Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Moeilijk schakelen Lancer Wagon

Filluar nga wibo1991, Dhjetor 31, 2022, 01:24:35 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

wibo1991

Goedemiddag!


Onlangs een Lancer wagon gekocht uit 07, de 2.0 Intense variant.


Erg blij mee, al had ze wel wat liefde nodig,voornamelijk in de rubbers etc. Geen probleem, ik hou wel van een avontuur.


Alles gelukt en vervangen, nieuwe banden en opnieuw uitgelijnd als klapper.


Nu zit ik alleen nog met de versnellingsbak.




Probleem is vooral het (terug)schakelen naar 1& 2.
Nu een beetje zitten opletten tijdens het rijden en dingen proberen uit te sluiten.


Het is vooral wanneer de auto rijdt, en in het specifiek bij vertragen/remmen. Ook sporadisch bij andere momenten, maar bij deze vooral. Als de auto stil staat, dan schakelt hij echter gewoon soepel en naar behoren.


Vermoeden voor mij zit hem in 1 vd motorsteunen, of de draagarmen. Maar goed, ik ben geen monteur en moet het hebben van mijn beperkte kennis.


Iemand hier die mij op gang zou kunnen helpen voordat ik lekker duur bij de garage ga zitten doen?


Groeten

Keezx

Ik zou zeggen , vis eerst eens uit hoe de overbrenging pook-bak is , met kabels , stangen o.i.d. en je kan dan gericht gaan zoeken waar een probleem zou kunnen zitten

wibo1991


Keezx

Als ik erop Google , dan komen ook, maar dan bij Outlanders , sychromesh problemen voor, maar dat lijkt bij jou niet aan de orde te zijn.Juist met kabels verwacht ik eigenlijk weinig invloed van slappe motorsteunen, maar uit te sluiten is het niet, in ieder geval  zijn motorsteunen vrij makkelijk te controleren , ook visueel...

wibo1991

Hmm okay.


Ik zal er komende week eens onder gaan liggen en alles even nalopen.



Nevolution6RSII

In principe zijn er heel wat Mitsubishi modellen die niet de meest soepele 1ste en 2de versnelling hebben :
- Onze Galant uit 1999 in 2.0 GLS uitvoering had het.
- Mijn Evo VI RS2 had het.
- En ik heb weleens een Coltje (busje model door sommigen genoemd) zien staan bij een bevriende garage met dezelfde klachten!

Daarnaast moet je niet erop rekenen dat je terug naar zijn 1 kan tijdens het rijden, maar de 2de versnelling zou dat zeer zeker wel moeten kunnen, echter wel bij een warme auto en dus ook versnellingsbak!

Verder heb ik weleens gehoord dat er een bepaalde aanpassing mogelijk was aan de versnellingsbak om soepeler schakelen mogelijk te maken, maar ik weet niet meer wie dat deed of hoe dat precies in elkaar zit...

wibo1991

Allereerst bedankt voor de tips / bijdragen!


Kleine update:


Ik heb enkele weken moeten wachten op de motorsteunen. Ik heb de keuze gemaakt ze direct allemaal te vervangen. De steun aan de passagierszijde was namelijk licht doorgezakt.


Afgelopen weekend de egr schoongemaakt, toen direct de overige steunen kunnen controleren. Ook de achterste anti roll steun is kapot, hier zit een beste scheur in.


Komend weekend hoop ik de steunen te vervangen en zal ik weer een update posten.