Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Nieuwe aanwinst

Filluar nga Thevooijs, Shtator 10, 2012, 01:08:50 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Thevooijs

  Hallo mede Mitsu-owners,
Ik heb me zojuist ingeschreven op de site omdat ik de hulp die jullie elkaar geven zeer nuttig en leuk vind om te lezen en graag wil gaan bijdragen, ook al ben ik nog vrij noob.
Dit is mijn eerste eigen wagen, hiervoor heb ik alleen maar leaseauto's versleten ;-P (Nissan Almera 2.2 DCI, Honda Civic 2.2 CDTI, Golf VI Variant 1.4 TSI DSG met wat zelf uitgevoerde VCDS tweaks, en dan nog de vervangende wagentjes bij onderhoud e.d.) Mijn redenen om de Space Star te kopen, waren een nieuwe baan waardoor ik geen leaseauto meer kreeg en zelf een auto moest kopen met klein budget, eis voor veel ruimte, cruise, abs, trekhaak, fijne motor en vooral een zuinige/economische wagen. Ik rij zeer voorzichtig geschat waarschijnlijk >15000Km/j en <20000Km/jaar (lease was >30000, waarvan veel prive want dat mocht, en het was eigenlijk prepaid onbeperkt rijden.) waardoor ik een lichtgewicht diesel de beste optie vond.
De wagen heb ik nu 2 weken in bezit. Afgelopen week 350Km woon-werk gereden op een traject van gemengd 21 Km snelweg, binnen & buiten de bebouwde kom met een gemiddeld verbruik van 6,0 L/100Km.
Topic http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forums/index.php/topic,7540.0.html trok mijn aandacht naar dit forum.  Ik ga mijn Star ook aanpassen. Wellicht dat Spacey Davey dit ook leest. Bevallen je tweaks? Bijvoorbeeld of je raamspoilers het ruisvolume van wind hebben weggenomen, of puur zijn voor als het raam open staat, en sier... En of je de voorpootbrug van een carisma nog hebt geplaatst.
Ik ga zsm de volgende artikelen inbouwen/benutten:
A (ontvangen) http://www.cargoods.nl/shop/deurvergrendeling/8627-aanbieding-complete-cv-met-alarm-en-klapsleutels/ (ik haat die handzender en losse sleutel)
B (ontvangen) http://www.cargoods.nl/shop/sleutelbaarden/7679-sleutelbaarden-mitsubishi/ - reeds naar sleutelboer gebracht om te slijpen, maar passen niet op dit model slot; sleutelboer heeft passende baarden voor €2,50 p/s
C (ontvangen) http://www.cargoods.nl/shop/parkeer-sensoren/1845-parkeerhulp-met-lcd-scherm-draadloos/ - gewenning van de leaseauto ;-)
D (ontvangen) http://www.cargoods.nl/shop/xenon-verlichting/6484-aanbieding-xenon-verlichting-inbouw-set/ 10000K H4  (gewenning van de leaseauto die wsl 6000K of 8000K had)
E (nog niet besteld) http://www.sportluchtfilter-shop.nl/space-star/green/green-kit-mitsubishi-space-star-7585kw-p-71394.html OF http://www.stroevemotorsport.nl/K-Luchtfilter_elementen/171281/GRP606906--Mitsubishi-Space_Star-Green-Luchtfilter_elementen/ OF wellicht een die jullie aanraden. Lijkt me interessant om nog wat cheap&easy pk's er uit te halen.
F (ontvangen) defecte MS4150R te vervangen door MS4300 door autohandelaar verstrekt ivm BOVAG garantie.
G (ontvangen) galletto 1260 setje
H (nog niet besteld) WaxOil coating voor gemakkelijk onderhoud en verlaagde rijweerstand.
I Thermometer blijft 17graden aangeven, maar zag ik voorbij komen op het forum, maar moet ik nog even opzoeken.
J (nieuwsgierig) Ik kom vast gauw nog veel meer interessante dingen tegen.

Artikel G heb ik besteld omdat ik de Star zelf wil gaan tunen (evt onder begeleiding) en evt de sleutels wil kunnen inlezen. Ik heb me afgelopen tijd wat ingelezen en wil geen powerbox, maar 'gewoon' de ecu flashen met sterkere en zuinigere instelling bij gelijkblijvende rijstijl.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Ik heb alleen wat ervaring met VCDS/VAG-COM aanpassingen, maar verwacht dat dat Galletto 1260 setje (ontvangen) me nu zeer goed van pas zal komen.

