Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Garantie op accu van outlander PHEV 2015

Filluar nga theedge46, Nentor 17, 2022, 11:27:10 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

theedge46

Hallo, Ik heb sinds 2021 een outlander phev uit 2015 nu met 139000km en heb deze week mn accu eens uitgelezen met de gratis tool phev watchdog. Deze kwam met de informatie dat de accu nog 66,3% is en 26ah levert. Op dit forum heb ik gelezen dat wanneer je onder de 26ah zit je in aanmerking komt voor een nieuwe accu. Wat zijn de voorwaarden? De auto heeft namelijk niet alle beurten bij de dealer gehad. En kan je bij elke mitsubishi dealer terecht?

donnyboy1992

Klopt als je er onder zit kan je elk mitsubishi dealer langs gaan ze hem calibreren daarna als het er inderdaad uitkomt dat hij daaronder komt en je auto nog binnen 8 jaar valt vervangen ze hem

donnyboy1992

Ik kom volgend jaar ook waarschijnlijk in aanmerking.

Frederik

Afgelopen week de PHEV een beurt laten geven met batterij check, resultaat 26,2ah. Nog net voldoende, of beter nog net niet onder de kritische waarde. Afspraak met de garage om uiterlijk oktober terug te komen voor een volgende controle of eerder als de km-stand over de 160.000 dreigt te gaan. Indien lager dan 26ah wordt er een optimalistie uitgevoerd, dat is nodig voordat de garantieaanvraag gedaan kan worden.


Mijn PHEV komt uit december 2015, heeft net 141.000 km op de teller staan en is door mij 2e hands gekocht. Uit het onderhoudsboekje blijkt dat er 1 beurt bij een niet merkgebonden garage is gedaan. MM Nederland schrijft voor dat alle beurten gedaan moeten zijn volgens voorschrift en dat de gebruikte materialen moeten voldoen aan de door MM aangegeven specificaties.


Ik heb er alle vertrouwen in dat na de optimalisatie het batterijpakket onder de kritische waarde zal zakken en er een succesvolle aanspraak gedaan kan worden op de garantie. De garage geeft aan dit ook te verwachten maar met enig voorbehoud (heel verstandig). Het is MM Nederland die de garantie verstrekt, niet de dealer.