Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

ff voorstellen + vraagje lekkage

Filluar nga seppie, Dhjetor 18, 2011, 03:34:36 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

seppie

Hoi iedereen,
Ik ben Sebastiaan, 35 jaar, getrouwd en vader van 1 zoontje. Sinds afgelopen vrijdag zijn wij de eigenaar van een Space Star 1.6 automaat Comfort met airco en 71.000 km op de teller.
Na de montage van de winterbanden vandaag, wilde ik het reserve wiel ook even oppompen bleek dat ik ergens rechtsachterin een lekkage heb. het zit precies in de punt rechtachter, de hoek onder de achterlichten. heb het plastic omhulsel aan de zijkant verwijderd, bovenin was het kurkdroog. het komt dus niet van boven.
handdoek geplaatst en vandaag in de stromende hagel en regen gereden, helaas handdoek redelijk vochtig. daar lekkages super klote zijn om op te sporen, hebben er misschien meer mensen last gehad van een dergelijke lekkage?
zie ook nergens roestplekken o.i.d. waaruit blijkt waar het water vandaan komt.

gr. sebastiaaan

Space Star 1.6

Hoi welkom  :D

Weer een space star rijder bij  ;D  lekker weining km stand.

Bevalt je auto je goed ?

Wij zijn benieuwd naar foto's  ;D

Over lekkage: Daar weet ik niet veel van. Ik heb geen lekkage in mijn auto.

Misschien weet iemand hier op forum wel meer over.

Groet

Eagle1982

Hallo sebastiaan,


Allereerst welkom hier.


Wat betreft die lekkage zou het kunnen zijn dat het afdichtrubber om de licht unit heen niet goed aansluit.
Mogelijk is deze een keer verwijderd geweest en niet goed terug geplaatst.
Dit heb ik bij andere wagens (niet Mitsubishi's) zien gebeuren.
Verder kan het zijn dat de unit zelf niet goed dicht is, dan zou je van buitenaf condensvorming in de unit kunnen zien.




In ieder geval veel rijplezier en veel veilige kilometers toegewenst.


seppie

Citim nga: Eagle1982 ne Dhjetor 18, 2011, 05:39:32 MD
Hallo sebastiaan,


Allereerst welkom hier.


Wat betreft die lekkage zou het kunnen zijn dat het afdichtrubber om de licht unit heen niet goed aansluit.
Mogelijk is deze een keer verwijderd geweest en niet goed terug geplaatst.
Dit heb ik bij andere wagens (niet Mitsubishi's) zien gebeuren.
Verder kan het zijn dat de unit zelf niet goed dicht is, dan zou je van buitenaf condensvorming in de unit kunnen zien.




In ieder geval veel rijplezier en veel veilige kilometers toegewenst.



Hoi, vandaag 60km gereden, bij huiskomst kon ik de handdoek redelijk uitwringen, wel superveel regen en hagel onderweg en ook tijdens de 3 uurtjes dat de auto stilstond, nieuwe droge handdoek geplaatst en zal kijken of deze vochtig is morgen.
ik weet dat vlak voordat ik de auto had gekocht, de zijkant is bijgespoten door de dealer, dus misschien hebben ze daarbij het achterlicht verwijderd...zal eens mailen naar ze.

seppie

net even het achterlicht eraf gehaald, maar er zit geen rubberen afdichtrand aan de binnenzijde, ook aan de andere zijde niet. dat kan het dus niet zijn.
wel zitten er een aantal pinnen die weer in gaten in de auto schuiven, hier zaten geen rubberen ringetjes omheen.
ook zat het achterlicht hij niet helemaal dicht tegen de carroserie aan, heb hem opnieuw erin gezet en als test even de naad tussen de lamp en de auto dichtgeplakt met ductape. nu even afwachten of het waterprobleem minder is.
is het minder, zit het toch bij de achterlamp, is het niet minder dan komt het ergens anders vandaan..
we wachten even af deze week.

Evo driver

Er horen wel rubbers om de pennen te zitten die in het achterscherm steken dus ik denk dat je daar moet gaan zoeken

Evo driver

Makkelijke optie is even te kijken om het andere unit er even uit te halen.

gr. remco

seppie

Citim nga: Evo driver ne Dhjetor 19, 2011, 05:42:32 MD
Er horen wel rubbers om de pennen te zitten die in het achterscherm steken dus ik denk dat je daar moet gaan zoeken

ik heb het achterlicht er even afgehaald en ik zag dat niet bij alle pinnen er rubbers omheen zaten. ik heb de hele week met ductape het achterlicht afgedekt en er was wel minder lekkage (gek genoeg niet droog), zal morgen wanneer ik wat meer tijd heb, de binnenboel in de achterbak er even uithalen en mijn vrouw met de tuinslang even die hoek nat laten spuiten zodat ik vanaf de binnenzijde kan zien waar het water precies naar binnenkomt.

Evo driver

soms blijven ook de rubbers nog in het achterscherm zitten.

seppie

Nou, vandaag de binnenkant eruit gehaald, tuinslang erbij en de lekkage blijkt uiteindelijk in de achterdeurrubber te zitten. zag ook sporen van 1 of andere kit waarmee getracht is de lekkage te verhelpen.
de boel helemaal schoongemaakt, vetvrij gemaakt en met siliconenkit weer het rubber gemonteerd. hopelijk blijft het nu droog!

seppie

ter info. na de zware regenbuien van gisteren en vannacht....achterbak lekker droog!!! kit heeft dus geholpen!!

Evo driver



Chaoth

Hebbie vast ook minder condens in de auto :)

seppie

Citim nga: Chaoth ne Dhjetor 31, 2011, 09:56:28 PD
Hebbie vast ook minder condens in de auto :)

dat viel wel mee, de condens dan, haalde iedere dag netjes de oude handdoek eruit en een droge erin... ;)