Wellicht hebben jullie vragen, commentaar of uitleg en dergelijke, feel free!
Sorry voor de lange eerste post, maar dat zijn jullie wel gewend ;-P
Groet, Thevooijs

Space Star 1.6

Hoi welkom mederijder :)  volgens mij is nu 3 space stars bijgekomen op dit forum  :)

zeer interessant verhaal  :)

Hoe bedoel met je tweaks (weet niet wat dat is  :-[ )

Volgens mijn vriendin is geruisvoulume juist afgenomen door raamspolier. Hij staat ook voor sier  ;D  (dat was bedoeling voor mijn auto)

Ik heb toch niet veerpootbrug genomen. Had veel mensen met ervaring verhalen gehoord. sommige auto's helpen juist wel andere auto's niet.
Ik heb geen sportfilters genomen. Het is gewoon onzin vind ik. Je krijgt alleen sportiever geluid meer niet. Je verbruikt dan ook meer brandstof als je veel gas geeft. het is gewoon fabel dat je paar pk's bij. Misschien wel 1 pk maar.
Xenon heb ik ook niet genomen. ik vind op dit moment veel te duur. Ik heb net huisje gekregen.

Verder ben ik zeer tevreden over mijn auto. Gewoon lekker oringeel onderdelen. zoals uitlaat, motor, filters. Dat is mijn mening.

Je auto heeft genoeg vermogen voor de verkeer. lekker 1.9 liter en 102 pk. je kan goed doorstromen op snelweg  :)

Ik heb 1.6 liter 98 pktjes lekker goed met verkeer opschieten. Zelfs op snelweg knallen  ;D

Let me know wat je ervaring is met Galletto 1260 setje.

wij missen paar dingen van jou. Dat is foto's !  8)

Veel succes en vele veilige km's

Eagle1982

Hallo Thevooijs,


Welkom hier op het forum.
Aardig wat van plan zo te zien :) LIKE


Maar even inhaken op je punt B van die sleutels en de ombouw van je CV.
Hoe er wel rekening mee dat je originele sleutel voorzien is van een transponder, deze zal over geplaatst moeten worden naar de nieuwe klapsleutel.
Deze hoeft dan niet in geleerd te worden. (Volgens mij ben je hiervan enigszins op de hoogte, gezien je het hebt over sleutels in leren)
De transponder moet dan wel heel dicht bij de baard worden geplaatst omdat het bereik van de transponder erg gering is.


Succes met alles wat je van plan bent, het ziet er in ieder geval zeer veelbelovend uit.
Keep us posted!!


Veel plezier met je wagen en hier op het forum...


Thevooijs

Hartelijk dank voor jullie warme welkomstbericht. Ik ben afgelopen week begonnen met een nieuwe baan en rond ondertussen nog dingen af bij mijn oude werkgever en mag/moet bij beide werkgevers aardig wat overwerken, dus het aantal vrij te klussen uurtjes is komende 14 dagen helaas gering. Ook mijn vrouw wil nogal eens wat tijd claimen voor andere taken >.<


@Davey, ik zal zo snel mogelijk foto's plaatsen en de tweaks (=aanpassingen, hopende dat het verbeteringen zijn ;-)) uitvoeren. Een maat van me heeft zondag wat tijd om samen even de Xenon en achteruit-rij-sensoren in te bouwen. Alarm & CV inbouwen wil hij niet aan beginnen, dat duurt hem veel te lang.
@Eagle, Hartelijk dank voor de tip om de transponder om te zetten, scheelt waarchijnlijk een hoop geklooi.
A (nog niet retourontvangen) Sleutels van sleutelboer om de transponders om te zetten - thanks Eagle
K (nog niet besteld) raamspoilers - thanks Davey
en natuurlijk verzorg ik foto's van voor&na de aanpassingen.
L (Voltooid) Ashtray assembly - schroevendraaier tussen de lamme clips van de sigarettensocket gewrikt om 12V-pluggen zichzelf weer vast te kunnen laten klemmen.
M (ff sparen) Hulpveren
N (ff sparen) Lichtmetalen velgen met all-weatherbanden 195-55-16


Hebben jullie trouwens ook dat als je een drempeltje net iets te hard neemt, quote ander topic: "BAMM Jonguh!". ?!? dat zullen al gauw hulpveren worden, of mijn vrouw niet meer laten rijden... Bij haar is het of het rempedaal, of het gaspedaal, wat ze vol ingetrapt heeft, en soms herinnert ze zich dat dit dus toch een schakelbak is. Arme Mitsu.


