd (motorische gedeelte) en de portieren weer opgebouwd en de achterkant.

Op zaterdag de 4de ben ik meteen om 8 uur begonnen met de rest van het opbouwen en ging vrij vlot moest ik zeggen. De auto stond bijna voor 100% weer opgebouwd en de laatste dingetjes zoals het interieur doe ik later voor het inbouwen van Audio en verlichting.
Dus effe een proefritje gemaakt en een auto die 2 jaar geleden nog helemaal uit elkaar lag en stil gestaan heeft kwam weer lekker tot leven en die bekende smile kwam weer tevoorschijn.
Had eigenlijk gehoopt om hem mee te kunnen nemen naar huis maar er zat geen APK meer op. Was gekeurd tot januari 2005 dus kan je wel nagaan dat ie aardig lang stil gestaan heeft.  Dan maar afwachten volgende week. Dan zijn hopelijk ook de verlagingset er en de openluchtfilter en dumpvalve en kunnen we weer verder met het project.

Mijn collega's Steven en Lorenzo (Bedankt mannen voor het helpen !)



Dit was dus de vrijdag avond het uiteindelijk resultaat en morgen weer verder.







eindelijk was hij bijna klaar :




Dit was het tot nu toe en dit moet uiteindelijk het resultaat zijn. De buitenkant dan.





WORDT VERVOLGT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Evo driver

#1
Nou deel 2 dus  Razz

Maar hier een paar recente fototjes.













En net als bij de colt ook bij de evo een beetje geexperimenteerd met tellerplaten. (mooi logo trouwens  U Crazy  Arrow  Wink .



Gr. Remco

Evo driver

#2
En na 2 komt ...................................    Juist 3  Razz

Nou de evo is weer een stapje verder in het project.
De evo is trouwens nu mijn bezit heb hem van de week van hem gekocht en het coltje ingeruild met toch wel wat pijn in mijn hart maar acht dit is ook leuk en een mijn project helemaal tot stand te brengen aan MIJN auto. Bij de koop mocht kreeg ik ook nog de bestickering er bij en is dus afgelopen donderdag weg gegaan en gisteren (vrijdag) opgehaald en vind het absoluut geweldig hoe die er nu uit ziet. Hier een paar fototjes nadat hij helemaal in de glans zit na het poetsen. Dus even naar het bos voor een paar mooie plaatjes. En heb ik de achterlichten nog ligt gesmoked met smoke spray.






Vind ik een zeer mooie foto al zeg ik het zelf  Wink




En het bedrijf die hem bestickerd heeft C&T reclame in nieuw-vennep moet zeggen ze hebben top kwaliteit geleverd en perfect geplakt !!




Zo dit was het voor vandaag. Morgen gaat ik even de schijven spuiten en de wisser armen en de remklauwen verven dus druk druk druk morgen.

Gr. remco

Ps. let niet op de deuk in het L.A. scherm  :shock:

Evo driver

#3
Ben de hele dag lekker bezig geweest in het zonnetje en lekker op het gemakkie alles gespoten en geverft. hier het resultaat.



Zo stond hij er bij lekker op de 4 bokjes en ruimte zat  Smile



Dit is het totaal beeld



Dit is dus voor het eindresultaat



Dit is dan van achter heb er ook meteen de spatlappen er onder gezet die ik eerst onder de colt had zitten maar er dus niet uit zag maar dit staat hem goed !!

Gr. remco

Evo driver

#4
Gegevens van de lancer van het internet geplukt

Evo II GSR
Start of Production   January 1994  
Number produced  5000  heb nummer 1865
Traction  Permanent 4 x 4  
   
Dimensions & Weight*      
Length(mm) 4350
Width (mm) 1695
Height (mm) 1420
Wheelbase (mm) 2510
Front Track (mm) 1465
Rear Track (mm) 1470
Min. Height (mm) 1400
No. of Passengers   5  
Kerb weight (kg) 1180
       
Engine*      
Type 2.0 litre 16 valve DOHC intercooled with turbocharger
No. of Cylinders 4
Cylinder Position Inline
Valves 16
 
