Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Hoera! Mijn nieuwe Space Star is er na vier maanden wachten

Filluar nga talldino, Qershor 20, 2013, 03:52:50 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

talldino




Hoera! Na precies vier maanden wachten mocht ik vanmorgen mijn nieuwe Mitsubishi Space Star 1.2 CVT gaan afhalen bij de dealer.

Eigenlijk zou dat feest eind mei al hebben moeten plaatsvinden. Ik had al een telefoontje gehad in de geest van "Uw auto is binnen" en ik kon het kenteken en de meldcode vast noteren. Maar toen gebeurde er iets heel krankzinnigs.

De dealer hing de volgende dag weer aan de lijn: "Uhh, tsja, het spijt me vreselijk. Mitsubishi Nederland heeft de verkeerde uitvoering bij ons afgeleverd". Heh?? Wat??  :-[  Ik ben gaan kijken en ja hoor. Daar stond een mooie zilverkleurige Space Star, maar het was een 'Inverse'. Die had ik niet besteld, ik wilde een 'Instyle', dus met ingebouwde navi.

Ik kreeg natuurlijk een lichte inzinking. Weer drie maanden wachten? Daar had ik erg weinig zin in. Importeur Mitsu Nederland in Amsterdam geloofde er aanvankelijk niks van dat ze de verkeerde auto hadden geleverd, maar na een paar door de dealer gemailde fotootjes moesten ze toch echt de vergissing toegeven.

Gelukkig stond er in Amsterdam nog een exemplaar in de kleur en de uitvoering die ik had besteld. Pffff! Verkeerde uitvoering dus retour importeur, goede auto richting dealer, opnieuw een kenteken aanvragen.

Om het goed te maken kreeg ik vanmorgen een TWEEDE Space Star gratis  :D . Toegegeven, nummer twee was zwart en schaal 1 op 43, maar toch een aardig gebaar.

AcerTracer


BBenjamin250

Mooi strakke spoiler erop! Ik vind het geheel sowieso lekker strak :)

talldino

Die dakspoiler is geen extra, hoort bij het basisontwerp. Het hele autootje is gebouwd om zo zuinig mogelijk mee te rijden, dus om een CW-waarde van 0,27 te halen was die spoiler nodig.

Eclipse2G

Citim nga: talldino ne Qershor 20, 2013, 10:12:21 MD
Die dakspoiler is geen extra, hoort bij het basisontwerp. Het hele autootje is gebouwd om zo zuinig mogelijk mee te rijden, dus om een CW-waarde van 0,27 te halen was die spoiler nodig.

0,27!! :O is mn eclipse nog lager xD met 0,21

talldino

Hmmm, ik ben een ouwe kerel. Dus jouw lage Eclipse kom ik misschien nog wel makkelijk IN, maar heel moeilijk weer UIT!  :-*

Eclipse2G

Citim nga: talldino ne Qershor 21, 2013, 08:42:11 PD
Hmmm, ik ben een ouwe kerel. Dus jouw lage Eclipse kom ik misschien nog wel makkelijk IN, maar heel moeilijk weer UIT!  :-*

haha dat klopt als ik zelf al laag zit.. eruit rollen is makkelijker affentoe.

maar de spacestar ziet er erg netjes uit veel plezier ervan!

GHINO

Damn.... 4 maanden wachten als je een bolide heb gekocht..... ik irriteer me al de klere als ik 4 DAGEN moet wachten na aankoop van een wagen laat staan dat ik het 4 maanden volhou.....
oe kick... 1:43 van je wagen is en blijft gaaf.


Space Star 1.6

Ik zag vanmorgen ook zo zelfde auto op snelweg in rotterdam :)

Wel leuke auto :)

Ben benieuwd naar verbruik van nieuwe space star :)

Veel plezier mee!

talldino

Dat het drie maanden zou gaan duren was me na de proefrit in februari verteld. Er waren op dat moment alleen handgeschakelde Space Stars voor de verkoop in Nederland. En ik heb nou eenmaal een automaat nodig, dus werd het wachten tot het schip vol met CVT's uit Thailand zou aankomen.


Vier maanden vond ik ook wel een beetje lang (dit is een understatement), maar ach, ze zijn voorbij gegaan.


Het verbruik ga ik bijhouden, maar 17 tot 18 km/l is makkelijk haalbaar. Dat blijkt uit verbruiksrapportjes van Space Star/Mirage eigenaren op de internationale site www.mirageforum.com. Als je je rechtervoet een beetje in bedwang houdt, is zelfs 19 tot 20 km/l mogelijk!


Dat is nog altijd geen 25 km/l zoals Mitsubishi claimt, maar die fabrieksopgaves zijn bijna altijd in de dagelijkse praktijk onhaalbaar.

Chaoth

Schijnt steeds extremer te worden met het oprekken van de marges. Ze willen er nu eindelijk eens iets aan doen. Het komt zelfs voor dat de fabrieksopgave tot 50% afwijkt van het praktische verbruik! Uiteindelijk is dat gewoon schandalig.

talldino

Je hebt helemaal gelijk. Hopelijk krijgen we een betrouwbare en meer realistische manier van verbruiksmeting. Maar die moet geloof ik uit Brussel komen, dus ik zie het niet snel gebeuren...


Overigens zijn er met de Space Star intussen wel een paar leuke speciale zuinigheidsritten gereden. Het meest was ik verbaasd over de tocht van de Zwitserse piloot Felix Egolf, die in zijn vrije tijd 'hypermiler' is. Die 'hypermilers' proberen verbruiks-records te verbreken met nieuw op de markt gebrachte auto's, waarbij het er speciaal om gaat de fabrieks-opgaves te verbeteren.





Meneer Egolf slaagde erin om in de Space Star 1.2 (handgeschakeld) 1111 kilometer te rijden op één tank, tot het randje gevuld: 37,65 l.


Hij had de auto-stop-and-go (AS&G) aan staan en deed twintig uur over de tocht van Luzern naar Härkingen, met een gemiddelde snelheid van 55 km/h.


Er rolde een verbazingwekkend laag benzineverbruik uit: 3, 38 liter per 100 kilometer! Dat komt neer op 29,5 km/l  :P

Natuurlijk heeft hij het gaspedaal heel voorzichtig behandeld, maar het is toch een fraai resultaat. Ik zal blij zijn als ik met mijn Space Star 18km/l gemiddeld ga scoren.

Chaoth

Hypermilen is wel extreem.. Dan schakelen ze op aflopende stukken zelfs de motor uit :P

Misterd

Gefeliciteerd met je nieuwe Space Star. Mooie kleur trouwens, en nog veel veilige kilometers toegewenst.