Vandaag ook weer dat traject woon-werk van 42 KM gereden= 5,9/100. Daarvoor staat de airco uit, ventilator op 2, reservewiel er uit, schakelen tussen 2000-2200 toeren en overal keurig vmax+10km/h ivm fikse tellerafwijking. (zsm met Galletto kijken of ook dat aan te passen is, nadat ik de huidige configuratie van de ecu heb opgeslagen).


@Davey, Inmiddels ook al mijn eerste aanrijding gehad, ik stopte voor een rotonde ivm brommer met voorrang, dame achter me in Ford Ka stopte ook keurig op tijd doch vrij dicht achter me, en een jongeman in een zojuist aangeschafte Opel Astra All-Risk verzekerde bak zat niet op te letten en testte de kreukelzones van hem en de Ka, want die Mitsu liet zich niet echt veel verplaatsen met z'n trekhaak ertussen zeg maar ;-PPP Ik merk nu alleen iets een rammeltje doordat iets in de metalen bumper / reservebandruimte oid rolt bij scherpe bochten maar daar laat ik van de week even naar kijken door een schade-expert. We zijn allemaal niet voor niets verzekerd natuurlijk. Kost helaas wel weer een berg tijd en ergernis zo'n blikschademoment.


I'll keep you guys posted, en alle comments blijven welkom!

KissMyExhaust

Welkom Thevooijs,

Je heb al wat auto's gereden.
En toch kom je uit kwa comfort bij Mitsubishi! Niet zo heel gek :P
En een leuke waslijst met dingen te doen.. Ik zeg altijd: Een auto is nooit af ;)


Geniet van je aanwinst!

Grtz Mark

Eagle1982

Het is dat je zo ver weg woont, maar ik doe niet anders dan alarm en CV inbouwen.
Heb je een setje Lux-pro? (zelfde fabriek als Spy).
Die setjes bouw ik zo ongeveer 6 keer per jaar in namelijk :P
Mocht het idd een dergelijk setje zijn, wil ik je aanraden om er een andere sirene op te installeren.
Deze (6 tonige) gaat je vermoedelijk snel tegen staan omdat hij wat kinderlijk overkomt als het alarm afgaat.






KissMyExhaust

Ik kan dit bevestigen..

Mijn CV en Alarm werkt prima :D
En idd, 1tonige alarmtoon is wel zo lekker..
Anders wordt het zo'n circus auto als je alarm af gaat!

Grtz Mark

Citim nga: Eagle1982 ne Shtator 11, 2012, 05:07:41 MD
Het is dat je zo ver weg woont, maar ik doe niet anders dan alarm en CV inbouwen.
Heb je een setje Lux-pro? (zelfde fabriek als Spy).
Die setjes bouw ik zo ongeveer 6 keer per jaar in namelijk :P
Mocht het idd een dergelijk setje zijn, wil ik je aanraden om er een andere sirene op te installeren.
Deze (6 tonige) gaat je vermoedelijk snel tegen staan omdat hij wat kinderlijk overkomt als het alarm afgaat.

Thevooijs

Dank voor het advies heren.
Mijn Opa&Oma wonen in Leeuwarden. Daar ga ik ongeveer 1x per maand heen op zondag.
Eagle, heb je zin&tijd om een keer bij te klussen op zondag?
Zie ik ook gelijk de master aan het werk. Als je dan ook nog zo'n sirene (niet al te duur) kunt leveren, dan maken we er een mooi prijsje van; ik durf wel op jouw advies af te gaan gezien je vele hulpvaardige posts aan iedereen.
Mijn setjes zijn inderdaad lux-pro Alarm en Klapsleutels, en het lijkt me een merkloos CV en Xenonlighting 10000K H4, alles bij cargoods.nl vandaan.
Ik was nogal wat aan opties gewend in die leaseauto's en probeer dat gevoel van een vol uitgeruste wagen zo snel mogelijk weer te hebben. Een geweldig fijn gevoel dat deze dan ook daadwerkelijk van mij (en mijn vrouw) is. De Star rijdt heerlijk stil en zuinig. Alleen onder de 1400 RPM vind ik hem wat slapjes en brommen, 1400-1500 slapjes, en vanaf >1600 gaat het prima. Aan de kracht bij lage toerentallen ga ik met die Galetto kabel wat doen.


Kunnen we op de website ergens instellen dat er mails worden ontvangen als er nieuwe posts zijn, of moet ik gewoon de site bij startup van mijn browser(s) in een tabje starten?