Camshafts (Position) 2 (DOHC)
Bore x Stroke 85.0 x 88.0
Cylinder cc (cm3) 1997
Compression Ratio 8.8:1
Max. power(PS/rpm) 260 / 6000
Max. torque (kg-m/rpm) 31.5 / 3000
Carburation Multi-point Electronic Injection ECI-MULTI
Octane Fuel 97 or higher. Unleaded
Fuel Tank Capacity (l) 48
       
Transmission*      
Type 5 Speed Manual
Gear Ratios  
1 2.750
2 1.684
3 1.160
4 0.862
5 0.617
-
Reverse 3.166
Final Gear 5.443
Stability Program (Active Yaw Control) -
       
Steering*      
Type Rack & pinion. Power assisted
       
Suspension*      
Front McPherson strut with inverted type shock absorbers
Rear Multi-link with stabiliser bar; aluminium suspensions arms
       
Brakes*      
Front :
15" Ventilated Disc
Rear :
15" Ventilated Disc
Diameter 320mm 300mm
       
Tyres      
Tyres front and rear   205/40 V R17
 

Dit zijn de gegevens standaard van de evo. Ik weet niet of er het een en ander aan gedaan is in Japan. Er zit wel van voor naar achter een 3" uitlaatsysteem op van RVS.

Gr. remco

Evo driver

#5
En er is weer een updatje de deuk is er uit  Juichen  en hij is nu volledig bestickerd

Evo driver

#6
Nou weer maar eens wat gedaan van het weekend. Na 2 keer een circuit dag gedaan te hebben en al behoorlijk kromme remmen te hebben moesten er toch maar andere remschijven op. Deze zijn van hetzelfde merk als van wat ik onder mijn coltje had. En ze moeten nog inremmen maar vindt ze nu al beter dan orgineel en krom trekken doen ze niet. Ook niet zoals met mijn coltje lekker warme schijven en dan door een plas heen en niet krom te krijgen !!!!
Het zijn remschijven van national en zijn ook te verkrijgen voor alle andere types mitsu's en andere merken. Ik kan er evt voor de geintresserden onder ons aan diverse remschijven voor verschillende types krijgen voor een mooi prijsje.
Voor die gene die belangstelling hebben PM me maar even.




Gr. remco

Evo driver

#7
Nieuwe update.

Orginele onderlip er onder gezet en het racegaas vervangen in de voorbumper en embleem verwijderd uit de grill.




Gr. remco

Evo driver

#8
Ik heb van darwin (Nog bedankt he!) nog een paar plaatjes gekregen zoals hij in japan te koop stond.







Gr.

Evo driver

#9
Nieuwe update

Nou de eerste stap is gezet voor andere wielen. En zeker voor 1 april zijn de velgen wit gecoat en de stickers van enkei er op geplakt zijn dan wel geen echte enkei's maar lekker belangrijk  Razz

Zo zitten ze er nu nog onder nog in de orginele kleur,







Gr.

Evo driver

#10
Nog even een fotoshootje gedaan in lelystad bij een maatje van me hier de foto's




















Gr. remco

Evo driver

#11
Nou eindelijk na enige vertraging zijn de velgen wit !!!! het maakt de buitenkant wel af. Nog een paar stickers op de velgen en dan is dat klaar. Hier wat snelle fototjes gemaakt maar van het weekend komen er betere foto's






Ps. let niet op het kleur verschil de auto is nog smerig.

Gr. remco

RC Power

#12
Supernetjes!!!

Zoals je zelf al aangeeft, het geeft hem iets extra's. Hij is nu nog strakker geworden, het maakt hem wel af.

Niet teveel stickers erop plakken heh, ze moeten wel goed uit blijven komen.

Evo driver

#13
Komt alleen een enkei sticker op en is waarschijnlijk niet zo groot

GHINO

#14
Zie er netjes uit Remco... dacht je? ga ff de blitz spele naast een Porsche?
 Razz  Laughing  Cool