Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

even voorstellen, tijs

Filluar nga tijs, Shkurt 26, 2013, 11:07:34 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

tijs

bijdeze maar even aanmelden op het mitsubishi forum aangezien ik vandaag een space star ga ophalen.

moet eerlijk bekennen dat ik hem niet zo heeel goed bekeken heb, heb gewoon een andere dagelijkse auto nodig (rij elke dag 110-120km) en deze kwam op mijn pad.

het is een 1.3 van '99, met niet al te veel opties, maar die mis ik ook niet, ik ben een fanatiek oldtimer (vooral dingen met roest) hobbyist en heb mijn geschiedenis vooral bij de duitse opels liggen. (heb ook nog een kadett c, rekord c, en trabant 601 staan)

de spacestar is de vervanging voor mij huidige dagelijkse bakje een golf 2 van 91 (een zogenaamde ratlook).
hoewel ik van de spacestar geen rat wil maken, heb ik er wel wat plannen mee, maar niets heel gek.

verwacht op dit forum vooral info te vinden over de onderhoud en reparatie, maar dat zit denk ik wel goed.

als er meer vragen zijn hoor ik dat natuurlijk graag :) heb nog geen foto's, maar die zal ik plaatsen zodra ik de auto op de oprit heb.

Eagle1982

Hallo tijs,


Leuke hobby, roest XD
Dan was je bij de oude Opeltjes wel aan het juiste adres ;)
Met de Mitsu zal de roest tegenvallen.
Maar 100-120km per dag, was een diesel dan geen optie geweest?


en benieuwd naar je plannen met de Space.


veel plezier hier...

tijs

#2
haha, ja die opeltjes kunnen er wat van!!

al is deze space star er ook niet ongeschonden vanaf gekomen... (al is het allemaal alleen maar plaatwerk zover ik gezien heb, niets van dragende delen) de motorkap heeft voorop de rand flink wat blazen. en er is ooit schade geweest aan de bestuurderskant, de 2 deuren hebben plamuur die losgkomen is (deels onder de sierstrip) en wat opvlakte roest bij de achter wielrand/overgang achterbumper..

ag we schuren het gewoon op, menie erop, en beetje lak.. is het weer ff goed.

een diesel heb ik wel overwogen... maar die belasting is wel zo verschrikkelijk hoog.
hoewel ik een goeie 50.000 in een jaar rijd, vond ik het toch niet interessant. daarbij is het ook mogelijk dat mijn werk binnen nu en 1,5 jaar verhuist, en dan zou ik de diesel weer kwijt moeten zien te raken...
heb wat zitte rekenen, en echt goedkoper was een diesel nou ook weer niet, (incl aanschaf etc)

eerste klusje zal de distributie zijn, heb  net al even de engine manual door gelezen, volgens mij is dit de makkelijkste auto ooit :) en even de radio overzetten en cd wisselaar overzetten.

ik las iets van mensen met een boardcomputer, die alleen bediend kan worden via originele radio? nou heb ik er denk ik geen boardcomputer in, maar moet ik hier nog problemen mee verwachten?

daarna maar eens kijken of hij wat lager kan, want dat is toch wel een vereiste ;) maar veel is er niet voor te krijgen zag ik -35mm ofzo.... (of een hele dure kw set) dus zal wel zelf een schroefset knutselen worden, of een vaste zelfbouw verlagingsset. (is niet de 1e keer)
de veerpooitjes lenen zich er in elk geval heel goed voor zag ik :)

verwacht geen grote boom-boom installaties, rock 'n roll etc klinkt beter met een oud setje krakende speakers ;)

Space Star 1.6

welkom hier,

zien dat er veel moet gebeuren bij je space star. zonde van vorige eigenaar mishandeld.

je kan boordcomputer gewoon laten zitten. je leest: buiten temperatuur, verbruik en klok. dat is alles als je cd wisselaar in doen.

je kan weitec veren nemen die zakt niet zo veel in. (ik wil ook maar doe het niet)


tijs

nou weitec veren ga ik in elk geval niet kopen...
dat is echt niet genoeg ;)

maar goed, moet nu eerst ook nog de koppeling vervangen, want die bleek ook op te zijn.... en natuurlijk (maar lees dat dat een standaard punt is) het schakelmechanisme... hij gaat nu niet eens in zijn achteruit.. moet hem in de achteruit ontgrendeling zetten voor in de 1 te komen...

dus morgen bestellen.... koppeling set, distributie set, busjes voor schakelmechanisme.... en zaterdag maar eens wat meters maken aan de auto... oohja ook nog uitlijnen... en vast nog wat dingen..

tijs

#5
ik zal hier ook wat foto's plaatsen van mijn vorige auto's sommige heb ik zelf veel aan gedaan, andere wat minder.
(ze staan in willekeurige volgorde, sommige heb ik nog, sommige niet)










zal best nog wat auto's  vergeten zijn, maar dit is wel een leuke greep uit mijn collectie denk ik :)