KissMyExhaust

Klik op Notificatie..
En je krijgt een email zodra er hier gereageerd wordt ;)

Citim nga: Thevooijs ne Shtator 11, 2012, 08:54:44 MD
Dank voor het advies heren.
Mijn Opa&Oma wonen in Leeuwarden. Daar ga ik ongeveer 1x per maand heen op zondag.
Eagle, heb je zin&tijd om een keer bij te klussen op zondag?
Zie ik ook gelijk de master aan het werk. Als je dan ook nog zo'n sirene (niet al te duur) kunt leveren, dan maken we er een mooi prijsje van; ik durf wel op jouw advies af te gaan gezien je vele hulpvaardige posts aan iedereen.
Mijn setjes zijn inderdaad lux-pro Alarm en Klapsleutels, en het lijkt me een merkloos CV en Xenonlighting 10000K H4, alles bij cargoods.nl vandaan.
Ik was nogal wat aan opties gewend in die leaseauto's en probeer dat gevoel van een vol uitgeruste wagen zo snel mogelijk weer te hebben. Een geweldig fijn gevoel dat deze dan ook daadwerkelijk van mij (en mijn vrouw) is. De Star rijdt heerlijk stil en zuinig. Alleen onder de 1400 RPM vind ik hem wat slapjes en brommen, 1400-1500 slapjes, en vanaf >1600 gaat het prima. Aan de kracht bij lage toerentallen ga ik met die Galetto kabel wat doen.


Kunnen we op de website ergens instellen dat er mails worden ontvangen als er nieuwe posts zijn, of moet ik gewoon de site bij startup van mijn browser(s) in een tabje starten?

Thevooijs

Thanks Mark!
Zat al in accountinstellingen v profiel te zoeken e.d.


Space Star 1.6

#10
Thevooijs.

je wilt een 16 inch velgen nemen. Je moet geen 195/55/r16 band is te groot.
Neem 195/50/R16 dan pas het wel  :)
Voor 15 inch kan je wel 195/55/r15. dat heb ik.

Laat me weten hoe xenon zijn werkt doet. Zijn er losse lampjes verkrijgbaar ?  Gezien dat die goedkoop is 40 euro denk nie dat er losse lampjes in zit.


veel succes  ;)

Eagle1982


@Thevooijs:Lijkt me leuk, op die manier doe je zelf ook wat kennis op ;)
Ik denk dat we deaar wel een leuk knutseldagje van kunnen gaan maken.
Alleen denk ik dat het pas volgende maand wordt of je moet toevallig komend weekend aan tijd hebben.


@Davey:
Die Xenon is wel een complete set met ballasten, lampen, kabelboom en relais.
Het kan tegenwoordig gewoon goedkoop vanwege de massaproductie.


Wat betreft de bandenmaat bij 15", die 55 is de hoogtemaat in % van de breedte van het loopvlak (195mm)
Bij 16" word de omtrek van de velg groter dus moet je dit compenseren in de hoogte van je band, dus gaat je percentage van het loopvlak naar beneden wanneer de breedte van het loopvlak gelijk (195mm) blijft. ;)




Thevooijs

#12
@Davey, thanks.
Zou het ook fijner rijden, of er alleen mooier uit zien?
195/55/r15 85H Vredestein Hi-Trac | tegenover de 195/50/R16 ?
Die Hi-Tracs zijn vrij zuinig&stil en hebben goed contact met het wegdek. Denk alleen dat ik er in de winter niet veel aan heb ivm veel kilometers op buitenweggetjes.
Momenteel zitten er standaardvelgen met die standaardwieldoppen op volgens mij. (zal ff haast maken met mn fotootjes ;-)
195/55/15

Scratch this... Eagle geeft al beter antwoord terwijl ik dit zat te typen:
"Er zitten 2 xenon lampen in, met 2 lampjes ertegenaan onder een aluminium kapje oid en 2 kastjes bij met de benodigde kabels."

@Eagle,
Ik zal je gauw laten weten of het me lukt om een andere afspraak te verzetten. Star heeft hoge prioriteit!

Thevooijs

@Eagle, gelukt: afspraak verzet. Hopelijk ben je niet inmiddels al volgeboekt door andere hulpbehoevenden ;-P
Ik heb de sleutels voor de CV inmiddels ook terug van de sleutelboer maar de transponders hebben ze niet overgezet.


Banden laat ik voorlopig even zitten, maar wel op de tweaklijst.
Ik zit nu al stevig te twijfelen tussen allweather en winterbanden met stalen velgen.
Daarvoor wel eerst mijn eerste salaris afwachten hoeveel ruimte ik maandelijks overhoud.






Eagle1982

Ik heb de zondag onder voorbehoud vrijgehouden voor je, dus dat komt dan goed uit ;)